Send digitale kvitteringer gjennom Rule
Digitale kvitteringer er ikke bare en praktisk måte å holde styr på transaksjoner som gjør det enklere for deg og dine kunder. En digital kvittering kan også være en del av å bygge et bedre kundeforhold fordi det gir deg data du kan bruke. Med digitale kvitteringer kan også manuelt arbeid reduseres. Enhver form for automatisering betyr å spare ressurser i det lange løp.
Digitale kvitteringer er attraktive for kundene dine
Digitale kvitteringer skaper verdi for både bedrifter og forbrukere. Undersøkelser viser at de blir stadig mer etterspurt. I stedet for å motta en papirkvittering som er vanskelig å holde styr på, foretrekker mange kunder å motta en digital kvittering via SMS sending eller e-post. Det gir verdi til transaksjonen. Alle utvekslinger du har med dine kunder er en del av kundeopplevelsen og smarte kvitteringer kan bidra til at kundene får en positiv opplevelse med din bedrift. Her er noen av fordelene med digitale kvitteringer fra kundens perspektiv:
- De er enkle å holde styr på
- De gir bedre økonomisk oversikt
- Digital kvittering kan tilpasses
- Uten papirkvitteringer er det mer plass i lommeboken
- Digitale kvitteringer er alltid raskt tilgjengelige
- Det er miljøvennlig
- Å ha bedre kontroll på kvitteringer betyr bedre kontroll på garantiperioder
En digital kvittering signaliserer også at bedriften som sender kvitteringen er god på digitalisering og ligger i forkant av utviklingen. For bedriftskunder har digitale kvitteringer den fordelen at de gjør det enklere å administrere regnskapet. All administrasjon som driver med håndtering av innkjøp og utgifter kan også effektiviseres med smarte digitale kvitteringer. En digital kvittering eller en smartkvittering er altså en kvittering som har en merverdi sammenlignet med papirkvitteringer. Den digitale kvitteringen kan også utformes på en måte som harmonerer med bedriftens digitale tilstedeværelse og kommunikasjon for å skape en bedre helhet.
Send kvitteringer digitalt og bruk viktige ordredata
Målgruppetilpasset digital kommunikasjon blir stadig viktigere for de fleste bedrifter. For å kunne tilpasse innhold og appell er det imidlertid nødvendig å ha tilgang til relevante data som enkelt kan oversettes. Kvitteringer som lagres digitalt kan gi nettopp dette og i seg selv være en måte å kommunisere med kundene dine på. De inneholder viktig informasjon om gjennomførte kjøp. Ved å utnytte viktige ordredata kan du inkludere personlig tilpassede meldinger i din digitale kvittering.
Transaksjonsdata skaper forretningsmuligheter
Transaksjonsdata kan skape forretningsmuligheter og for eksempel danne grunnlag for personaliserte tilbud og være en del av informasjonen som hjelper deg å forstå hva en kunde måtte trenge. I dag så vel som i fremtiden. Det handler også om å kunne skape verdier for kundene dine i form av relevant innhold for fremtidige kontakter. Å være datadrevet i all kommunikasjon er å handle målrettet og basert på en relevant analyse – i stedet for å ta sjanser. Det tjener alle på, ikke minst kundene dine.
Send digital kvittering via SMS fra Rules plattform
Digitalisering er en endring som gjennomføres på bred front i samfunnet. Overgangen til digitale kvitteringer er et tydelig eksempel på det. Selv om det kan være motstand fra noen, er dette fremtiden. Gjennom Rule får du tilgang til avanserte funksjoner for digitale kvitteringer og kan bruke dem sammen med andre digitale verktøy. Digitale kvitteringer kan sendes via SMS til kunder fra Rules plattform, hvor du også har tilgang til en rekke andre verktøy som styrker bedriftens digitale kommunikasjon.
Kombiner kvitteringer digitalt med transaksjons-e-poster
Transaksjonelle e-poster har en veldig høy åpningsrate sammenlignet med andre meldinger. Når du sender en kvittering har du en utmerket mulighet for mer kommunikasjon. Du kan gi rabatt, promotere et produkt relatert til det kunden nettopp har kjøpt eller oppfordre kunden til å gi deg tilbakemelding ved for eksempel å klikke på et ikon i e-posten. Hver interaksjon er en mulighet for deg til å formidle det bildet du ønsker at kundene dine skal ha av din bedrift. Ved hjelp av Rule kan en stor del av din digitale kommunikasjon automatiseres samtidig som den blir målgruppetilpasset eller til og med personalisert basert på relevante kundedata. Dette gjelder også dine digitale kvitteringer.
Transaksjonsmarkedsføring
Transaksjonsmarkedsføring er en strategi som er fokusert på raskt salg og fokuset er derfor på å maksimere salgsvolum og inntekter. Denne typen markedsføring skiller seg markant fra relasjonsmarkedsføring, hvor målet i stedet er å skape et langsiktig forhold til kunden. Med transaksjonsmarkedsføring oppmuntre kunden til å foreta et engangskjøp, for eksempel gjennom kuponger og rabatter, 3 for to, kjøp en få en gratis. Kom i gang og send digitale kvitteringer via e-post eller SMS med Rule .