fbpx

Lever skreddersydd kommunikasjon med personalisering

Bygg dypere relasjoner med Rules personaliseringsverktøy

Personalisering betyr at du som markedsfører forbedrer kundeopplevelsen for dine besøkende ved å skreddersy markedsføringen. Du kan gjøre dette basert på informasjonen du har samlet inn fra kontaktene dine, for eksempel interesser, preferanser og kjøpshistorikk. Når du bruker denne typen kundedata for å tilpasse innholdet kontaktene dine mottar via e-post og andre plattformer, bruker du personlig tilpasset markedsføring.

Identifiser kundene dine med riktig data

Når en kunde kommer i kontakt med nettstedet ditt og kan identifiseres, samler Rule den historiske nettaktiviteten til den spesifikke kunden og oppretter en kundeprofil om den.

Personopplysninger som navn, e-postadresse og annen nettaktivitet samles i Rule og bygger opp kundeprofilene for å være så komplette som mulig.

Ved å bruke kundedataene som er lagret i Rule , kan du se alt om en person og bruke disse dataene til å målrette meldinger til vedkommende. Personlige meldinger øker både åpningsraten, konverteringen og engasjementet i utsendelsene og kampanjene dine

Nøyaktig personalisering med filtre og segmenter

Når du har identifisert kundene dine og samlet inn nok data om dem, kan du filtrere dem i Rule basert på forskjellige kundesegmenter som kjøpsmønstre, demografiske data og produktinteresse.

Når du oppretter en utsendelse kan du ved hjelp av medlemsfelt i Rule tilpasse dem ved for eksempel å bruke mottakerens navn direkte i emnelinjen «Hei (navn)». Du kan også personalisere ved hjelp av datoer, noe som kan være effektivt hvis du skal sende personlige hilsener på for eksempel en bursdag.

Lag filtre enkelt ved å bruke Rules fleksible segmenteringsverktøy . Identifiser spesifikke individer eller målgrupper med lignende oppførsel og preferanser. Bruk deretter dine definerte målgrupper til å målrette relevante tilbud og budskap.

Med Rules Marketing Automation- verktøy du kan nå kundene dine på rett punkt under kjøpsreisen. Sett opp regler for filtrene dine i Rule som kategoriserer kundene dine automatisk basert på hva de gjør. Da ser du nøyaktig hvordan du kommuniserer med hver enkelt kjøper, innholdet ditt vil være nøyaktig og engasjementet vil øke.

Tips når du jobber med personlig markedsføring i Rule

Vil du gjøre dine personlige utsendelser så punktersikker som mulig? Rule tilbyr et verktøy for A/B-testing som lar deg finne ut de små, men verdifulle og helt avgjørende spørsmålene om utsendelsene dine. A/B-testing brukes først og fremst til å sette to alternativer opp mot hverandre for å se hvilken som gir de beste resultatene. Du får svar på ting som var i utsendelsen, folk klikker avhengig av hvor du har plassert CTA-knappen eller hvilken overskrift som tiltrekker seg mest for å åpne e-posten.

For å kunne skille tilbud i utsendelsene dine for utvalgte segmenter har Rule en smart funksjon som heter Switch . Ved å bruke funksjonen kan du enkelt velge hvilken tag eller hvilket filter som skal se ønsket innhold. Du har installert Switch i malen din inne i Rule og du velger selv hvilke deler av utsendelsen din som skal vises til hvilke mottakere.

Personalisering for e-handel

E-handel utvikler seg i rakettfart og derfor ligger din suksess som e-handelsselskap i å møte kundenes krav og forventninger. I en fysisk butikk kan en dyktig selger som regel hjelpe kunden med å finne, anbefale og foreslå de riktige produktene. For å lykkes med den samme personlige opplevelsen på e-handelen din, trengs en løsning. Funksjoner som kampanjer, anbefalinger, handlekurv og søk skal hele tiden optimaliseres og testes. Rules smarte verktøy fanger raskt data og analyserer nettaktivitet fra hver enkelt besøkende. Med denne nye innsikten kan du finne ut verdifull informasjon om kundenes adferd og hvilke av de viktigste områdene i nettbutikken din som må optimaliseres.

Fordelene med personlig markedsføring

Ved riktig bruk er personalisering et vinnende konsept for både bedrifter og kunder. Åpenbart Det er også mange fordeler med å tilpasse markedsføringen din:

Skaper tillit

Det sier seg selv at jo bedre noen forstår ens behov, jo mer tillit har vi til dem. Når vi så leverer en sømløs og skreddersydd opplevelse til en kunde og møter deres behov, går kjøpsprosessen plutselig over i et forhold.

Øker lojaliteten

Forbrukerfrustrasjon kan fort føre til at de blir illojale eller taper kunder. Når vi sender ut meldinger til kunder som samsvarer med deres interesser og preferanser, bygger vi både lojalitet og tillit hos dem. Dette resulterer i at kunden er mer sannsynlig å henvende seg til deg selv nesten når de har et behov for å møte.

Personlig kommunikasjon

For å nå best mulig ut til en kunde bør du bruke en så personlig kommunikasjon som mulig. Mottakeren kan veldig raskt skille mellom en generisk melding og en personlig utsendelse, basert på om innholdet er relevant for den aktuelle personen. Gjennom personlig kommunikasjon er det større sjanse for at kunden tar budskapet ditt og konverterer til nettstedet ditt og i beste fall foretar et kjøp og forblir en lojal kunde. For ikke å gå glipp av noen muligheter med kunden som kan føre til et kjøp, bør du sørge for at all kommunikasjon er så personlig som mulig, både i kampanjer og i for eksempel transaksjonelle e-poster.

Tilpasset markedsføring

Ved hjelp av personalisering har du mulighet til å levere skreddersydd markedsføring til dine kunder. Dette betyr at ved å bruke kundedata som preferanser og interesser, kan du levere meldinger til kundene dine, under hvert trinn av kundereisen, som er fullstendig skreddersydd og personlig tilpasset deres individuelle behov.

Utrolig statistikk med personlig tilpasset markedsføring

Over 40 % av dagens forbrukere sier at de vil vurdere å bli gjentakende kunde hos et selskap som tilbyr en personlig handleopplevelse – og 80 % av disse kjøper kun fra merker som gjør det.

Så mye som 88 % av markedsførerne har rapportert en økt åpen rate etter å ha implementert personalisering i e-postkommunikasjonen.

Når en utsendelse ikke er personlig, sier 52 % av kundene at de går andre steder for å handle i stedet.

Ta personlig tilpasning til neste nivå

Personalisering fokuserer på kundedata som interesser, demografi eller kjøpshistorikk. Vanlige måter å bruke personalisering på er ved å inkludere kundens navn i en e-post eller at et selskap sender produktanbefalinger. Men hvis du ønsker å ta din personlige markedsføring til neste nivå, gjør Rule det mulig hyper-personalisering. Det er en mer kompleks teknologi hvor du fordyper deg enda mer detaljert i kundedata og fullt ut utnytter potensialet til utviklet teknologi og integrerte plattformer. Hyper-personalisering tar hensyn til atferdsdata og sanntidsdata som nettleseratferd og engasjementsdata for å tolke kundens intensjoner. Dette resulterer i personlig kommunikasjon som er enda mer tilpasset konteksten.

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .