fbpx

Omvendt fall i sommersalget

De fleste er begeistret for sommerens ankomst og fint varmt vær, men én sektor foretrekker regn når det kommer til markedsføringen.

Netthandelen trives når været er dårlig. Folk har en tendens til å bli inne og handle på nettet. Fra mai måned ser mange i varehandelen en naturlig nedgang i nettrafikken da mange velger å rusle rundt i de solfylte fysiske butikkene i stedet. Men det er noen nyttige tips for å øke nettsalget når det kommer til e-postmarkedsføring i disse sommermånedene.

Lag "Lyn"-arrangementer

En følelse av at det haster er en fin måte å skape spenning og øke engasjementet hos nettpublikummet ditt. Hvis du er ute etter et kort, men effektivt løft i salget så bruk e-post for å markedsføre en til f.eks. 48 timers flash-kampanje. Ikke glem å sende en e-post 24 timer før kampanjen avsluttes for å advare mottakerne om hva de vil tape hvis de ikke handler raskt. Post i siste liten er en effektiv måte å gjenopplive et fall i salget.

Løft eksklusive produkter kun på nett

Markedsfør eksklusive nettprodukter via e-post for å generere interesse og friste mottakere med begrenset tilgjengelighet. Et smart grep er å understreke at enkelte produkter kun er å finne via nettsiden eller å tilby en spesiell belønning når du handler på nett i stedet for i den fysiske butikken. Eksklusive produkter kun på nett er en fin måte å lede mottakere til nettstedet for å få tilgang til noe de ikke har tilgang til andre steder.

Ta vare på og støtt butikkopplevelsen

En kunde som kjøper på tvers av flere kanaler vil bruke mer. Hvis du vet at noen uker med nedgang i nettsalg er foran deg, bruk e-postmarkedsføring for å fremme opplevelsen i butikken. En god måte å gjøre dette på er gjennom kampanjer og rabatter som er skreddersydd for butikken. Det er stor sjanse for at kunden bruker mye mer enn verdien av et gavekort.

Dataene er fortsatt verdifulle

Vi har forklart at lavere tall i e-postmarkedsføringen din er ganske naturlig i juli og august. Men det betyr ikke at dataene du har ikke er verdifulle – de må bare segmenteres litt annerledes i sommerperioden. En måte å gjøre dette på er ved å identifisere lojale abonnenter versus «bortfalt».

Over en gitt periode (si de siste 6 månedene), se på det totale antallet nye abonnenter sammenlignet med antallet nye abonnenter som viste aktivitet. Aktivitet kan bety ganske enkelt å åpne e-posten, og mer meningsfylt oppførsel som klikkfrekvens. Ved å segmentere basert på nyere atferd har du nå to segmenter hvor markedsføring kan målrettes ulikt i løpet av sommeren. For de «bortfallne» abonnentene kan det være lurt å for eksempel lage e-poster som inviterer dem til ditt produkt eller tjeneste med det lille ekstra insentivet av spesialrabatter eller tilbud som kun gjelder i sommerperioden.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
bekräftelsemail

Opprett og skriv bekreftelses-e-poster for nyhetsbrevene dine

En bekreftelses-e-post er en viktig del av kommunikasjonsstrategien din som styrker forholdet til kundene dine. Her ser vi på hva bekreftelses-e-poster er, hvorfor de er ...
Read More
NKI undersökning

CSI – Kundetilfredshetsindeks

For å bygge opp en sterk og lojal kundebase må bedrifter forstå kundenes opplevelser og behov. Det er her kundetilfredshetsindeksen (CSI) er et uvurderlig verktøy. ...
Read More
black friday trender

Black Friday 2024: De hotteste trendene og 8 tips for å maksimere salget ditt med Rule

Black Friday er årets største salgsperiode, og med de nyeste trendene innen digital markedsføring finnes det mange måter å maksimere effekten av kampanjene dine på. ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .