SPF, DKIM og DMARC er autentiseringer som øker leveringssikkerheten til e-postene dine. Jo flere tiltak som tas for å maksimere at e-poster når ønsket mottakers innboks, jo større er sjansen for e-postkonvertering og økt salg. I del 1 dykket vi ned i SPF (første trinn), i del 2 dykket vi litt dypere og så på DKIM (andre trinn) og nå skal vi dykke ned til bunnen og utforske hvordan du kan optimalisere leveringssikkerheten ytterligere ved hjelp av DMARC av e-postene dine i e-postmarkedsføringen din.
Hva er DMARC?
DMARC (Domain based message authentication, Reporting & Conformance) er en teknologi som bruker SPF (Sender Policy framework) og DKIM (DomainKeys identified mail) for å fastslå ektheten til en e-post eller et nyhetsbrev . DMARC gjør det enklere for e-postmottakere (f.eks. Gmail og Outlook) å forhindre ondsinnet e-postpraksis, slik som domene-«spoofing» for å fiske etter mottakerens personlige opplysninger. Ved å bruke DMARC kan mottakere bedre forhindre at spammere og ondsinnet e-post invaderer forbrukernes e-postbokser. DMARC er satt blant de andre domeneinnstillingene dine i DNS (domenenavnsystem) og inkluderer følgende:
- SPF
- En rekord
- CNAME
- (DKIM)
Det er viktig å merke seg at ikke alle mottakende servere vil utføre en DMARC-sjekk før de godtar en melding. Men det gjør de største mottakerne, og implementeringen vokser.
Hva er fordelene med DMARC?
- DMARC beskytter merkevaren din ved å hindre uautoriserte kilder i å sende e-post fra domenet ditt. I noen tilfeller kan domeneomdømmet ditt få et positivt løft direkte ved å publisere DMARC.
- Ved å implementere DMARC hjelper du e-postøkosystemet med å etablere en konsistent policy for meldinger som mislykkes med autentisering . Dette hjelper økosystemet til å bli sikrere og påliteligere . Det hjelper deg også å holde listene rene, noe som også er viktig i din SMS markedsføring.
- Å alltid holde seg oppdatert på de siste anbefalingene i utviklingen av økt leveringssikkerhet, hjelper deg å få en større forståelse av hvordan din e-postmarkedsføring og de tekniske bitene bak henger sammen, noe som åpner for de beste forutsetningene for optimalisert e-postmarkedsføring.
Hvordan implementerer du DMARC?
Som Rule kunde anbefaler vi at du har SPF, DKIM og DMARC satt opp. Følg instruksjonene du finner via knappen nedenfor for å optimalisere leveringssikkerheten til e-postene dine.
Hvorfor er DMARC viktig?
DMARC er en viktig videreutvikling av e-postautentisering . Det er nok et utmerket eksempel på samarbeid mellom e-postavsendere og mottakere for å beskytte e-postkanalen. For å lære mer om DMARC, besøk organisasjonens nettsted .
Har du spørsmål om leveringssikkerhet? Kontakt oss .