Vi gir daglige råd om hvordan du kan optimalisere arbeidet ditt med Marketing Automation . Nedenfor oppsummerer vi noen punkter som vi anser som grunnleggende til å begynne med. Hvis du har spørsmål eller ønsker å supplere, kommenter nedenfor.
Til å begynne med anbefaler vi å gå gjennom velkomstprosessen. Dette settes enkelt opp direkte i Rule . Kunden skal føle seg velkommen og informert. Overcharge er sent ute med også å tilpasse sin velkomst ut fra hvilken kanal kunden kommer fra, enten det er via SMS , Facebook eller E-post.
For å gjøre det enklere for deg selv, anbefaler vi også å takke deg for kjøpet. Det er både høflig, men gir dermed direkte plass til å foreslå nærliggende produkter, gi råd om fremtidige arrangementer osv.
Se nedenfor for flere tips om automatiserte prosesser som kan vurderes. Hvis du har spørsmål om hvordan du går frem eller andre bekymringer rundt automatiserte kampanjer, kontakt oss på support@rule.se, så vil vi veilede deg videre. I tillegg til punktene nedenfor anbefaler vi at du også tenker over hvordan du bruker muligheten til å utdanne kunder om merkevaren og produktutvalget ditt, og heller ikke går glipp av mulighetene med skreddersydde kampanjer for mersalg. Øs på!
Velkomstbrevet for en vellykket "onboarding"
Vi mener velkomstbrevet skal være imøtekommende og helst rettet i henhold til innkommende; Facebook, e-butikken, påmelding fra nettsiden osv. Et tips er å teste deg selv med for eksempel rabattkoder for å tiltrekke seg påmelding. Vurder å ha automatiserte flyter som gir raske tilbakemeldinger og takk for et kjøp eller fullført registrering, slik at merkevaren din er på topp . Benytt muligheten til å ha sosiale medier-ikoner synlige på stedet for ytterligere å øke muligheten til å bygge merkevaren.
Hyggelig påminnelse - e-post om glemt handlekurv
Noen ganger går ikke kjøpsprosessen hele veien, noe vi skrev om tidligere på bloggen vår . Det er flere elementer som kan ligge til grunn for å heve et kjøp. For enkelt å holde seg nær kunden under kjøpsreisen anbefaler vi å jobbe med automatiserte påminnelser for igjen å holde seg nær kundens minne. Dette ordner du ved hjelp av din e-handelsleverandør sammen med en integrasjon til Rule og lager så påminnelser om eget design og setter når i tide de skal sendes. Selvfølgelig flyttes kunden da fra påminnelsessløyfen til sløyfen for de som har gjort et kjøp når kunden har gått gjennom kassen.
Oppfølging etter kjøp
Det er mange Rule -kunder som jobber veldig vellykket med dette i dag, og det er mange tilnærminger å velge mellom. Vi anbefaler at du tilpasser dette til produkter som kunden har kjøpt for å etablere et langsiktig forhold og synliggjøre verdien av kjøpet sitt.
- Tilpass oppfølgingskampanjene dine ved å stille spørsmål om produktet og henvise til anmeldelsessider slik at flere kan dele opplevelsen.
- Ta midlertidig beskjed og kommuniser vedlikeholdsråd, tips om nærliggende produkter, reservedeler osv
- Ikke glem å si takk for kjøpet!
Ytterligere eksempler på automatiserte prosesser å tenke på er hvordan du enkelt kan utdanne kunden i deres opplevelse som bruker av ditt produkt/tjeneste, og vi anbefaler også at du tenker på hvordan du kan vekke inaktive kunder . Er de på kundelisten av en grunn? Hvor lenge er det siden de åpnet eller klikket på en kampanje? Fokuser på de engasjerte kundene!
Vi ønsker deg lykke til med å automatisere arbeidet ditt. For spørsmål om hvordan du/dere kan optimalisere markedsføringsautomatiseringsarbeidet, beskriv saken til oss på support@rule.se