Forrige uke hadde vi æren av å skrive en artikkel med vennene våre på Driftig.nu om hvordan du kan øke salget ditt via nyhetsbrevet. Hele artikkelen kan leses i sin helhet her på nettsiden deres .
5 raske tips
1. Velkommen nye abonnenter med et tilbud
Mål å formidle en følelse av eksklusivitet til nye abonnenter. De har gitt deg e-postadressen sin i tillit og forventer noe tilbake. Benytt anledningen og send en hyggelig bekreftelsesmail umiddelbart når de melder seg på. Velkommen dem med en kupong, spesialtilbud, gratis prøveversjon eller en hvilken som helst form for fordel som samtidig bringer dem nærmere produktene og tjenestene dine eller fører til et kjøp.
2. Lag personlige nyhetsbrev
Prøv å tilpasse og tilpasse nyhetsbrevene dine. Det kan være nok å inkludere mottakerens fornavn i begynnelsen av e-posten eller emnelinjen. Alle små personlige detaljer øker sannsynligheten for at de tar seg tid til å lese nyhetsbrevet ditt. Å se navnet sitt i en tekst skaper nysgjerrighet og fanger mottakerens interesse.
3. Skriv artikler med klare mål
Ikke kast bort leserens tid eller nyhetsbrevets viktige innhold på lo og tull. Bruk artikler, avsnitt og all tekst for å øke salget til slutt.
Ta frem nye måter å bruke dine produkter og tjenester på, klargjør fordelene, snakk om nye trender, posisjoner deg selv som en ekspert og skap tillit. Hver artikkel bør fokusere på et mål og forsvare dets eksistens. Skriv for å generere resultater, ikke for å «fylle opp» nyhetsbrevet med innhold. Ikke glem å alltid oppfordre til handling gjennom tydelige lenker og knapper.
4. Bruk tidsbestemte tilbud
Nyhetsbrev har kortere levetid enn f.eks. kataloger og tradisjonelle avisannonser. Derfor er det viktig å utnytte tiden maksimalt. Ikke vær redd for å presentere tidsbestemte kampanjer og tilbud for å aktivere mottakerne dine. Det er et klassisk salgstriks som passer veldig bra i e-postmarkedsføring.
5. Tilpass innhold og tilbud etter relasjon
Eksisterende kunder: – Vær litt ekstra personlig og ganske rett på sak. Presentere tilbud som er relevante og knyttet til tidligere kjøp eller bruk.
Potensielle kunder: – Bygg opp din tillit. Posisjoner din bedrift opp mot konkurrenter, vær tydelig på at du står for god service og trygghet. Ta med kundereferanser og eksempler.
Trenger du hjelp til å komme i gang eller forbedre nyhetsbrevet ditt? Vi har lang erfaring innen e-postmarkedsføring. Kontakt oss for en gratis konsultasjon.