E-postdesign kan være den største utfordringen når det kommer til e-postmarkedsføring . Med dette innlegget ønsker vi derfor å hjelpe deg med å mestre elementene som kan ødelegge e-posten: bilder, formatering og e-postklienter.
Det viktigste er å finne og fikse designfeil før du sender neste utsendelse. I dette innlegget vil du lære om de vanlige feilene i e-postdesign og hvordan du kan fikse dem.
Design innhold som ikke er tilpasset ulike skjermstørrelser
Følgende punkter vil gjøre e-postene dine enklere for mottakere å lese og administrere, uavhengig av om de leser e-posten på stasjonære eller mobile enheter.
- Ikke bruk for liten skrift
Sikt etter lesbarhet, dvs. ikke tving folk til å zoome eller bla i e-postene dine fra side til side for å se innholdet ditt. Vi anbefaler en minimum skriftstørrelse på 14px for brødtekst og 22px for overskrifter.
- Vurder CTA-knappen (call-to-action).
Erstatt klikkbare lenker med knapper. En god størrelse for knapper er minst 44px X 44px.
- Strømlinjeform innholdet ditt
Trenger du virkelig alt innholdet i e-posten din for å få klikk eller konverteringer? Sikt etter kortere setninger og et sterkt heltebilde, i stedet for en klynge med mindre produktbilder. Husk at 5 linjer med tekst i et standard skrivebordsformat enkelt kan tredobles på mobil.
Bilder som blir helt gale
Bilder kan gå galt på så mange måter, men når du bruker dem riktig, gir de liv til e-postene dine. Så det er definitivt verdt å bruke tid på å få dem riktig.
- Bruker feil bildeformat
Enten det er en JPEG, GIF eller PNG, er hvert format forskjellig når det kommer til filstørrelse, komprimering og kvalitet. Så det er ikke noe «riktig format å bruke». For en detaljert sammenligning av fordeler og ulemper ved de vanligste bildeformatene klikk her .
- Bruk av CTA-knappen (call-to-action) i et bilde
Hvis du plasserer CTA-knappen i et bilde, vil den være usynlig når bildene er slått av. Noen e-postklienter blokkerer automatisk bilder fra visning til mottakeren tillater det. Hvis CTA-knappene dine skjuler seg i bilder, er det en god sjanse for at mange abonnenter går glipp av dette og deretter ikke samhandler med kampanjene dine.
- Ignorerer tekstversjonen
Tekstversjonen spiller fortsatt en viktig rolle i e-poststrategien din, spesielt med veksten av smartklokker, skjermlesere og hjemmeassistenter, som ikke støtter HTML.
Tenk på følgende når du arbeider med tekstversjonen:
- Skriv korte, men klare overskrifter og bruk minst én linje med mellomrom for å skille overskriften fra tekstblokken nedenfor.
- Bryt opp blokker med lang tekst for å øke lesbarheten og for å gjøre det klart at de er forskjellige deler.
- Definer CTA-knapper også i tekstversjonen. Hva gjorde folk før de hadde CTA-knapper? De brukte midler som piler (>> og <<).
Når du lager en nyhetsbrevmal er det også noen ting du bør ta hensyn til. Vi har samlet alle disse designtipsene for nyhetsbrevmaler slik at våre kunder enkelt kan bygge responsive nyhetsbrev med best mulig kvalitet.
Det finnes ikke noe som heter «en perfekt utsendelse», men hvis du unngår de største feilene og bruker tiden som trengs for å optimalisere innholdet og leveringsevnen, vil du raskt se positive resultater!