Velkommen til del 1 av Rule verktøybok
Introduksjon
Så hyggelig at du ønsker å bli en ekspert på plattformen vår! Her er din guide til å komme i gang med de forskjellige funksjonene til plattformen vår, slik at du enkelt kan begynne å lage, sende og følge opp e-poster og SMS til kundene dine. I denne veiledningen vil vi utforske og forklare hvordan de ulike verktøyene og funksjonene fungerer slik at du kan komme i gang med å maksimere markedsførings- og kommunikasjonsstrategien din.
Vi går gjennom hvordan du kommer i gang, hvordan du skaper en smidig og sømløs arbeidsprosess og deler også med oss andre tips og triks i plattformen fra våre ansatte. Etter at du er ferdig med denne veiledningen, vil du være en klar til å gå hersker klar til å begynne å bruke de ulike funksjonene og verktøyene i plattformen vår for å lage effektive, personlig tilpassede og engasjerende kampanjer. La oss gjøre dette!
Philip Gerhamn
Produkteier
Bushayija
Customer Success Manager
Philip Simon
Leder for kundesuksess
Ida Brakander
Markedsføringssjef
1. Opprett konto
For å få tilgang til alle fordelene og funksjonene som plattformen vår tilbyr, må du først opprette en pålogging. Det er raskt og enkelt å opprette en konto, du trenger bare å fylle inn:
- Fornavn og etternavn
- E-post
- Telefonnummer
- Virksomhet
Godt å vite:
- Sikkerhet kommer alltid først hos oss. Rules plattform er fullstendig GDPR-sikker, så du kan føle deg trygg på at alle dine kundedata er sikret hos oss.
- Hvis du skulle glemme passordet ditt, er det mulig å tilbakestille det via e-postadressen du oppga under registreringen. Dette gjør du ved å klikke på knappen «Glemt passord?» under passordfeltet.
- Føler du at du trenger mer veiledning, har vi gratis treningsøkter hver uke. Meld deg på her!
2. Merkestil
For å gjøre det så smidig som mulig for våre kunder å komme i gang, har vi laget en funksjon som heter Brand Style. Når du oppretter en konto kan du legge inn bedriftens grafiske profil og da genereres det automatisk seks ulike personlige maler som du kan bruke til dine ulike utsendelser. Glatt ikke sant? I disse personlige malene som lages, er det alle mulige forskjellige typer blokker som man kan tenke seg å trenge for å bygge den perfekte utsendelsen. Vi har også en kunnskapsartikkel med veiledning om hvordan du kan gjøre endringer i disse malene på ulike måter.
Eksempel
«Ideen med Brand Style er å redusere tiden fra kontoen din er opprettet til din første utsendelse går ut, når kontoen opprettes laster vi ned relevante eiendeler fra nettsiden din for å popularisere malene i kontoen. Vi laster ned bl.a. ting, logo, farger og fonter for at opplevelsen din skal være så tydelig og intuitiv som mulig, på merkevarens premisser.»
Filip Gerhamn, Produkteier
3. Importer medlemmer
For å begynne å lage og sende utsendelser må du først ha noen mottakere, så du starter med å laste opp medlemmene dine. Med Rule kan du importere alle eksisterende medlemmer. For å importere medlemmene dine må du ha kundenes grunnleggende informasjon, som navn og e-postadresse. Vi anbefaler, hvis du ikke allerede har en ferdig fil, at du enten oppretter en i Microsoft Excel eller Google Sheets, og lagrer disse filene i en CSV- eller XSL-fil.
Nedenfor ser du hvordan du importerer medlemmer i 3 trinn
Klikk «Importer medlemmer», og slipp medlemsfilen din i den store blokken
«Min anbefaling er å ta med data om medlemmene dine som er relevante å bruke for deg, jo mer data, jo flere muligheter for å skape segmentert og personlig kommunikasjon»
Philip Simon, leder for kundesuksess
4. Tagger
Å lage tagger inne i Rule gjøres i to enkle trinn, du klikker først på «Opprett tag» og så kaller du den til noe passende, for eksempel «Nyhetsbrevabonnenter». Tag=Liste over medlemmer. Når du laster opp medlemmene dine til Rule kontoen din, må du sette dem i en tag. Når du for eksempel laster ned en fil til datamaskinen, kaller du den vanligvis noe som passer for å forstå hva filen inneholder. Det er det samme i Rule . Du laster opp medlemmer til kontoen din og legger dem i en tag for å kategorisere hvilken type liste det er.
Eksempel på hvordan du lager en tag i 3 trinn
«Tags i Rules plattform muliggjør enkel og effektiv administrasjon av medlemslistene dine ved å lage tydelige kategorier og grupperinger for medlemmene dine. Organisering av medlemmer helt fra starten vil gjøre deg en tjeneste jo mer du jobber med kundedataene dine. Strukturen gir deg fordel som du kan lettere lage målrettede utsendelser til de forskjellige målgruppene dine.»
Loïc Bushayija, Customer Success Manager
5. Segmenter
Å bruke segmentering i din markedsføring og kommunikasjon innebærer å dele opp målgrupper eller kundemassen din i mindre grupper for å skape mer målrettet og relevant kommunikasjon mot dem. Segmentering er en viktig strategi i din digitale kommunikasjon for å skape mer engasjerende og relevante utsendelser til dine ulike målgrupper. Ved å segmentere medlemmene dine kan du skreddersy innholdet ditt og tilpasse det til de spesifikke behovene, interessene og oppførselen til hvert segment.
Eksempel på hvordan du lager et segment i 3 trinn
Psst… Føler du at du trenger mer veiledning, har vi gratis treningsøkter hver uke! Meld deg på her!
«Segment er din beste venn når du jobber med digital kommunikasjon! Ikke bare at du får bedre oversikt over medlemmene dine inne på plattformen, men også at du kan lage personlige og engasjerende utsendelser.»
Ida Brakander, markedssjef
FAQ - vanlige spørsmål om Rule
Ja det gjør vi, hver uke kan du delta på våre kurs som er gratis for nye kunder. Vi har også vår Kunnskapsbank hvor du finner alle hjelpeartikler som viser steg for steg hvordan du gjør forskjellige ting inne på plattformen.
Ja, vi har en kunnskapsbank med over 100 artikler for å hjelpe deg å bli en ekte hersker. Alt fra hvordan du setter opp ulike segmenter til Best Practice.
Vi har rikelig med dokumentasjon for å veilede deg om hvordan du kobler dine eksisterende systemer. Les mer her!
Ja, det kan du, vi har en artikkel der du kan lese og sammenligne de forskjellige måtene og finne den som passer deg best! Her finner du den artikkelen!