fbpx

Tips fra Scoop.it om nyhetsbrev om innholdsmarkedsføring

Forleden publiserte Scoop.it en interessant artikkel om nyhetsbrev . Scoop er en bedrift som hjelper andre bedrifter og organisasjoner med kommunikasjon og innhold. I artikkelen får vi lese om lærdommene og konklusjonene de trakk av å ha begynt å bruke e-post som en del av innholdsmarkedsføringen. Etter to år med bruk av nyhetsbrevet viste det seg å være en viktig mekanisme i deres egen innholdsmarkedsføring.

For å komme i gang

Overgangen fra produktnyheter og reklame til innhold

Bruk nyhetsbrev til å kommunisere om mer enn produkt- og bedriftsnyheter. Ved å vise det større bildet og fortelle hele historien, er det muligheter for deling, utdanning og bedre kunnskap. Du unngår også å fremstå som selvsentrert da du kan vise at det handler om brukerne og deres interesser. E-poster med innhold er mer inspirerende for målgruppen enn faktiske rabatter og kampanjer for premiumprodukter.

Timing

Tidspunktet for utsendelse er ikke helt kritisk

Det finnes mange studier om den beste tiden å sende en kampanje eller nyhetsbrev. Utsendelsene presterer noe bedre mandag ettermiddag, men forskjellene ser ikke ut til å være statistisk signifikante.

Innholdet i emnelinjen

Tall i emnefeltet er viktigere enn blytunge merkevarer

9 av de 10 beste nyhetsbrevene for Scoop hadde tall i emnelinjen. Vinneren ble en e-post med fem (5) tips om sosiale medier som hadde en enestående åpningsrate på 45 prosent. Det som egentlig ikke hjelper på engasjementet, er å sitere Facebook, Twitter eller andre blytunge merkevarer fra internett. Det viste seg at nyhetsbrev med sterke merkevarer i emnefeltet ikke hadde sterkere gjennomslag enn de uten.

Ha innhold å formidle

Å ikke ha nok relevant innhold å formidle er den desidert største hindringen

Selv om å sende effektive nyhetsbrev er et kunstverk, er frekvensen av innholdsrike nyhetsbrev hovedkriteriet for effekt. Scoops beste utsendelser var flere nivåer mer effektive enn gjennomsnittet. De de ti nyhetsbrevene som ga best effekt avvek også betydelig fra gjennomsnittet. Så de hadde mye å tape på å ikke sende noen nyhetsbrev i det hele tatt.

Inkluder nyhetsbrev i innholdsstrategien!

Nyhetsbrev gir bedre forståelse

Totalt sett hadde Scoop vært trege med å se fordelene med nyhetsbrev. Etter at de begynte å jobbe med nyhetsbrev i innholdsstrategien sin, økte åpningsratene betraktelig. Ved å begynne å sende innholdsrike nyhetsbrev hver uke i stedet for 1-2 kampanjer per måned, ble hele innholdsstrategien strømlinjeformet. Det utdyper innsikten til målgruppen, noe som gir bedre forståelse og bedre muligheter til å tilpasse innholdet for målgruppen.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
Social proof

Hva er sosialt bevis, og hvordan kan du bruke det i markedsføringen din?

Når vi daglig bombarderes med valgmuligheter, spiller sosiale bevis en avgjørende rolle når det gjelder å bygge tillit og påvirke beslutninger. Men hva er egentlig ...
Read More
rule 2024

Rule Dette er 2024

Når vi ser tilbake på året, kan vi med stolthet si at 2024 har vært et år preget av fremgang, innovasjon og uforglemmelige øyeblikk. Bli ...
Read More
jul med rule

Markedsføringstips til jul

Julen er en spesiell og viktig høytid for både bedrifter og forbrukere, over hele verden. En av de mest positive aspektene ved høytiden er at ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .