Nå har vi kommet til den delen av året det er på tide å oppsummere. Se tilbake. Analysere. Og sikte fremover! Subjektive årets beste-lister blandes med harde fakta. Hvordan oppsummerer du 2018 – livet generelt og Rule spesielt?
Hva var årets beste kampanje?
Et av høydepunktene for alle tradisjonelle medier er når listene fra året settes sammen og publiseres. Det å kunne se svart på hvitt hvordan et år har vært – eller hvordan noen anså det for å være – tiltrekker seg lesing og fordypning.
Og hvorfor ikke årets mest åpnede kampanje, årets mest klikkede kampanje, årets høyeste fluktfrekvens!
Lag din egen samling!
Når du oppsummerer Rule ditt, er det to måter vi anbefaler:
Eksporter kampanjestatistikken til Excel
Gå under Kampanjer og Sendt. Gå til siden der ønsket tidspunkt for statistikken er plassert og klikk på Eksporter-knappen. (Vil du for eksempel ha statistikk for 2018 går du inn på siden under Sendt hvor første kampanje av 2018 ligger. Når du klikker Eksporter er alt på den siden inkludert i Excel-filen – gjenta prosedyren på de følgende sidene hvis du vil eksportere flere kampanjer).
Visualiser medlemsstatistikken din
Det andre alternativet er å lage et filter under Tags & Filters for å se for eksempel hvor mange medlemmer som har skrevet inn taggene (eller uregistrert) i løpet av en viss tidsperiode.
Velg Nytt filter og navngi det. Baser deretter filteret ditt på taggene du vil se statistikken fra.
Vil du lese mer om hvordan du filtrerer ut statistikken fra Rule ? Klikk deg inn på vår kunnskapsbank .
Vi håper året ditt på Rule har svart til forventningene dine. En sannhet for 2019 er at viktigheten av digital kommunikasjon vil øke. Ikke minst avhengig av økte effektivitetskrav fra stadig flere organisasjoner og innsikt om at miljøbevisst kommunikasjon lønner seg i det lange løp. Ønsker du å styrke din kunnskap på området – bestill gjerne en Workshop hos oss.