fbpx

Kundreise – Drive engasjement og salg gjennom hele kundereisen

Skap dynamiske kommunikasjonsflyter

Ingen to kunder er identiske – så hvorfor skulle reisen deres med merkevaren din være? Gjennom Rules intelligente og brukervennlige plattform kan du enkelt lage unike kundereiser og automatisert kommunikasjon tilpasset de ulike fasene som kundene er i. Ved hjelp av kundedata kan du gjøre besøkende til kunder og til slutt til: lojale kunder. Vi tar vare på teknologien slik at du kan fokusere på strategi og salg!

nyhetsbrev

Fang interessen og tiltrekke deg kunden

Det første trinnet i en digital kundereise er å fange og tiltrekke besøkende. Målet ditt er å få folk i målgruppen din til å besøke nettstedet ditt og å overbevise dem om å engasjere seg i virksomheten din. Tanken er å få forbrukeren interessert nok til å dele verdifull kundeinformasjon, for eksempel e-postadressen deres. Via Rules skjema kan du automatisk fange opp nye leads med tilhørende kundedata. Det er ved å samle inn viktig kundedata om den potensielle kunden du vil kunne bygge videre på det og skape en relasjon, som er et avgjørende øyeblikk i kundereisen.

1.

Fra en potensiell kunde til en kunde

Førsteinntrykket er alltid det viktigste inntrykket. Gjennom automatiserte og intelligente velkomstsløyfer kan du begynne å bygge et forhold og pleie en ny abonnent eller kunde. I Rule kan du ved hjelp av Marketing Automation sende automatisert velkomstkommunikasjon der du presenterer selskapet, uttrykker glede over at akkurat den personen fant deg – og tilbyr selskapets personlighet. Her passer det utmerket å inkludere et velkomsttilbud for å oppmuntre til kjøp. For de besøkende som har lagt varer i handlekurven og ikke har fullført kjøpet, kan du via Cart Abandonment- kommunikasjon oppfordre dem til å fullføre kjøpet.

2.

Få kunden til å ønske å gjøre gjentatte kjøp

Du har nå konvertert et prospekt til en kunde. Nå er tiden inne for å pleie kundeforholdet. Når en kunde har fullført et kjøp, kan du bruke Rule til å sende automatisert ordreinformasjon og takkemeldinger. Hvis du legger litt ekstra innsats i design eller for eksempel inkluderer produktanbefalinger i e-posten, basert på kjøpet som nettopp ble gjort, øker du sjansen for gjenkjøp. Når kunden er i dette stadiet av kundereisen, bør kommunikasjonen være basert på at kunden ønsker å komme tilbake. Allerede etter et første kjøp kan viktig kundeinnsikt fanges opp og brukes til å lede riktig innhold til riktig segment.

3.

Oppbevaring gjennom relevant kommunikasjon

Nøkkelen til suksess i salg er å beholde kundene dine, og for det trenger du en god strategi. En god strategi for ikke å miste kundene dine er å bruke verdifull kundedata og tilpasse markedsføringen din ut fra dette. Ved å integrere Rule med andre systemer og plattformer og segmentere kundene basert på oppnådd innsikt, kan du beholde kunden ved å levere relevant kommunikasjon gjennom hele kundereisen. Totalt sett er det mer sannsynlig at forbrukere handler hos en forhandler som kjenner kjøpshistorikken og leverer personlig markedsføring basert på den.

4.

Fra kunde til merkeambassadør

Når kunden har gjort gjentatte kjøp og viser konsekvent engasjement, regnes han som en lojal kunde. Nå er tiden inne for å gjøre kunden om til en merkevareambassadør. I Rule kan du enkelt, ved hjelp av segmenteringsverktøyet vårt, identifisere hvem dine mest verdifulle kunder er. På dette stadiet av kundereisen er det hensiktsmessig å oppmuntre kunden til å spre ordet videre gjennom Referral Marketing. Her er målet å belønne den lojale kunden med eksklusive tilbud, samtidig som du promoterer merkevaren din til relaterte personer. Du kan også be ambassadører om tilbakemelding ved å be dem vurdere produkter eller fylle ut skjemaer.

5.

Gjenfang interessen og vinn tilbake

I Rule kan du bygge spesifikke markedsføringstiltak for å tiltrekke tilbake tapte kunder. Ved først å segmentere ut kundene som har vist mindre engasjement i løpet av en valgt tid, eller som har tatt en pause i kjøpet, og deretter målrette tilbud til dem, kan du gjenvinne interessen. Ved hjelp av strategisk Win Back- markedsføring og kundedata kan du for eksempel prøve å vinne kunden tilbake med målrettede tilbud rundt produktområder han tidligere har vist interesse for. «Det siste steget» i en digital kundereise fokuserer på å fange interessen igjen og er egentlig ikke der kundereisen slutter – men der den begynner på nytt.

6.

Journey Builder – Øk digital virksomhet med enda mer nøyaktig innhold, gjennom hele kundereisen.

I Rules banebrytende Journey Builder-plattform kan du bruke avansert teknologi til å bygge sammenhengende kommunikasjonsflyter med dynamisk innhold. Utdype din kundetilpasning og levere svært relevante meldinger til kundene dine. Journey Builders innovative teknologi velger spesifikke innholdsseksjoner skreddersydd for mottakerens preferanser og slår dem sammen til en enkelt e-post. På denne måten trenger ikke kundens postkasse fylles med irrelevant informasjon. Med Journey Builder kan du levere mer nøyaktig innhold hele veien kundereisen og dermed øke både ROI og digital virksomhet.

Ta vare på kunderelasjoner hele veien

Livssyklusmarkedsføring , som navnet antyder, er basert på en syklus av digital markedsføring som ikke stopper, men fortsetter å rulle. Når du har vunnet tilbake interessen til en tidligere kunde som mistet den, er det spesielt viktig å pleie forholdet og behandle ham som en helt ny kunde.

Vi hjelper deg med å bygge verdifulle digitale kundereiser og en bærekraftig markedsføringsstrategi hvor fokus er på å maksimere engasjement og konvertering, gjennom hele kundereisen. Utforsk Rule gratis i 30 dager.

FAQs

En kundereise beskriver veien som kunden går, fra de blir interessert i et produkt, til kjøpet er gjennomført. Kundereisene brukes som et verktøy for å kunne identifisere og beskrive kundenes behov, atferd, engasjement, forventninger og problemer i de ulike fasene av et produkt eller en tjeneste.

En kundereise består av ulike faser. Det deles vanligvis først inn i tre hovedfaser og det er før, under og etter. For å kunne møte kundens behov med rett budskap til rett tid, brytes disse ytterligere ned og de ulike fasene som kunden går gjennom under kundereisen bringes frem. Den typiske modellen for disse ulike fasene ser vanligvis slik ut:

  1. Bevissthetsstadiet
  2. Hensynsstadiet
  3. Beslutningsstadiet
  4. Lojalitet
  5. Ambassadør

Nå kan du begynne å kartlegge berøringspunktene dine og sende målrettede meldinger til rett tid, i alle de ulike fasene av kundereisen. Les mer om hvordan du best kartlegger dine kundereiser, salgsprosessen og livssyklusmarkedsføring . Bestill en workshop så hjelper vi deg med å kartlegge kundereisen din.

vad är en kundresa

«Takket være Rule kan vi ha en relevant dialog med kundene våre! Noe som er utrolig viktig for oss.»

Hans Kindhag

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .