Nudient - Mersalg og kundelojalitet
Slik gikk Nudient fra null til 8 millioner i ekstra inntekter med CRM in Rule
I e-handelens hektiske klima er det viktig å følge med på endringene. Trender dukker opp, men endrer seg like raskt, og det er viktig å tilpasse seg og holde seg attraktiv i markedet for å møte kundenes behov og forventninger. Noen som virkelig er med på den vognen er merket Nudient. Et innovativt selskap som designer, produserer og selger mobiltelefondeksler og annet tilbehør med fokus på design og mote. Rule utviklet en CRM-løsning for Nudient der de, gjennom Marketing Automation og personalisering, kommuniserer mer relevant med kundene sine gjennom hele kjøpsreisen og lager tilpassede kampanjer som oppmuntrer til gjentatte kjøp og kundelojalitet.
Dette resulterte i at CRM-behandlingen deres nå står for 10 % av de totale inntektene. Ønsker du også hjelp til å øke inntektene gjennom gjennomarbeidet digital kommunikasjon? Kom i gang i dag.
Utfordring
Å tiltrekke kunder og få dem til å kjøpe noe fra merkevaren din er én ting. Men faktisk å få dem til å forbli lojale kunder som vil vurdere å handle hos deg igjen er en annen. Det er nettopp behandling av kunder mange bedrifter faller for. Kjøpssyklusen slutter ikke når en kunde har kjøpt noe av deg, tvert imot – det er da den begynner. Det siste året har Nudients vekst økt betydelig. De har en sterk kundebase og er synlige i alle relevante sammenhenger, men noe manglet.
Alexander Dellenhed, e-handelssjef i Nudient forklarer hvordan de ønsket å finne en måte å effektivt kommunisere med kundene sine for å skape mer salg og gjenta lojale kunder. De stilte seg selv spørsmål som, hvordan tiltrekker vi oss gjenkjøp? Hvordan forblir en kunde lojal? Og hvordan kan vi øke salget vårt ytterligere?
Løsning
Nudient var på utkikk etter en plattform som kunne hjelpe dem med å kommunisere mer relevant med kundene sine og samtidig hjelpe dem med å øke mersalget. Der fikk Nudient øye på Rule . Det var imidlertid noen spørsmålstegn ved valget av plattform og Nudient lurte først på om Rule ville holde tritt med utviklingstakten de planla. Men Nudient la raskt merke til hvor mye de kunne gjøre i plattformen og bestemte seg for å teste – og de har ikke angret i dag.
Med Rules kraftige markedsføringsautomatisering funksjon kan bedrifter effektivt behandle og bygge på kunderelasjoner gjennom målrettet, automatisert kommunikasjon. Rule utviklet en CRM-løsning for Nudient hvor de gjennom automatisering og personalisering kan kommunisere mer relevant med kundene sine gjennom hele kjøpsreisen og skape personlig kommunikasjon som oppmuntrer til gjentatte kjøp og mersalg.
Vi likte veldig godt hvor enkelt det var å komme i gang med Rule , og samtidig kompleksiteten i hva vi kunne gjøre med tanke på segmentering og personalisering.
Alexander Dellenhed, e-handelssjef, Nudient
Resultater
Nudient har nå brukt Rule som sin CRM- og re-marketing-plattform for kommunikasjon til kunder siden begynnelsen av 2021. På denne korte tiden har de gått fra så å si ingen omsetning i det hele tatt fra CRM-behandling, til at den nå utgjør 10 % av den totale omsetningen. – Å jobbe med personalisering og automatisering i e-post gir oss en enorm ROI per brukt krone, fortsetter Alexander.
Gjennom effektiv segmentering og personalisering i Rule kan Nudient nå kommunisere presist og vellykket med sine kunder, helt automatisk. I tillegg til arbeidet som Nudient allerede gjør i dag i Rules plattform, er Rule klar til å kontinuerlig hjelpe dem med å optimalisere sin digitale strategi for å øke deres vekst og kundelojalitet.