Å lage smarte nyhetsbrev bør være smidig og tidsbesparende. Millioner av nyhetsbrev lages daglig, som til sammen genererer høyere inntekter enn noen gang før. Zoovillage.se har virkelig lagt merke til dette og bruker vellykket e-post i sin markedsføring og salg som et supplement til sin e-handelsvirksomhet.
Det er allerede kjent at det er lettere å selge til eksisterende kunder og disse bør selvsagt ivaretas. Kommunikasjonen må imidlertid forbli relevant, ellers føler ikke kunden seg spesiell og risikoen for at tilbud blir feilrettet er også stor. For å fortsette å tilby relevante produkttilbud samtidig som du er effektiv i utformingen av nyhetsbrevet, kan du bruke såkalt eksternt innhold .
Eksternt innhold
Eksternt innhold betyr at du ikke trenger å lage nøyaktig alt innholdet til produkter osv., men kun legge inn en lenke og innholdet lastes automatisk ned fra gjeldende produktside når nyhetsbrevet sendes ut. Dette sparer mye tid. Se eksemplene under hvordan det ser ut når nyhetsbrevet enkelt lages og hvordan sluttresultatet vises til kunden.
Kun lenken til ønsket produktside er gitt her:
Slik ser sluttresultatet ut i kundens nyhetsbrev:
Dette kombinert med vår funksjon for å tilpasse deler av nyhetsbrevet til deler av målgruppen til nyhetsbrevet gjør at innholdet og markedskommunikasjonen forblir relevant for mottakeren.
Vi diskuterer gjerne flere måter å jobbe på for å effektivisere arbeid og kommunikasjon for dine nyhetsbrev ved hjelp av vårt nyhetsbrevverktøy . Kontakt oss på support@rule.se så bestiller vi en time med deg og teamet ditt.