Ønsker du å kommunisere med kundene dine i flere kanaler og nå ut til nye potensielle kunder? Med Rules nye integrasjon til Google Ads Audience kan du opprette målgrupper i Google Ads basert på eksisterende kundedata i Rule med et enkelt trykk på en knapp
Hva er Google Ads-målgruppe?
Google Ads-målgruppe er et kraftig verktøy som du kan bruke til å segmentere målgrupper og plassere dem i annonsegrupper basert på deres interesser, atferd, vaner og om de har integrert med virksomheten din tidligere. Med Google Customer Matching kan du bruke online og offline data for å nå og engasjere kundene dine gjennom Googles kanaler.
Det vil si via :
- Google søk
- Gmail
- Google Shopping
- Youtube
- Google Display
Ved å bruke dataene som kundene dine deler med deg, kan Google målrette annonser mot kunder som samsvarer med målgruppene dine og til personer som ligner på dine eksisterende kunder .
Hva er fordelene med Google Ads Audience?
Google Ads-integrering kommer med mange fordeler og måter du kan øke merkevarebevisstheten og konverteringsfrekvensen på. Nedenfor viser vi noen av fordelene du kan dra nytte av med den nye integrasjonen:
- Optimaliser kampanjene dine i Google Søk og Google Shopping ved å justere budene dine på Google basert på kundenes tidligere aktiviteter.
- Nå ut til nye potensielle kunder med lignende interesser som dine eksisterende kunder ved å bruke personlig tilpassede annonser i Google Displaynettverk.
- Engasjer publikum via flere kanaler enn e-post og SMS.
Hvordan det fungerer på plattformen
Med Rules nye integrasjon med Google Ads-målgrupper kan du enkelt engasjere kundene dine, målrette meldinger og spore aktivitetene deres gjennom flere kanaler enn SMS og E-post. Alt du trenger å gjøre er å trykke på «Last opp»-knappen på filteret du valgte i Rule , og de aktive medlemmene dine i filteret vil umiddelbart bli en ny tilpasset målgruppe i Google Audiences.
Et eksempel på en segmentering fra Rule til Googles kundematching kan være «medlemmer som ikke har handlet på 150 dager». Ved å opprette en målgruppe av disse medlemmene kan du kommunisere med dem i flere kanaler enn e-post og SMS .
Kom i gang med Google Ads Audience
Husk: Overføringen mellom Rule og Google er hash-kryptert, noe som betyr at den er fullstendig GDPR-sikker. Hvis du vil vite mer om hva det betyr, kan du lese Googles beskrivelse her
Du finner en veiledning til hvordan du kommer i gang med Google Ads Audience i kunnskapsbanken. Har du spørsmål om integrasjonene er du hjertelig velkommen til kontakt oss så forteller vi deg mer.