Rett etter at noen har registrert seg som abonnent, har du en flott mulighet til å bruke momentumet til å holde kontakten og utvide kundebasen din. Velkomst-e-poster har blant de høyeste åpnings- og klikkratene sammenlignet med andre typer e-post. Umiddelbart etter at noen har registrert seg for e-postlisten din, vil de høre fra deg. Men hva er den beste måten å holde kontakten på? I dette innlegget lærer du nettopp det, slik at du vet hvordan du maksimerer trinn nummer 2 i registreringsprosessen ved å bruke Markedsføringsautomatisering .
Hva er egentlig en velkomst-e-post?
En velkomst-e-post er den første e-posten en ny kunde eller abonnent ser etter at de er lagt til i kundebasen din. Siden det er den aller første e-posten som er sett, er det den beste muligheten til å engasjere mottakeren og vise frem selskapets personlighet. Du kan vurdere velkomst-e-posten din som en utlevering,
Førsteinntrykket kan brukes til å oppnå forskjellige ting. Den kan brukes til å øke salget, henvisninger, rette oppmerksomheten mot et spesifikt produkt eller starte en velkomstsløyfe som leder til ulike mål. Selv om velkomst-e-posten kun er knyttet som en oppfølging av registrering av nyhetsbrev , er det en stor mulighet å dra nytte av, så sørg for at det er mer enn bare en bekreftelse på at de er abonnenter.
PS. Vil du ha flere tips til hvordan du kan øke salget? Deretter kan du se hvilke 5 automatiske e-poster som øker salget ditt .
Selg et bestemt produkt i velkomst-e-posten
Siden velkomstmeldingen din i velkomst-e-posten din forventes å få godt engasjement i form av åpninger og klikk, er det ingen dårlig idé å fremheve et bestemt produkt.
Online business coach Graham Cockrane testet en velkomstserie som oppmuntret til en gratis økt. Ettersom han delte på denne siden , klarte han å få en økning på 89 % i salget ved å legge til en CTA-knapp (call-to-action) for å bestille en gratis økt rett etter at noen hadde registrert seg som abonnent.
Velkomst-e-posten din er ikke alltid det rette tidspunktet for et salgsargument – noen mennesker trenger mer tid før de er villige til å kjøpe noe. Et raskt salg kan også være vanskeligere hvis du selger dyrere produkter, hvor kjøpssyklusene vanligvis er lengre. Men med det sagt, er det fortsatt definitivt verdt et forsøk.
På høy tid å komme i gang med en velkomstløkke
En velkomstløkke er en serie med e-poster som kan hjelpe deg å gjøre potensielle kunder som ikke er helt klare til å kjøpe noe på en gang, til kunder. Det kan variere enormt hvordan du som bedrift velger å legge ut din velkomstløkke.
Tjenestebaserte selskaper kan fokusere på å bygge tillit og demonstrere ekspertise på sitt felt, mens e-handelsselskaper i stedet deler tips og viser frem historien bak selskapet. Da er det også en god idé som e-handelsbedrift i trinn 2 å bygge kommunikasjonssløyfer rundt antall kjøp en kunde har gjort og oppmuntre førstegangskunder til å kjøpe mer.
For å sende gode velkomstmailer må du ha god forståelse når det gjelder bedriftens egne mål og behovene til abonnenten/nye kunden. Når du forstår målene, kan du fokusere på å levere reell verdi etterfulgt av grunnleggende e-postmarkedsføring. Poenget er rett og slett at gjennomtenkte velkomst-e-poster og løkker fungerer mye bedre enn en standard bekreftelses-e-post.
Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.