Øk åpningsraten for e-poster
Abonnentene dine bruker mindre enn tre til fire sekunder på å bestemme seg for om de vil åpne e-posten din eller ikke. Det positive er at e-postmarkedsførere har et annet verktøy for å fange abonnentenes oppmerksomhet: Preheader-tekst.
Hvis du ikke er kjent med begrepet, er preheader-tekst den litt nedtonede teksten som vises etter emnelinjen, når du sjekker e-poster i Gmail-kontoen din eller på telefonen.
Fang kundene dine på denne måten
Standardmeldingen «Hvis du har problemer med å se denne e-posten …» frister ikke potensielle kunder, så hva legger du der i stedet? Nedenfor er et sammendrag av punkter som hjelper deg med å fange disse kundene.
- Oppmuntre leseren til å åpne e-posten din
Det fine med preheader-teksten er at den gir deg en sjanse til å oppmuntre leserne til å åpne e-posten din. Bruk den til å fange hovedpoenget i e-posten din med iøynefallende tekst.
- Gi en sterk oppfordring til handling
Preheader-teksten din kan være et godt sted og mulighet for å inkludere handlingsfremmende uttrykk, og dermed skape en følelse av at det haster. Det vil oppmuntre abonnentene dine til å åpne med en gang, før de blir distrahert av en melding vennene deres nettopp har sendt.
- Bygg videre på emnelinjen
Generelt, jo kortere emnelinjen er, jo bedre resultater får den. Pre-header-tekst lar deg legge til litt kontekst samtidig som du holder emnelinjelengden i det oppsiktsvekkende søte stedet.
- Skriv en personlig melding
En personlig tilpasset tekst i preheader-teksten reflekterer hva leserne dine ser når de mottar e-poster fra venner og familie. Det er også subtilt, så det er mindre sannsynlig at det fornærmer de som ikke liker personlige emnelinjer.
- Gi insentiver til å åpne
Det er ingen hemmelighet at folk registrerer seg på e-postlister fordi de forventer å få noe verdifullt tilbake. Vær påpasselig med tilbud og eksklusive tilbud slik at abonnenter ser verdien av å registrere seg.
- Hold det kort
Husk at du har begrenset plass i innboksen for preheader-teksten. Lengden varierer etter e-postklient, men for sikkerhets skyld anbefaler vi å holde den under 75 tegn.
- A/B-testing
Hvert publikum er forskjellig. Test varianter av preheader-teksten din for å finne ut hva som passer best til og appellerer til abonnentene dine.
- Inkluder en emoji
Ha det gøy med preheader-teksten ved å legge til et symbol eller en emoji. Det er en letthjertet måte å vise merkevarens humor og få e-posten din til å skille seg ut i en overfylt innboks.
Oppsummering:
Bruk av forhåndstekst i e-postmarkedsføringskampanjene dine kan gi abonnentene dine større klarhet om hva e-posten din handler om, noe som igjen oppmuntrer flere av dem til å åpne og iverksette tiltak på kampanjene dine. Bruk de beste fremgangsmåtene og informasjonen i dette innlegget for å optimalisere Rule din på din neste e-postkampanje og nyte de forbedrede resultatene den vil gi.
Trenger du hjelp til å komme i gang med e-postmarkedsføringen din? Kontakt oss . Har du ennå ikke en Rule konto og ønsker å komme i gang med digital kommunikasjon? Prøv Rule gratis i ubegrenset tid.