Geggamoja – Høyere CTR og flere konverteringer
Så Geggamoja økte klikkfrekvensen med 50 % og konverteringen med over 75 % med Rule .
Å drive e-handel er en kunst i seg selv. Det er ikke nok at du må ha en målgruppe som er interessert i det du selger. Du må også sørge for at det er en interesse og et behov blant kundene som gjør at de ønsker å komme tilbake til deg. Geggamoja har drevet en e-handel som selger bærekraftige klær og tilbehør til barn i 15 år. Når du har en merkevare som retter seg mot barn, er det spesielt viktig å tilpasse kundereisene dine. For som vi vet vokser barn i en rasende fart. Det betyr at klærne som ble kjøpt til en 3-åring for tre måneder siden, sannsynligvis ikke vil bli kjøpt av samme person igjen når den størrelsen er vokst ut. Les om hvordan Geggamoja, ved å bruke Rule , økte CTR med 50 % og konvertering med over 75 % på bare ett år.
Utfordring
Geggamoja møtte en utfordring, som mange andre e-handlere. De manglet en god måte å lage interessant og relevant innhold for kundene sine. De ønsket å kunne segmentere dataene sine enda mer detaljert for å nå rett kunde, med rett budskap, basert på hva de tidligere hadde handlet eller vist interesse for. De oppdaget deretter Rule og løsningene Rule tilbyr, som kunne møte deres behov og løse deres utfordringer.
Løsning
Sammen med Rule klarte Geggamoja å få kundedataene de trengte for å gjøre bedre og tydeligere segmenteringer av kundene sine. Dette førte til at de kunne begynne å personalisere budskapene sine etter ønske, slik at rett person får rett innhold, uavhengig av hvor de befinner seg i kundereisen. I dag har dette ført til at de enkelt kan møte kundene med riktig budskap, og på denne måten sørge for at kundene blir lojale og kommer tilbake.
Siden vi begynte å bruke Rule for et år siden, har klikkfrekvensen vår økt med 50 % og konverteringen vår med over 75 %.
Katarina Widoff, e-handelssjef, Geggamoja
Resultater
Resultatene av at Geggamoja begynte å bruke Rule for å samle inn kundedata og segmentere kundene, er fantastiske. Etter bare det første året med Rule kunne Geggamoja se at klikkfrekvensen deres hadde økt med 50 % og konverteringen deres hadde økt med over 75 %. Takket være at Geggamoja utnytter kundedataene deres bedre og får veiledning om hvordan de skal bruke dem riktig, har de i dag en stor og lojal kundebase med fornøyde, tilbakevendende kunder.