Nå er tiden inne for å begynne å bli inspirert, planlegge og forberede en lønnsom Black Friday- strategi for e-postmarkedsføring . Med dette innlegget ønsker vi å hjelpe deg i dine Rule , slik at du har ordnet det viktigste på kontoen din i god tid, før årets største salgsarrangement. Er du klar? Fordi vi er!
Samle e-postadresser med innebygd spambeskyttelse, før Black Friday
Du har sannsynligvis allerede startet rett etter fjorårets Black Friday, med å planlegge en enda mer effektiv strategi for å utvide kundebasen din for årets Black Friday. Nå som høytiden ikke er så langt unna, er det på tide å legge litt ekstra innsats i å samle inn e-postadresser og annen verdifull kundedata, via nettstedet ditt og andre kanaler. På denne måten lar du så mange som mulig ta del i ditt fantastiske Black Friday-tilbud, samtidig som du kan maksimere salget. For å beskytte mot spam-angrep og mot at ikke-legitime adresser sniker seg inn i kundebasen din, gjennom skjemaene dine, har vi en innebygd spam-beskyttelse i skjemakoden vår. Bra, ikke sant?
Nedenfor lister vi opp viktige forberedelser i Rule for Black Friday.
Før Black Friday er det viktig at kommunikasjonen din ikke bare fanger kundenes oppmerksomhet, men også styrker merkevarens tilknytning til sesongen. Med ‘Brand Style’ kan du enkelt tilpasse kampanjene dine for å reflektere Black Friday-temaet uten å gå på bekostning av merkevareidentiteten din. Dette betyr at du med bare noen få klikk kan bytte ut farger, bilder og andre elementer i malene dine for å skape en skremmende bra kampanje – samtidig som du opprettholder et konsekvent og profesjonelt uttrykk. Takket være Rules Brand Style-funksjon og de automatiske justeringene basert på din unike merkevarestil, sparer du tid og krefter på manuelle justeringer, slik at du heller kan fokusere på å lage engasjerende innhold som virkelig treffer. På den måten er du klar for BF på nulltid, med kampanjer som både reflekterer sesongen og styrker merkevaren din. Så, Rulers! Sett opp deres Black Friday Brand Style allerede nå!
Vi i Rule snakker mye om viktigheten av å sette opp autentiseringsinnstillinger riktig, slik at e-postene dine faktisk lander i den tiltenkte mottakerens innboks. Ved hjelp av SPF, DKIM og DMARC maksimerer du leveringsevnen til e-postene dine.
- SPF (Sender Policy Framework) er en enkel og smart måte å øke sjansen for at utsendelsen havner i mottakerens innboks i stedet for å bli direkte flagget som spam. Kort fortalt er det et system for å øke sikkerheten til e-post og for å forhindre at andre utgir seg for å være deg for å sende e-post i ditt navn. Med SPF på plass avgjør domenet ditt hvem som har rett til å bruke domenet ditt som avsender.
- Et annet tiltak for å forbedre leveringsevnen før Black Friday er å sette opp DKIM. DKIM står for «DomainKeys Identified Mail» og er en e-postautentiseringsteknologi som bekrefter at en melding ble sendt fra en legitim bruker av en e-postadresse. Den er utformet for å forhindre e-forfalskning eller forfalskning (kommunikasjon sendt fra en ukjent kilde som maskerer seg som en kilde kjent for mottakeren).
- DMARC (Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance) er en annen måte å bekrefte innkommende e-post ved å autentisere avsenderens domene. DMARC er spesielt viktig for e-post sendt til Outlook/Hotmail.
Psst! Vær oppmerksom på at det er viktig å informere support om at du har satt opp DKIM og DMARC, slik at vi kan aktivere det fra vår side!
Før Black Friday er det lurt å forsikre seg med selskapets IT-avdeling/IT-sjef om at det ikke har skjedd noe gale med domeneinnstillingene. Det ville være trist å oppdage etterpå at de viktige Black Friday-kampanjene havnet i spam-mappen. Har du spørsmål angående levering før den viktige høytiden? Vi er her.
- Vi anbefaler også at du tester e-postene dine før du sender dem. Ved å teste e-postene dine før sending, får du informasjon om leveringsdyktigheten til e-postene dine. En komponent som påvirker leveringsdyktigheten til e-postene dine er innholdet. Når du tester e-postene dine, får du blant annet en rapport om bilder, tekstforhold og lenker, noe som kan påvirke leveringsevnen negativt.
Å sikre viktige autentiseringsteknologier er på plass/fungerer riktig en tid før Black Friday er et viktig forberedelsessteg og noe vi sterkt anbefaler.
En nedtelling i utsendelsen skaper en følelse av at det haster og har vist økt konvertering i tidsbegrensede kampanjer. Vi har laget 5 forskjellige temaer på nedtelling, helt gratis, klare til bruk! Vi anbefaler at nedtellingen brukes tidligst 9 dager før Black Friday. Her er en guide for hvordan du legger til en nedtelling og ønsket nedtellingsstil i utsendelsen.
En god idé før Black Friday er å forberede taggene og segmentene dine i Rule en tid før. Dersom medlemmer skal importeres og segmenteres, er et tips å sørge for å ha dette klart før Black Friday. Rule muliggjør datadrevet markedsføring og avansert kundesegmentering. Trenger du hjelp til å lage et spesielt segment etter en ønsket segmentering av kunder, anbefaler vi at du kontakter support i god tid. I forbindelse med å lage segmenter kan du benytte anledningen til å organisere dine tagger og segmenter i Rule . Det er greit å få en vane med å rydde opp i kontoen og fjerne gamle segmenter som ikke brukes og strukturere tagger, slik at du før Black Friday har oversikt over din eksisterende kundebase.
Kom i gang med SMS og RCS kampanjer under Black Friday
En god taktikk for å skille seg ut fra konkurrentene, nå ut til kunder i akkurat rett øyeblikk og få en garantert høy åpningsrate på kampanjer, er gjennom strategisk mobilmarkedsføring . I Rule kan du enkelt lage automatiserte SMS kampanjer. Hvis du ikke allerede har begynt å bruke SMS og RCS i Rule , er Black Friday en flott mulighet til å utforske dets kraftige potensial.
PS. Det er lurt å kontakte support i god tid før høytiden, så vi rekker å bestille og sette opp stoppordet ditt. Her kan du lese mer om hvordan du bestiller stoppord og setter opp SMS funksjonen i Rule !
4 raske fordeler med SMS og RCS
- Høy åpningsfrekvens
- 90 % av SMS meldingene leses innen 3 minutter.
- 75 % av kundene ønsker at bedrifter skal sende dem SMS og RCS med tilbud etter godkjenning.
- Mest konverterende kanal
Bestill en workshop for Black Friday
Bestill en Black Friday-workshop for sjansen til å maksimere resultatene under årets største shoppingfest. Under en av disse går vi gjennom følgende:
- Hvordan du best utnytter innsamlede kundedata
- Segmentering: hvordan du jevnt jobber med segmentering i Rule
- Optimalisering av gjeldende Black Friday-strategi
- Sikrer leveringsinnstillinger
- Diskuterer SMS och RCS funksjonen
- Andre ting du ønsker støtte/hjelp med før Black Friday
Kontakt CSM for mer informasjon.
Trenger du hjelp til noe spesielt til den kommende ferien? Ikke nøl med å kontakte oss (support@rule.se). Har du ennå ikke en Rule konto og ønsker å komme i gang med digital kommunikasjon? Utforsk Rule gratis med Rule Free!