fbpx

Rule anti-spam policy

Hos Rule tar vi lisensiering veldig alvorlig. Ved å opprette en konto hos Rule og godta vår vilkår for bruk , godtar du også vår policy mot spam.

Loven er ikke tilstrekkelig, det er tillatelse som teller

Selv om CAN-SPAM-lovene er et skritt i riktig retning for å redusere spam-problemet, føler vi at de ikke går langt nok. Vår definisjon av spam går utover loven i de fleste land og omfatter det vi anser for å være sannhetstillatelsen for e-postmarkedsføring.

Spam er en e-post du sender til noen som ikke har gitt deg direkte tillatelse til å kontakte dem, om det aktuelle emnet for e-posten. Men det er ikke nok. Tillatelse er et uklart ord som er åpent for tolkning. La oss nedenfor sette sammen spesifikke scenarier for å klargjøre hva som utgjør søppelpost og ikke utgjør tillatelse.

Hva slags e-postadresser er det greit å sende til med Rule ?

For å sende e-post til noen som bruker Rule , må du tydelig ha fått tillatelse til å gjøre det. Dette kan gjøres ved å:

  • En abonnentfunksjon, for eksempel et nyhetsbrev på nettstedet ditt.
  • En avmerkingsboks på et skjema. Denne avmerkingsboksen må ikke være merket som standard, personen som fyller ut skjemaet må frivillig krysse av for å indikere at de ønsker å høre fra deg.
  • Hvis noen fyller ut et offline-skjema som en spørreundersøkelse eller deltar i en konkurranse, kan du bare kontakte dem hvis det ble forklart at de ville bli kontaktet på e-post OG de krysset av i en boks som indikerer at de ønsker å bli kontaktet.
  • Kunder som har kjøpt fra deg i løpet av de siste 2 årene.
  • Hvis noen gir deg visittkortet sitt og du har forklart dem at du vil ta kontakt via e-post, kan du kontakte dem. Hvis de mistet visittkortet i en fiskebolle på en messe, skal det være et skilt som sier at de vil bli kontaktet på e-post.

I utgangspunktet kan du bare sende e-post til noen som tydelig har gitt deg tillatelse til å e-poste dem spesifikt om emnet du kontakter dem om.

Hvilken type e-postadresse er IKKE OK å sende til med RuleMailer?

Her er noen eksempler nedenfor for at vi skal være krystallklare. Ved å bruke Rule godtar du å ikke importere eller sende til noen e-postadresse som:

  • Du har ikke eksplisitt, påviselig tillatelse til å kontakte i forhold til emnet for e-posten du sender.
  • Du har kjøpt, lånt, leid eller på noen måte kjøpt fra tredjeparter, uavhengig av deres påstander om kvalitet eller tilstand. Du må selv få tillatelse.
  • Du har ikke kontaktet via e-post de siste 2 årene. Tillatelsen eldes ikke godt, og disse personene har enten endret e-postadresse eller husker ikke å gi tillatelse i utgangspunktet.
  • Du har skrapet eller kopiert og limt inn fra nettet. Bare fordi folk legger ut e-postadressen sin, betyr det ikke at de vil høre fra deg.

Visst, noen av disse personene kan ha gitt deg e-postadressen sin, men det som mangler er din tillatelse til å sende dem kommersielle meldinger. Å spre reklamemeldinger til noen av disse personene vil ikke være effektiv, og du vil mer enn sannsynlig se e-posten din markert som spam av mange av mottakerne.

Hvilket innhold må jeg inkludere i e-posten min?

Hver e-post du sender med Rule må inneholde følgende:

  • En avmeldingslenke som umiddelbart vil fjerne abonnenten fra listen din. Når de abonnerer, kan du aldri sende dem e-post igjen.
  • Avsenderens navn og fysiske adresse. Hvis du sender en e-post til klienten din, må du inkludere klientdetaljer i stedet.

Hvordan vet vi om du ikke er autorisert

Rule har mange lag med godkjenning og overvåking for å sikre at du overholder retningslinjene våre for anti-spam. Her er noen av dem:

  • Programvaren vår er integrert direkte i spam-rapporteringssystemene til noen av de største Internett-leverandørene som Hotmail. Hvis du ikke har tillatelse og noen merker kampanjen din som spam, får vi vite om det når du trykker på knappen. Hvis du mottar et klagevolum på mer enn 0,25 % av alle mottakere (det er 25 klager for hver 10 000 mottakere), vil kontoen din bli avsluttet. Dette er et sjenerøst tall som tar hensyn til falske spam-rapporter.
  • Teamet vårt verifiserer alle store lister som er importert til programvaren vår. Før den er klar, kan du ikke sende til den.
  • Vi overvåker svartelister og våre fornærmende kontoer hele dagen hver dag. Vi kan enkelt identifisere hvem som forårsaker leveringsproblemer eller tiltrekker klager.
  • Hvis vi oppdager at du sender e-post til folk uten deres tillatelse, vil vi avslutte kontoen din med RuleMailer umiddelbart.

Til syvende og sist er det virkelig sunn fornuft. Ta av deg markedsføringshatten og sett deg inn i mottakerens sted. Hvis de ikke gjenkjenner hvem du er eller ikke er interessert i det du sender, vil de tro at du er en spammer. Så enkelt er det .

Kontakt oss angående Rule mot søppelpost

Hvis du har spørsmål om våre retningslinjer for anti-spam, eller hvis du ønsker å rapportere spamming fra en av våre kunder, vennligst kontakt oss:

Postadresse:

Rule – Nordic AB

Kammakargatan 48, 111 60 Stockholm, Sverige

Telefon: 08 5250 7580

E-post: info@rule.se

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .