fbpx

Valentinsdag e-postinspirasjon

Statistikk viser at vi svensker bruker stadig mer penger i forbindelse med Valentinsdagen. Svenskenes forbruk i forbindelse med Valentinsdagen har økt med 48 % de siste årene. Litt over fire av ti svensker ( 41 %) planlegger å ta hensyn til denne høytiden, og den yngre generasjonen planlegger å ta mer hensyn til høytiden enn den eldre generasjonen. Til tross for at Valentinsdagen er den åttende viktigste salgsperioden for detaljhandel, overser mange bedrifter denne kjærlige høytiden. I dette innlegget gir vi deg Valentinsdag e-postinspirasjon og tips som får mottakerne til å falle for det.

Noen viktige statistikker angående Valentinsdagen

  • I gjennomsnitt bruker de som tar hensyn til ferien rundt 500 SEK . For handel tilsvarer dette cirka 750 millioner SEK.
  • Det vanligste er at du planlegger å kjøpe en gave til partneren din ( 45 % ).
  • Flere menn enn kvinner kjøper en gave til partneren sin på Valentinsdagen.
  • Høytiden blir mest lagt merke til av folk i alderen 18-25 år.
  • Forbruket øker mest fra restaurantbesøk ( 67 % de siste tre årene).
  • Europa leder an når det gjelder netthandel sammenlignet med andre regioner. 19 % av Valentinsdag-handelen i Europa skjer på nett.

Når man reflekterer over denne statistikken, kan man konkludere med at amordagen er fylt med muligheter for markedsførere. E-post, som er kommunikasjonskanalen som gir høyest ROI, er intet unntak. Ved å sende kreative og attraktive Valentinsdag-e-poster som oppmuntrer til salg, kan e-postmarkedsførere øke konverteringene.

Segmentering har alltid vært og vil alltid være en kraftig strategi som fungerer effektivt. For å lykkes med Valentinsdag-kampanjene dine, er det avgjørende at du sender tilpassede utsendelser til de riktige segmentene. Hva en 50-åring foretrekker for Valentinsdag-kommunikasjon kan avvike fra hva en 20-åring foretrekker. Ta derfor hensyn til for eksempel demografi som alder når det kommer til produktanbefalinger. En riktig segmentert kundebase vil ta Valentinsdag-kampanjene dine til et høyere nivå.

Send mer enn én kampanje

Det er alltid lurt at kommunikasjonen rundt en høytid og dens kampanjer starter i god tid. Dette åpner for muligheten for å sende en rekke e-poster i stedet for bare én e-post. Ved å sende flere e-poster med litt forskjellige vinkler, maksimerer du sjansen for konvertering. E-posten kan for eksempel se slik ut: 1. «Selg» den perfekte Valentinsdag-gaven. 2. Eksempler på litt forskjellige muligheter for gaver. 3. En e-post som viser at du er jordnær og at det er helt greit å være anti-valentinsdag også.

Valentinsdagen er ikke bare for par

Ikke alle feirer denne høytiden og noen feirer høytiden, men på sin egen måte. Noen unner seg selv en gave eller ønsker å vise kjærlighet på en ikke-romantisk måte. Det er noe som markedsførere må ta hensyn til i sin Valentinsdag-markedsføring. En god strategi for denne høytiden er å være ressurssterk med markedsføringen og prøve å nå et bredt spekter av mottakerne, sende kommunikasjon og tilbud som kan settes pris på av alle og ikke bare superkjære Valentine-entusiaster.

Litt inspirasjon til dine Valentinsdag-kampanjer

Nedenfor er eksempler på Valentinsdag e-postmarkedsføring som skiller seg ut i innboksen.

Valentinsdag gif

Valentinsdag gif 2

valentinsdag e-post 3

Vil du bestille en Valentinsdag-mal eller krydre din eksisterende mal med litt kjærlighetspulver? kontakt oss !

Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
B2B - epostmarknadsföring

B2B-markedsføring via e-post

B2B-markedsføring via e-post handler om å bygge langsiktige relasjoner og skape forretningsresultater gjennom strategisk tilpassede kampanjer. Rule For å lykkes må du nå ut til ...
Read More
bekräftelsemail

Opprett og skriv bekreftelses-e-poster for nyhetsbrevene dine

En bekreftelses-e-post er en viktig del av kommunikasjonsstrategien din som styrker forholdet til kundene dine. Her ser vi på hva bekreftelses-e-poster er, hvorfor de er ...
Read More
NKI undersökning

CSI – Kundetilfredshetsindeks

For å bygge opp en sterk og lojal kundebase må bedrifter forstå kundenes opplevelser og behov. Det er her kundetilfredshetsindeksen (CSI) er et uvurderlig verktøy. ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .