Et hett tema som sirkulerer på alle digitale nyhetssider er fremtiden for digital markedsføring. Spørsmålet er hva bedrifter må gjøre for å holde tritt med utviklingen innen digital markedsføring. Kundenes forventninger endrer seg raskere enn det markedsførere kan holde tritt med. Kundene ønsker nå skreddersydde opplevelser og mer.
Det er ikke lenger nok for bedrifter å stole på teknologi som leverer det kundene forventer for øyeblikket. Nå handler det om å bruke en plattform som utvikler smart kommunikasjon basert på fremtidens forventninger. Det bedrifter må gjøre er å prøve å forutsi hvordan bransjen og kundenes forventninger vil utvikle seg og legge strategier basert på det. Avgjørende for bedrifter er om de bruker teknologi som gjør dem i stand til alltid å være et skritt foran kunden.
Hva er fremtiden for e-postmarkedsføring?
Mange bedrifter har startet med personalisering, segmentering og har begynt å jobbe datadrevet. Fremtiden for e-postmarkedsføring vil bety at bedrifter må ta sin e-postmarkedsføringsstrategi til neste nivå.
AI (Artificial Intelligence) er noe det har vært verdt å overvåke innen e-postmarkedsføring en god stund nå, men hvordan bedrifter kan utnytte teknologien best mulig har vært det smarte. AI muliggjør dyptgående personalisering, datasegmentering, innholdstilpasning og mer. Fremtiden for e-postmarkedsføring vil bety at rett budskap når rett person til nøyaktig rett tid.
Det alle kan være enige om er at massepost hører fortiden til og at fremtiden for digital kommunikasjon går i motsatt retning. Hvordan kan bedrifter ta segmentering til et nytt nivå ved hjelp av teknologisk utvikling? Ved å raskt kunne identifisere kundeadferd og kjøpsmønstre hentet fra for eksempel nettsiden, vil bedrifter kunne segmentere kunder på en dynamisk og mye raskere måte enn de trodde var mulig.
Største grunn til avmelding og løsningen
Den største grunnen til avmeldinger og mottakere som merker søppelpost er at de mener avsenderen sender for mange e-poster. I den samme studien dukket spørsmålet opp: «Hvordan kan bedrifter forbedre sin e-poststrategi?» opp, hvor flertallet svarte: mindre hyppige utsendelser. Sender du e-poster som har lav verdi, er den vanligste effekten at du begynner å se at antall åpninger og klikk går ned.
Løsningen på utfordringen med å sende færre utsendelser er å respektere mottakerne dine ved å sende svært relevante meldinger som leverer det mottakeren ønsker når de ønsker det. Fremtiden innen digital kommunikasjon er å legge strategier og utnytte teknologi som muliggjør mer strategiske utsendelser.
Hva er neste trinn for Rule ?
La oss introdusere neste versjon av Rule . Den neste versjonen av plattformen vår er et resultat av prediktiv markedsanalyse. En av våre hjørnesteiner er innovasjon og å aldri slutte å drive nye tekniske innovasjoner innen digital kommunikasjon. Vi utvikler fremtidens digitale kommunikasjon og leverer den til våre brukere.
I neste versjon av Rule vil brukerne våre kunne ta sin nåværende Marketing Automation og omnikanalstrategi til nye høyder. Vi har fokusert på å muliggjøre en mer intuitiv og effektiv måte å jobbe på for innholdsskapere. I neste versjon kan du forvente å kunne levere en mer sømløs opplevelse til kunden, blant annet på grunn av mer utviklede integrasjonsmuligheter.
Inspirasjon bak kommende versjon
Vi sier at du bør bestille hotell til deg og en venn, sette deg ned foran datamaskinen og begynne å tenke på et par ting før du bestiller. Du bestemmer deg for å ringe vennen din. Deler du spørsmålene inn i fire ulike kontaktanledninger, eller stiller du alle relevante spørsmål i samme telefonsamtale? Det åpenbare svaret er det siste.
Målet vårt med den kommende versjonen av Rule er at du skal kunne nå mottakerne dine med skreddersydde meldinger, relevant for den aktuelle mottakeren. Disse meldingene må kommuniseres på ett og samme tidspunkt for kontakt. I stedet for at mottakeren mottar for eksempel ti e-poster fra din bedrift i løpet av en uke, får mottakeren i stedet de mest relevante meldingene i samme e-post. Via vår utviklede teknologi vil også tittel og innhold presenteres i prioritert rekkefølge.
Lettere å segmentere
I neste versjon av Rule har vi gjort det enklere for deg som bruker å nå de spesifikke segmentene du ønsker å nå. Gjennom en mer intuitiv tilnærming til å koble segmenter til respektive meldinger, vil du lettere kunne utnytte dybdesegmentering .
Vi er veldig glade for å presentere vår neste versjon av Rule og håper du er like spent som oss. Fremtiden for digital kommunikasjon og den medfølgende teknologiske utviklingen vil by på enorme muligheter for bedrifter til å dra full nytte av kundedata. Datahåndtering og datadrevet markedsføring har fått mange bedrifter til å sette opp strategier rundt omkring – men nå er det på tide å brette opp ermene og grave dypere.
Ikke kommet i gang med Marketing Automation og kundereiser ennå? Kontakt oss for å hjelpe deg i gang. Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.