Hva betyr medlemsrekruttering?
Medlemsverving er et gjennomgående tema i handelen. Som du vet selger du både lettere og lettere til en allerede overbevist kundebase, varme kunder, enn innsatsen det tar å oppsøke og selge til nye kalde kunder. For å rendyrke den totale verdien til kundene er det effektivt å lage en kundeklubb og fordelene med kundeklubben er mange. Blant annet kjenner de deg allerede, står bak merkevarens verdier og forhåpentligvis vil du skape et forhold slik at de kommer tilbake til deg fortløpende. For å bruke overskuddet fra kundeklubben kan man ved hjelp av Rule tilpasse kommunikasjonen som tilbud, tonalitet, rabattkoder etc. til kundens handlingsmønster og kjøpsatferd.
SMS gir deg ekstra dimensjoner
Babyshop , som er en internasjonal suksessrik motebutikk innen barneklær, er et ledende eksempel når det gjelder digital kommunikasjon . Babyshop har allerede vært en avansert bruker av datadrevne funksjoner som kommuniserer til kundene. Ved å bruke SMS sending får du enda en dimensjon i ditt kundeklubbarbeid.
- I stedet for å ha skjemaer på plass i butikkene som må fylles ut og deretter skrives inn i et eksternt CRM-program eller regneark, kan kundene registrere seg direkte ved hjelp av mobiltelefonen. Kunder registrerer seg raskt og enkelt ved å sende en SMS til Babyshop med butikknavnet, f.eks. «Babyshop Sturegalleria «. Kunden kobles da direkte til filteret som er unikt for denne butikken, som f.eks betyr VIP-invitasjoner, kampanjer og andre lokale tilbud. Prosessen innebærer at kunden automatisk segmenteres i henhold til forhåndsinnstilt filter og heretter får rett beskjed til rett tid.
- Ytterligere eksempler på bruk av SMS i kunderekruttering kan være på messer når behandlingen av nye kunder kan effektiviseres vesentlig. Ved direkte på stedet på standen din kan besøkende legge inn spesifikke nøkkelord i SMS meldingen, noe som betyr at kundene opprettes direkte i Rule og samtidig kles ut med unike kundedata lagt inn i meldingen, f.eks. «Visitor Berlin» eller «Exhibitor Berlin» som er delt opp i forskjellige tagger for å lette etterfølgende kommunikasjon når du er hjemme på kontoret igjen. Du kan selvfølgelig koble automatiserte utsendelser med skreddersydd informasjon, se eksemplene nedenfor.
- Merk at allerede registrerte kunder legges inn med ny data/informasjon. Rule gjenkjenner om det er et allerede registrert mobilnummer og legger så til annen informasjon om kunden som butikknavn etc. På denne måten legges nye kundedata enkelt til tidligere informasjon om kunden og man kan da få opprettet fullførte automatiske flyter som i eksempelet ovenfor som sendt ut til angitt tidspunkt når kunden matcher de ønskede kriteriene.
For mer detaljer om automatisering og arbeidet med SMS se vår FAQ eller søk via spørsmålstegnet i nedre høyre hjørne når du er pålogget.
Trenger du hjelp med lojalitetsprogrammer i Rule ? Kontakt oss! Har du ennå ikke en Rule konto og ønsker å komme i gang med digital kommunikasjon? Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.