fbpx

Hvordan håndtere økende avmeldinger

Du har analysert statistikk fra nylige utsendelser og lagt merke til at antallet avmeldinger har økt de siste månedene. Hva kan du gjøre for å snu det?

Ikke overse situasjonen

En ting du ikke kan gjøre er å ignorere det. Et høyt antall avmeldinger kan skade omdømmet ditt som avsender og kan også påvirke din evne til å nå mottakerens innboks. Hvis det fortsetter lenge nok, kan det påvirke e-postkonverteringen din og til og med påvirke den totale inntekten. Hvis kjøperne/mottakerne dine er lei av å høre fra deg via e-post eller ikke er interessert i markedsføringstiltakene dine, kan du gjøre spesifikke endringer for å forbedre engasjementet.

I dette blogginnlegget viser vi deg hvordan du implementerer en ny taktikk for å forbedre e-postmarkedsføringen din og bremse ned avmeldinger.

Noen få segmenter er ikke nok

Hvis avmeldingene dine fortsetter å øke, kan det være fordi du ikke leverer relevante eller betimelige meldinger til publikum. Studier har vist at 50 % av forbrukerne melder seg av en e-postliste på grunn av irrelevante e-poster. Forbrukere vil ofte avslutte abonnementet når en bestemt e-post skyver dem over kanten til irritasjon. Det kan være at et budskap er upassende eller er langt fra merkeånden. Det er opp til deg å sørge for at all kommunikasjon er gjennomtenkt og representerer merkevaren.

Livssyklusmarkedsføring

Det er ingen måte å garantere at mottakerne forblir engasjerte, men du kan sørge for at du sender meldinger og kampanjer som er relevante for deres behov og ønsker ved å segmentere kommunikasjonen din.

Segmentering kan være mye mer enn bare å sende ut e-poster til en spesifikk demografi som alder og kjønn. Du kan drill ned enda lenger for å lage mer spesifikke segmenter basert på kundens livssyklus, noe som reduserer sjansen for at mottakerne og kundene dine velger å avslutte abonnementet. Du kan lese mer om Lifecycle Marketing og hvordan du enkelt kan bruke det i vårt blogginnlegg om kundereiser og muligheter .

Utnytt flere kanaler

Hvis trenden for avmelding fortsetter, kan det være fordi du sender ut for mange e-poster. Hvis publikummet ditt føler at du sender en flom av meldinger, kan de avslutte abonnementet bare for å rydde opp i innboksen. I slike tilfeller må du redusere antall e-poster du sender. Men hvordan gjør du det uten å miste engasjementet og gå glipp av viktig kundekommunikasjon?

I stedet for alltid å kommunisere via e-post, prøv alternative kanaler. For eksempel kan mobilkampanjer være en enkel måte å generere konverteringer utenfor e-postmarkedsføring. På den måten, i stedet for å sende 5 e-poster til en kunde i løpet av en uke, kan du sende 3 e-poster og 2 SMS i stedet. Dette vil føles mye mindre påtrengende for dine kjøpere/mottakere, samtidig som det lar deg kommunisere effektivt med mottakerne. Du kan lese mer om Rule SMS verktøy.

Test hva mottakerne liker

AB-testing er i hovedsak et eksperiment der to eller flere varianter av en side vises tilfeldig for brukere og statistisk analyse brukes til å bestemme hvilken variant som fungerer best mot et bestemt mål. I Rule kan du lage A/B-tester for å optimalisere innholdet ditt og få innsikt i hva slags innhold som ser ut til å appellere til mottakerne. Les mer om A/B-testing i Rule .

avregistreringer

Smarte «Avslutt abonnement»-landingssider

«Hvordan overtaler jeg dem til å bli hvis de allerede har bestemt seg for å dra?»

En av de beste måtene å få kontakt med et publikum på er gjennom følelser – vanligvis humor. Noen av de beste avmeldingssidene som er laget der ute for å prøve å sjarmere mottakerne deres, er bygget på humor. Det kommer selvfølgelig an på hvilken type bedrift eller organisasjon du er.

avregistreringer

Å oppsummere:

Gi dem en grunn til å bli. Minn dem på alt det fantastiske innholdet du har i vente. Legg til en engangsrabatt på et produkt eller en tjeneste, som de kan bruke (med litt begrenset tid). Les mer her om hvordan du legger til egendefinerte landingssider i Rule her.

E-post bør brukes forsiktig av alle merker. Selv om kjøperne/mottakerne dine har valgt å melde seg på, betyr det ikke at de ikke vil bestemme seg for å melde seg ut hvis du misbruker tilliten deres. Hvis du ser at antallet avmeldte stiger, kan det være på tide å gå gjennom hvordan merkevaren din bruker e-post. Ved å kombinere segmentering, tilpasning og alternative kanaler kan du forbedre e-postengasjementet og kontrollere avmeldingene dine.

Trenger du hjelp med din digitale strategi? Kontakt oss . Har du ennå ikke en Rule konto og ønsker å komme i gang med digital kommunikasjon? Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
Leads

Generering av B2B-kundeemner

Å generere leads for B2B-bedrifter er en viktig del av det å drive forretningsutvikling og sikre langsiktig vekst. I motsetning til B2C-leadgenerering krever B2B en ...
Read More
b2b segmentering

B2B-segmentering

B2B-segmentering er en av de mest effektive strategiene for å skape relevante og målrettede markedsføringskampanjer. Ved å dele målgruppen din inn i mindre, spesifikke grupper ...
Read More
Social proof

Vad är social proof och hur kan du använda det i din marknadsföring?

När vi dagligen bombarderas med valmöjligheter, spelar social proof en avgörande roll i att bygga förtroende och påverka beslut. Men vad innebär egentligen social proof, ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .