Teknologi og markedsføring er bransjer som har mye til felles. Blant annet er begge næringene på jakt etter det neste store. Enten det er en ny trend, app, oppfinnelse eller en bedre måte å strukturere en strategi på, er markeds- og teknologiledere «Early Adopters». Begge deler samme drivkraft for å alltid være et skritt foran. Akkurat nå spår eksperter at den neste store tingen er AR ( Augmented Reality) . Det er derfor på høy tid for deg som e-forhandler å inkludere AR i din digitale strategi.
Statistikk viser at AR-markedet anslås å være verdt 3,5 milliarder dollar og at det innen 2020 forventes å være 1 milliard AR-brukere. Statistikk viser også at 70 % av forbrukerne mener at AR er forbundet med fordeler. Men hva er fordelene med AR-teknologi? og hvordan kan e-handelsbedrifter dra nytte av dem?
Innovasjon og interesse
Folk ønsker å bli underholdt. Vi lengter etter nye og spennende ting. Markedsførere leter alltid etter bedre måter å tiltrekke og stimulere kundene sine på. Med AR kan bedrifter skille seg ut fra mengden, vekke interesse og gi en følelse av futurisme, og tiltrekke seg et stort publikum. Ved å bruke AR i markedsføringskampanjer, presenterer selskapet et bilde av innovasjon og leverer en minneverdig handleopplevelse.
Produktvisualisering før kjøp
Har du noen gang sett et produkt på nettet, men foretrukket å gå til den fysiske butikken og se produktet personlig før du foretar kjøpet? Det kan nok de fleste identifisere seg med. AR er løsningen på det problemet. Teknologien tar e-handel til et nytt nivå med forbedret og utviklet funksjonalitet. Ved å tilby muligheten for produktvisualisering før kjøp, eliminerer bedrifter tvil og leverer en handleopplevelse uten sidestykke.
Interaktivitet
Interaktivitet er et grunnleggende element i AR. Det digitale smelter sammen med den virkelige verden basert på forbrukerens kommando. De ser hvordan deres vanlige miljø forbedres av virtuelle elementer de kan endre og leke med. Alt som betyr mer for forbrukerne enn bare å se et produkt, fører til en enorm økning i forbrukerengasjement. Forbedret interaktivitet er en velprøvd suksessoppskrift som forventes å fortsette å utmerke seg.
Reduserer avkastning
AR imiterer den fysiske handleopplevelsen. Når forbrukere handler i fysiske butikker, er sannsynligheten for at de returnerer varen mindre. Dette oppfordrer e-handlere til å prøve å etterligne den fysiske handleopplevelsen for å redusere antall returer. AR -funksjoner muliggjør raskere og smidigere beslutningstaking, noe som fører til forbedret og økt salg samt en positiv innvirkning på miljøet. – Ved hjelp av AR kan bedrifter redusere antall returer og også bidra til en grønnere fremtid innen e-handel, sier Sam Jahanfar, administrerende direktør og grunnlegger av Rule .
Dagens begrensning av e-handel ved at forbrukere kun kan se produktet gir ikke de beste betingelsene for et gjennomført kjøp. Ved hjelp av AR-teknologi kan forbrukere f.eks. se seg selv i flere forskjellige antrekk og deretter ta en avgjørelse om hvilket antrekk som passer dem best. Fremtiden for digital markedsføring går mot ultrasegmentering, og den dykker enda dypere inn i personalisering. Ved å tilby kundene en AR-løsning tar du personalisering til et høyere nivå sammenlignet med konkurrentene dine.
AR og e-handel
AR vil raskt komme seg gjennom flertallet av brukerne via e-handel. Kombinasjonen av AR og e-handel er det som har gjort AR-industrien så vellykket. Alternativet prøv-før-du-kjøp har blitt etterspurt av forbrukere i lang tid. Ifølge studier vil den interaktive teknologien omforme e-handel. Når det kommer til AR og e-handel, er mulighetene uendelige. Utviklingen innen AR vil kunne gi oppslukende opplevelser som ligner veldig på fysiske.
Er AR neste steg for din bedrift?
Når du skal avgjøre om AR er veien å gå for akkurat din bedrifts markedsføringsstrategi, kan du spørre deg selv: Vil AR levere en klar verdi til våre kunder og potensielle kunder? Hvis svaret er ja, er det definitivt verdt å begynne å utforske det og til slutt implementere det. Det viktigste er at beslutningen er strategisk – ellers kan den oppfattes som useriøs og teknologien går ubrukt.
AR og Rule
Vi vet at AR vil levere en tydelig verdi for våre kunder og derfor har vi begynt å utvikle den teknologien med støtte fra Innovasjonstilsynet Vinnova . Som leverandører av smarte kommunikasjonsløsninger, med innovasjon som en av våre hjørnesteiner, ønsker vi at våre kunder skal være markedsledende innen digital kommunikasjon . Ved å kombinere AR med e-postmarkedsføring forventes bedrifter å øke interaksjon, engasjement og salg. Ved å tilby mottakerne muligheten til å bruke AR-teknologi direkte gjennom innboksen, tilbyr selskaper en helt ny og forbedret dimensjon av e-postmarkedsføring.
Vær den første til å prøve Rule 's AR-teknologi
Vi ser nå etter selskaper som føler at AR er riktig spor for dem og som ønsker å være de første til å teste vår nye AR-teknologi. Klikk på knappen nedenfor for å melde din interesse. Skriv en linje om hva slags selskap du er, kontaktdetaljer og hvordan AR kan hjelpe deg å nå nye høyder med din digitale markedsføring. Vi vil kontakte deg.
Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.