fbpx

Kreative strategier for glemte handlekurv-e-poster

For de fleste e-handelsbedrifter er en av de største utfordringene å håndtere kunder som legger produkter i handlekurven, men forlater dem i kassen.

Mer enn 70 % av kundene dine vil forlate handlekurven i kassen, og dessverre er det en prosentandel som har økt sakte de siste årene. Ved å bruke Marketing Automation og en kreativ strategi for å konvertere forlatte vogner, kan du bekjempe dette fenomenet og øke salget.

E-poster med forlatt handlekurv er oppfølgingsmeldinger som sendes til noen som har lagt til varer i handlekurven og deretter forlatt nettstedet uten å fullføre et kjøp. Disse meldingene fungerer for å minne kunder om produkter de la i handlekurven, og deretter lokke dem tilbake til å kjøpe det de allerede var så nærme å kjøpe.

Hva er utfordringen med disse e-postene?

Utfordringen med forlatte handlekurv-e-poster er at alle e-handelsselskaper bruker de samme velprøvde metodene og beste praksisene som vi lærte for år siden. I mange tilfeller brukes lignende, om ikke nøyaktig samme taktikk og verktøy som dine konkurrenter. Det har blitt mye vanskeligere å bare skille seg ut i kundens innboks.

Her er noen nye kreative ideer som hjelper deg å skille deg ut:

1. Vis tillit og troverdighet i e-postene dine

Forbrukerne har blitt mer forsiktige og «førstegangsbesøkende» på nettstedet ditt vil spesielt trenge litt mer overbevisning før de åpner lommeboken, i frykt for å bli svindlet og ikke få varen lovet. En god idé er derfor å bruke produktvurderinger og anmeldelser slik at disse forbrukerne kan se at andre mennesker (som seg selv) gjerne har kjøpt fra deg før.

Når 88 % av forbrukerne hevder at vurderinger og anmeldelser påvirker kjøpsbeslutninger, gir dette en enorm mulighet for deg.

Her er to måter å gjøre det på:

  1. Minn kundene dine på at de har lagt igjen høykvalitetsprodukter i handlekurven. Du kan bruke stjernerangering (av det høyest rangerte produktet i handlekurven) i emnefeltet (noe sånt som «Det er ★★★★★-produkter i handlekurven din!») for å gi åpningsraten din et fint løft også.
  2. Ved å inkludere antall anmeldelser sammen med gjennomsnittet, kan du gjøre produktene dine mer overbevisende. Å se noe sånt som «Vurdering: 4,64 / 5 (67 anmeldelser)» gjør at du ønsker å fullføre kjøpet umiddelbart.

2. Fokuser søkelyset på ett produkt i stedet for flere

I dag praktiserer mange nettkunder en digital versjon av vindusshopping der de legger til flere produkter i handlekurven for fremtidig vurdering. Bruk denne muligheten til å markedsføre et enkelt produkt (helst det de mest sannsynlig vil kjøpe) og ikke 10 flyktige forskjellige produkter som kunden neppe vil kjøpe.

Her er tre måter du kan gjøre dette på:

  1. Velg ditt bestselgende/høyest rangerte produkt i handlekurven og sett søkelyset på det.
  2. I stedet for å bruke generisk markedsføringskopi som gjelder for merkevaren din og den forlatte handlekurven, kan du i stedet kommunisere USP (unikt salgsargument) for produktet.
  3. Du kan også legge til litt objektivitet ved å inkludere nylige anmeldelser av produktet. Kombinasjonen av dine ord og dine kunders egne ord vil gi potensielle kunder hele spekteret av informasjon for å hjelpe dem i deres kjøpsbeslutning.

Her er en sammenligning mellom en grunnleggende forlatt e-postvogn (til venstre) og resultatene av å bruke søkelyseffekten (til høyre):

forlatt handlekurv e-post - forlatt handlekurv e-poster

3. Få mest mulig ut av lojalitet

En av de mest fremtredende strategiene for å vinne tilbake forlatte handlekurver er for øyeblikket å inkludere en rabattkupong, men siden dette er en så populær taktikk, har vi betinget mange av kundene våre til å forvente dette. Et annet alternativ er å gjøre dette ved å utnytte lojalitets- og belønningsprogrammet i stedet.

Du kan gjøre som følger:

Lag et segment for alle belønningsmedlemmer som har nådd et visst punkt. Send deretter en annen type e-post til dette segmentet der du ikke inkluderer en ny rabatt. I stedet fremhever du det faktum at de har lojalitetspoeng som de kan bruke for å gjennomføre det glemte handlevognkjøpet.

Eksempler på vellykkede e-poster med forlatt handlekurv:

forlatt handlekurv e-post - abandon-cart-email-cali-fabrics

forlatt handlekurv e-post - abandon-cart-email-dollar-shave-club

abandon-cart-email-adidas

Det er ikke vanskelig å komme i gang med glemte handlekurv-e-poster via Rule da vi har en komplett integrasjon med de fleste e-handelsplattformer. Det eneste du trenger å gjøre er å begynne å skissere en strategi og innhold for disse e-postene og kontakte din e-handelsplattform for å sjekke hvilke ordredata som er mulig å fange opp og på hvilket stadium. De mest relevante ordredataene for glemt handlekurvpost er data for når en ordre opprettes. Disse dataene sendes deretter jevnt og automatisk til Rule og utløser meldingene dine. Klar!

Trenger du hjelp til å komme i gang med å sette opp den glemte handlekurv-e-posten? Kontakt oss så hjelper vi deg! Har du ikke en Rule konto ennå? Utforsk Rule gratis i 30 dager.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
B2B - epostmarknadsföring

B2B-markedsføring via e-post

B2B-markedsføring via e-post handler om å bygge langsiktige relasjoner og skape forretningsresultater gjennom strategisk tilpassede kampanjer. Rule For å lykkes må du nå ut til ...
Read More
bekräftelsemail

Opprett og skriv bekreftelses-e-poster for nyhetsbrevene dine

En bekreftelses-e-post er en viktig del av kommunikasjonsstrategien din som styrker forholdet til kundene dine. Her ser vi på hva bekreftelses-e-poster er, hvorfor de er ...
Read More
NKI undersökning

CSI – Kundetilfredshetsindeks

For å bygge opp en sterk og lojal kundebase må bedrifter forstå kundenes opplevelser og behov. Det er her kundetilfredshetsindeksen (CSI) er et uvurderlig verktøy. ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .