Det nye året har startet, og i vårt Rule 2019- innlegg tok vi en titt i bakspeilet og oppsummerte fjorårets kule funksjoner og nyheter! Nå skal vi se inn i fremtiden og se på hva du som Rule kunde kan forvente deg i månedene som kommer. I dette innlegget deler vi nyheter og kommende funksjoner slik at du som kunde kan holde deg oppdatert og legge strategi om mulighetene Rule åpner for i år. Dette er hva Rule 2020 har å tilby så langt!
Lojalitetsprogram
Vet du hvem dine viktigste og mest lojale kunder er? Og har du laget et program rundt hvordan du kan belønne disse?. Et lojalitetsprogram er en markedsføringsstrategi som tar sikte på å belønne lojale kunder som viser høyt engasjement for et selskap og dets produkter. Ved å belønne gjentatt kundeengasjement kan du øke kundelojaliteten, noe som igjen resulterer i vekst for selskapet.
Det koster et selskap mellom 5-25X mer å skaffe nye kunder sammenlignet med å selge til sine eksisterende kunder. Eksisterende kunder bruker 67 % mer enn nye kunder. Så kort sagt, kundelojalitet lønner seg – og lojalitetsprogrammer er en viktig komponent for å bygge lojalitet.
Rule har oppdatert filterbyggeren slik at det nå er mulig å bygge et avansert lojalitetsprogram . Ettersom Rule muliggjør avansert segmentering, er det nå mulig via vår plattform å ta hensyn til flere parametere når du bygger ditt lojalitetsprogram.
Noen eksempler på hvordan du kan bruke segmentering for å bygge et lojalitetsprogram i Rule :
- Du er en bedrift som er aktiv i reiselivsbransjen. Du ønsker å belønne kunder som har gjort x antall bestillinger, uten å ha kansellert noen av bestillingene. Eller du er en e-forhandler som ønsker å belønne kunder som har lagt inn x antall bestillinger, uten å ha returnert varer. Mange lojalitetsplattformer støtter ikke det skillet, men ved hjelp av Rule filteroppdatering er dette nå mulig!
- Firmaet ditt leverer en strømmetjeneste. Du vil nå dine mest aktive kunder og belønne de som har sett x antall filmer de siste månedene og legge til en parameter om hva slags filmer de har sett. For å kunne tilpasse kommunikasjonen din og for å belønne en engasjert bruker.
- Du er en e-forhandler som tilbyr kundene dine muligheten til å overvåke varer som er utsolgt. Ved hjelp av ‘ Tilbake på lager ‘-varsler kan du informere kunden om at en vare er tilbake på lager og bygge lojalitet. Noen kunder ønsker å overvåke flere varer samtidig. Gjennom vår utviklede teknologi holdes de ulike overvåkingene fra hverandre slik at kunden holdes oppdatert uavhengig av hvor mange overvåkinger som er gjort. Å holde kunden oppdatert på alle favorittprodukter resulterer i fornøyde kunder. Fornøyde kunder bygger lojalitet.
Fokuser på kundereisen
Hvor godt forstår du kundenes reise med merkevaren din? En kundereise er den komplette summen av opplevelser som kunden går gjennom når de samhandler med merkevaren og bedriften din. I motsetning til å kun se på en bestemt transaksjon eller opplevelse, dokumenterer kundereisen den totale opplevelsen av å være kunde.
Hvordan skape en kundereise? Ta ut penn og papir. Begynn å skissere et kart (eller en tidslinje) som kartlegger hvert trinn i kundeopplevelsen. Trinnene er berøringspunkter, det vil si hver gang en kunde kommer i kontakt med merkevaren din. Her kan du dykke inn så granulert du vil. Det er imidlertid viktig å huske at en kunde ikke trenger å være den samme som en annen, så for å lage en vellykket strategi rundt kundereisen må du tenke på så mange scenarier som mulig.
I 2019 startet Rules arbeidet med en funksjon som lar deg som bruker dykke så dypt som mulig inn i kundereisen. Vår nye funksjon Journey Builder er et dybdegående personaliseringsverktøy. Vi kaller det: Hyper-personalisering . Gjennom Journey Builder vil du levere svært relevante meldinger til hver mottaker. Det er godt mulig at en mottaker matcher flertallet av meldinger og tilbud som en bedrift ønsker å kommunisere om. Men en mottaker ønsker ikke å motta 15 stk. post om en uke. Utfordringen som mange markedsførere og bedrifter møtte var: Hvordan kan jeg, uten å måtte gå på akkord med antall relevante e-poster og potensielle salg, levere personlig kommunikasjon, med få e-poster? Løsningen er Journey Builder. Vår avanserte personaliseringsfunksjon sørger for at alle ekstremt relevante meldinger leveres i én og samme e-post. Ingen kompromiss.
Vil du betateste Journey Builder? Send inn en interessemelding via knappen under. Det er begrenset antall plasser, så skynd deg med påmelding!
Fortsatt arbeid med AI i Rule 2020
Siden leveranseevne er et av våre viktigste fokuspunkter, jobber vi alltid med å forbedre den kontinuerlig. I fjor oppdaterte vi til den aller nyeste teknologien for e-postsending og autentisering. Det betyr at vi har de absolutt beste forutsetninger for høy leveranseevne.
Vi tilstreber at vår kampanjeredaktør skal være så brukervennlig og tidseffektiv som mulig. Vi ønsker at du som bruker raskt og enkelt skal kunne lage innholdet for din kommunikasjon. At du skal fokusere på innhold og ikke på leveringsevne. Vi og vår plattform vil løse det for deg!
Med støtte fra vår partner Amazon utvikler Rule blant annet en AI-løsning med fokus på bildeoptimalisering. Ettersom vi vet at jevn bildebehandling er viktig når du jobber i kampanjeredigereren, og at bilder påvirker leveringsevnen, fokuserer vår kommende AI-løsning på å gjøre bildebehandlingen enda mer effektiv, samtidig som løsningen forbedrer leveringsevnen.
Nye integrasjoner etter Rule 2020
Ettersom Rule er en fleksibel plattform som kan motta et uendelig antall datapunkter, er plattformen på sitt beste når den er integrert med andre systemer og plattformer. I fjor lanserte vi flere nye integrasjoner, som du kan lese mer om her . Dette året blir ikke annerledes. Mange nye spennende integrasjoner er i horisonten i 2020.
Forbrukere forventer en konsekvent handleopplevelse på tvers av alle systemer. Det er ikke lenger online kontra offline, men som forhandler må du selge og levere fra alle varehus i alle kanaler. Omnikanal er basert på et samspill mellom de ulike kanalene, som fysiske butikker og nettbutikker.
Så langt byr 2020 derfor på en ny Sitoo- integrasjon med fokus på omnikanal. Sitoo er et skybasert POS-system for detaljhandel. Ved hjelp av den nye integrasjonen er det mulig å legge inn data fra fysiske butikker og nettatferd og bruke dette som grunnlag for din personlige kommunikasjon. Ved å holde oversikt over kundens fysiske og nettbaserte engasjement kan du for eksempel komme i gang med lojalitets- og kundeklubbprogrammer. Ved å ha en fullstendig integrasjon mellom ditt POS-system og din digitale kommunikasjonsplattform, kan du begynne å bruke det alle snakker om: Omnikanal!
Flere sikkerhetstiltak
Mens mange av våre oppdateringer og forbedringer er funksjoner som brukerne våre kan «ta del i» med en gang, er det mye arbeid som foregår bak radaren også, noe som er like viktig for brukeropplevelsen og resultatene. Som vi skrev i Rule 2019, brukte vi mye tid i fjor på å jobbe med sikkerhet. Med Bot-Stop Active Protection holder vi spam unna og sikrer at brukerne våre er beskyttet mot botangrep når de bruker skjemaene våre. Arbeidet med sikkerhet hos Rule tar aldri slutt, så vårt arbeid med å forbedre sikkerheten vil fortsette i 2020. Når det gjelder å ta de nødvendige grepene for å beskytte våre kunders verdifulle data og levere de beste forutsetningene for best mulig resultater på din e-postmarkedsføring, kan du fortsette å stole på oss.
Har du ennå ikke en Rule konto og ønsker å komme i gang med digital kommunikasjon? Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.