fbpx

Del 3: DMARC, neste steg for økt leveringssikkerhet

SPF, DKIM og DMARC er autentiseringer som øker leveringssikkerheten til e-postene dine. Jo flere tiltak som tas for å maksimere at e-poster når ønsket mottakers innboks, jo større er sjansen for e-postkonvertering og økt salg. I del 1 dykket vi ned i SPF (første trinn), i del 2 dykket vi litt dypere og så på DKIM (andre trinn) og nå skal vi dykke ned til bunnen og utforske hvordan du kan optimalisere leveringssikkerheten ytterligere ved hjelp av DMARC av e-postene dine i e-postmarkedsføringen din.

Hva er DMARC?

DMARC (Domain based message authentication, Reporting & Conformance) er en teknologi som bruker SPF (Sender Policy framework) og DKIM (DomainKeys identified mail) for å fastslå ektheten til en e-post eller et nyhetsbrev . DMARC gjør det enklere for e-postmottakere (f.eks. Gmail og Outlook) å forhindre ondsinnet e-postpraksis, slik som domene-«spoofing» for å fiske etter mottakerens personlige opplysninger. Ved å bruke DMARC kan mottakere bedre forhindre at spammere og ondsinnet e-post invaderer forbrukernes e-postbokser. DMARC er satt blant de andre domeneinnstillingene dine i DNS (domenenavnsystem) og inkluderer følgende:

  • SPF
  • En rekord
  • CNAME
  • (DKIM)

Det er viktig å merke seg at ikke alle mottakende servere vil utføre en DMARC-sjekk før de godtar en melding. Men det gjør de største mottakerne, og implementeringen vokser.

Hva er fordelene med DMARC?

  • DMARC beskytter merkevaren din ved å hindre uautoriserte kilder i å sende e-post fra domenet ditt. I noen tilfeller kan domeneomdømmet ditt få et positivt løft direkte ved å publisere DMARC.
  • Ved å implementere DMARC hjelper du e-postøkosystemet med å etablere en konsistent policy for meldinger som mislykkes med autentisering . Dette hjelper økosystemet til å bli sikrere og påliteligere . Det hjelper deg også å holde listene rene, noe som også er viktig i din SMS markedsføring.
  • Å alltid holde seg oppdatert på de siste anbefalingene i utviklingen av økt leveringssikkerhet, hjelper deg å få en større forståelse av hvordan din e-postmarkedsføring og de tekniske bitene bak henger sammen, noe som åpner for de beste forutsetningene for optimalisert e-postmarkedsføring.

DMARC øker leveranseevnen

Hvordan implementerer du DMARC?

Som Rule kunde anbefaler vi at du har SPF, DKIM og DMARC satt opp. Følg instruksjonene du finner via knappen nedenfor for å optimalisere leveringssikkerheten til e-postene dine.

Hvorfor er DMARC viktig?

DMARC er en viktig videreutvikling av e-postautentisering . Det er nok et utmerket eksempel på samarbeid mellom e-postavsendere og mottakere for å beskytte e-postkanalen. For å lære mer om DMARC, besøk organisasjonens nettsted .

DKIM dmarc spf

Har du spørsmål om leveringssikkerhet? Kontakt oss .

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
kundundersökning

Hvordan lager man en nøyaktig kundeundersøkelse?

Å forstå kundenes behov, meninger og erfaringer er avgjørende for å utvikle virksomheten. Effektive kundeundersøkelser gir verdifull innsikt og bygger sterkere relasjoner med kundene. I ...
Read More
B2B - epostmarknadsföring

B2B-markedsføring via e-post

B2B-markedsføring via e-post handler om å bygge langsiktige relasjoner og skape forretningsresultater gjennom strategisk tilpassede kampanjer. Rule For å lykkes må du nå ut til ...
Read More
bekräftelsemail

Opprett og skriv bekreftelses-e-poster for nyhetsbrevene dine

En bekreftelses-e-post er en viktig del av kommunikasjonsstrategien din som styrker forholdet til kundene dine. Her ser vi på hva bekreftelses-e-poster er, hvorfor de er ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .