Halloween er rett rundt hjørnet, en høytid som gir bedrifter en flott mulighet til å imponere og muntre opp forbrukere med lekne krumspring. I fjor var Halloween også midt i en pandemi, og bedrifter var litt mer tilbakeholdne med å oppmuntre forbrukere til å ha arrangementer og aktiviteter som trick or treating. I år har vi endelig bedre forhold. Vi har begynt å gå tilbake til normalen og alle restriksjoner er borte, noe som gjør at vi kan tilbringe tid med kjære igjen.
Slik lykkes du med din Halloween-e-postmarkedsføring
Annenhver svenske uttalte året før at de hadde tenkt å feire Halloween på en eller annen måte og hver tredje handelsmann at de hadde tenkt å gjennomføre en eller annen form for Halloween-kampanje. Tidligere års statistikk viser høytidens potensiale og muligheter – derfor ønsker vi å hjelpe deg på vei med en guide til vellykket halloween-e-postmarkedsføring.
Krydre markedsføringen litt ekstra
Om du ikke selger kostymer eller godteri, kan du som kjøpmann tenke at Halloween ikke er en relevant salgshøytid å satse på. Men her bør du tenke om igjen! Det finnes kreative måter for selskaper som opererer i alle slags bransjer, for å dra nytte av ferien og være klar for de kundene som ønsker å delta på Halloween. I denne guiden fremhever vi noen forskjellige måter å krydre e-postmarkedsføringen din med Halloween-temaer.
Ordspill gir gjenklang med Millennials
Ordspill er en kunst som forårsaker delte setninger. Noen elsker dem, andre himler med øynene så snart de hører dem. Middelaldrende pappaer er stereotypt glad i såkalte ‘pappa-vitser’, men nye studier viser at ordspill er mest populære blant millennials . Uavhengig av den øverste demografien for bedriften din, er lekne ordspill en stift av Halloween. Det er en ganske enkel måte å injisere litt varme og personlighet i Halloween-e-postmarkedsføringen din!
Gi rabattkodene dine en Halloween-twist
Halloween er en flott tid for å mestre kunsten; emosjonell markedsføring . Dra nytte av kundeentusiasmen som ble vekket til live i denne høytiden og gi en festlig rabatt. Ved å ta deg tid til å sikre at rabattkoden også er synkronisert med resten av Halloween-innholdet, vil du heve e-postmarkedsføringen din.
Vekk nysgjerrighet med et lag av mystikk
Selv om det vanligvis ikke er den beste ideen, og vi vil ikke anbefale å gjøre det vanskeligere enn vanlig for kundene dine å benytte seg av et tilbud, er Halloween en tid da kundene er mer mottakelige for lekne triks.
Vi anbefaler:
Det er tonnevis av kreative måter å legge til litt mystikk til Halloween-kampanjene dine, inkludert hemmelige tilbud som krever et klikk for å låse opp. I mange tilfeller resulterer dette vanligvis i høyere engasjement og konvertering. Bare vær forsiktig med hvordan du bruker denne taktikken så den ikke fremstår som misvisende, for da kan konseptet mislykkes i stedet.
Skrekk det litt i automatiseringene dine
Automatiseringer i markedsføringsautomatiseringsflyter anses generelt som «oppsett-en gang-så-la-det-være»-satsinger. For eksempel lager du kommunikasjon som forlatte e-post , velkomstløkker og vinn tilbake e-post , og så lar du dem rulle videre, noe som er helt riktig. Men det du kan prøve er å oppdatere automatiseringene dine kontinuerlig etter hvert som sesongen skrider frem.
Ved å legge til noen iøynefallende grafiske Halloween-elementer til noen utvalgte automatiseringer (f.eks. en emoji i emnelinjen) vil du skille deg ut i postkassen, noe som vil gjøre e-postene dine enda mer effektive. Det gir deg også muligheten til automatisk å promotere Halloween-kampanjene dine ytterligere.
Psst! Bare sørg for å legge inn en påminnelse i e-postmarkedsføringskalenderen din om å endre innholdet tilbake igjen tidlig i november.
Ikke glem det grunnleggende
En effektiv Halloween-markedsføringskampanje krever mer enn sesongbasert innhold – sørg for at du også sender riktig innhold, til riktig mottaker til rett tid.
Hvis du har laget Halloween e-postmarkedsføring tidligere, er det lagret data i Rule om hvilke mottakere som har engasjert seg i det innholdet. Vurder å opprette segmenter som inkluderer kunder som tidligere har åpnet Halloween-e-poster og målretter tilbud til dem. Du kan også segmentere basert på tilbud rundt spesifikke produkter der kunder som har kjøpt lignende produkter tidligere, garantert er ekstra interessert i Halloween-tilbudet ditt.
En god idé er å ha tid i tankene når du planlegger Halloween-kampanjen j. Hvis e-handelen din ikke selger Halloween-spesifikke produkter og du bare ønsker å komme i humør, kan du allerede planlegge denne kommunikasjonen til midten av oktober frem til Halloween.
Bonustips for vellykket Halloween-e-postmarkedsføring
Halloween-ferien har blitt utnyttet som en mulighet for ekstra inntekter i flere tiår. Merkevaren din er unik, og høytiden gir en flott mulighet til å vise frem merkepersonligheten samtidig som du øker salget. Her er noen bonustips for vellykket Halloween-e-postmarkedsføring:
- Tenk litt utenfor boksen og prøv å fange interessen med mer enn «Boo». Ingenting mot spøkelser – men vi tror du kan gjøre det bedre enn det! Hvis du trenger hjelp med idédugnad om kreative overskrifter, kan du prøve å bruke ordressurser for å finne måter å ikke misbruke fraser som allerede er overbrukt.
- De kommende høytidene Halloween og jul er assosiert med «giveaways» og er en tid for bedrifter å vise takknemlighet til sine lojale kunder. Hvorfor ikke sende en merkegodteri, rabattkode og en nydelig Halloween-hilsen sammen med bestillingene. En flott måte å bruke Halloween til å bygge dypere relasjoner og oppmuntre til gjentatte kjøp!
- Bruk henvisningsmarkedsføring og dine lojale kunder for å få nye kunder. Ved å få kundene til å anbefale eksklusive Halloween-tilbud til sine kjære, bygger du kundebasen din og øker salget.
Vi binder sekken sammen slik:
Halloween tilbyr handelsbedrifter en unik og morsom mulighet til å øke salget og bygge dypere kunderelasjoner. Hemmeligheten bak vellykket Halloween-e-postmarkedsføring er å omfavne den lekne høytiden, bli virkelig kreativ med markedsføringsinnholdet ditt og lage kampanjer med Halloween-tema som fortsatt er i tråd med merkevaren din.
Ved å segmentere kundene dine og tilpasse Halloween-kommunikasjonen deretter, vil markedsføringen din bli mer effektiv og du vil øke engasjementet på utsendelsene dine. Enkelte demografiske grupper kan være mer entusiastiske for Halloween enn andre; Gen Z er en god startposisjon!
Vil du dele noen flere Halloween-tips? Les deretter innlegget den ultimate guiden til Halloween e-postmarkedsføring . Vi ønsker deg et vellykket Halloween-salg, og vi er her for å brainstorme digitale strategier med deg.