fbpx

Før Black Friday, del 3: Oppskriften på suksess

Med mindre enn to uker igjen til Black Week starter, har mange e-handlere allerede begynt å sende ut forberedende kampanjer. Det som nå har blitt en shoppingtid like populær som jul og høytider: Black Friday er nå en viktig shoppingtid som gir store muligheter for bedrifter til å oppnå rekordsalg. I del 1 så vi på fjorårets resultater, del 2 ga deg en sjekkliste for smidig arbeid i Rule og i dette innlegget fokuserer vi på Black Friday-tips utenfor Rule .

Sjekk teknisk stabilitet

Black Friday tester ikke bare en merkevares markedsføringsevne, men utgjør også en stor utfordring for IT-infrastrukturen. Utfordringen ligger i hovedsak på to områder. Den første er nettsidens stabilitet når det kommer til store trafikkbølger. Vi har sett mange store e-handlere tidligere år lide av problemer på nettsiden.

For eksempel kan nettstedet krasjer unngås ved å teste ytelsen. Du kan se på trafikk fra året før, noe som kan bidra til å bestemme forventet trafikkvolum og andre brukerscenarier. Derfra er det viktig å gjøre visse tester – for eksempel en såkalt «stresstest» – for å forstå kapasitetsbegrensninger og gjøre visse tiltak.

Et annet bekymringsområde er den økte mengden cyberangrep som pleier å skje mellom oktober og desember. Det er derfor viktig at netthandlere har forberedelser på plass slik at mistenkelig atferd kan merkes og utbedres. Sørg for å sjekke generell teknisk stabilitet før Black Friday med IT-sjefen.

svart fredag-eksplosjon

Gi rask tilbakemelding

Kunder har en tendens til å bruke sosiale medier og e-postsvaradresser for raskt å kommunisere problemer de møter og stille spørsmål. Sørg derfor for at du har nok personale til å kunne håndtere disse sakene og gi rask tilbakemelding.

En smart idé er for eksempel å utarbeide standardsvar du kan forvente at folk har spørsmål om. Ikke glem å bruke hashtags som #blackfriday og #deals når du jobber med sosiale medier. Dette vil utvide rekkevidden til kampanjene dine på sosiale medier.

full fart

Handlekurv opp igjen

Mange e-handlere bruker glemte handlekurv-e-poster. Her får kundene en automatisert e-post når de har lagt varer i handlekurven, det vil si ikke fullført kjøpet. Hva med å implementere en lignende prosess i et scenario som ikke lar kundene fullføre kjøpet umiddelbart på grunn av høy trafikk eller andre tekniske begrensninger?

Her kan du sende dem en automatisert e-post og informere dem når kunden enkelt kan fullføre bestillingen på nytt – selvfølgelig med en direkte lenke til handlekurven.

Litt inspirasjon og ideer

kreativ-ide-to

1. Bruk den begrensede tiden til å dra nytte av nedtellingsfunksjonene

Midlertidige tilbud er en fin mulighet til å bruke «akselerasjonsmetoder» for å skape et element av nå-eller-aldri. Hvorfor ikke bruke en kreativ nedtelling i e-postmarkedsføringen din?

2. Kreative overskrifter

E-postinnbokser er spesielt travle i løpet av ferien, så prøv å komme opp med unike og interessante e-postoverskrifter som skiller seg ut i mottakerens innboks.

3. En virkelig god kundeopplevelse er viktigere enn prisen

Det har blitt klart at det å finne den beste opplevelsen er viktigere for forbrukeren enn å finne den beste prisen på et produkt. Det er selskapets ansvar å tilby en virkelig god kundeopplevelse fra start til slutt og levere det som er lovet. Spesielt i tider som Black Week hvor konkurransen om å levere den beste kundeopplevelsen i forbindelse med deres salg er skyhøy.

4. Mobil, mobil og mobil…(ja, det er mye oppstyr rundt det!)

Det har blitt sagt mange ganger nå, men mobiloptimalisering er nøkkelen. Mobil har vært et fokus for e-handlere i noen tid nå ettersom kundene stadig blir mer teknologikyndige og ser etter sømløse opplevelser på tvers av flere kanaler. Vurder å optimalisere e-postkampanjene dine for mobil og levere en enkel overgang fra e-post til nettstedet.

mobiloptimalisering

Vi håper du har hentet noen virkelig gode ingredienser til din egen personlige Black Friday-suksessoppskrift. Fremfor alt bør viktige områder være å fokusere på det som er best for din virksomhet. Planlegg langsiktig, ta en sjanse, men ikke en risiko, og sørg for at kundene dine er kjernen i virksomheten din.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
B2B - epostmarknadsföring

B2B-markedsføring via e-post

B2B-markedsføring via e-post handler om å bygge langsiktige relasjoner og skape forretningsresultater gjennom strategisk tilpassede kampanjer. Rule For å lykkes må du nå ut til ...
Read More
bekräftelsemail

Opprett og skriv bekreftelses-e-poster for nyhetsbrevene dine

En bekreftelses-e-post er en viktig del av kommunikasjonsstrategien din som styrker forholdet til kundene dine. Her ser vi på hva bekreftelses-e-poster er, hvorfor de er ...
Read More
NKI undersökning

CSI – Kundetilfredshetsindeks

For å bygge opp en sterk og lojal kundebase må bedrifter forstå kundenes opplevelser og behov. Det er her kundetilfredshetsindeksen (CSI) er et uvurderlig verktøy. ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .