E-post er fortsatt en av de mest effektive måtene å kommunisere med kundene dine på, og dette vil ikke endre seg i 2018. Statistikk viser at e-post fortsatt er en stor aktør innen innholdsmarkedsføring. I motsetning til sosiale medier , som kan endre algoritmene sine når som helst, har e-post bevist at den er kommet for å bli.
E-postmarkedsføringstrender i 2018 fortsetter på samme måte som i 2017. E-poster vil bli mer automatiserte, inkludere flere videoer, bli mer personlig og mer interaktive.
E-trendene i 2018 faller inn i disse 7 hovedkategoriene:
- Automasjon
- Mobilvennlig
- Video
- Personlig tilpasning
- Interaktivitet
- Personlig innhold
- Data
Automasjon
Spesielt små bedrifter må begynne å utnytte Marketing Automation hvis de ønsker å være konkurransedyktige. Nøkkelen bak automatisering er at den er designet for å spare bedrifter tid og penger. Det er også knyttet til forbrukeratferd som å fylle ut et skjema eller legge til noe i handlekurven på nettstedet ditt. Dette betyr at en automatisert e-post er 70,5 % større sannsynlighet for å bli åpnet. Det gir informasjon til kundene dine nøyaktig når de trenger det.
Mobilvennlig
Det er stor sjanse for at publikum får tilgang til e-posten deres på smarttelefonen. Dette betyr at det er viktig at e-postene du sender lett kan leses på en mobil enhet. Innen 2018 vil så mange som 80 % av forbrukerne få tilgang til e-posten sin via mobilenheten. Når du vurderer mobilvisning, hold emnelinjene dine korte, innholdet konsist og bruk klare CTAer og engasjerende forhåndstekst. Les mer om tips angående Pre-headers her.
Video
Video kan enkelt konsumeres, spesielt på mobile enheter. Koble til en video i e-posten din (bruk for eksempel et bilde med en avspillingsknapp som en måte å koble til et nettsted der kundene dine kan spille av videoen din), eller bruk en animert GIF.
Personlig tilpasning
Mange upersonlige e-postmeldinger fungerer ikke like effektivt. Tilpass e-poster ved å bruke kundenes navn. E-poster som bruker folks fornavn får flere åpninger enn de som bare sier «Kjære kunde». Det er også en god idé å tilpasse «fra»-delen av e-posten din. Det er viktig å sørge for at det er tydelig hvem e-posten kommer fra. Det er mer sannsynlig at e-poster sendt fra en personlig konto åpnes enn de som sendes fra en «ikke svar»-adresse.
Interaktivitet
Interaktiviteten øker i 2018. Øk engasjementet gjennom quizer, nedtellinger og handlekurvfunksjonalitet i e-postene dine. En annen måte å øke interaktivitet og engasjement på er å sende til lister som faktisk ønsker å høre fra deg, det vil si til lister med høye åpninger.
Data
Våg å eksperimentere og se hva som fungerer best for abonnentene dine. Tirsdager, onsdager og torsdager er de mest populære dagene å sende e-poster på, så det er ikke like sannsynlig at en e-post som sendes på en av disse dagene blir åpnet ettersom abonnentene dine vil bli oversvømmet med e-poster fra andre.
Analyser resultater. Hvis avmelding ser ut til å være en trend, vil du finne ut hva som skjer. Dette gjelder selv om folk ikke åpner e-postene dine.
Definisjonen av spam har endret seg. Det er ikke lenger bare e-poster til folk som ikke har gitt deg tillatelse til å sende dem e-post – det er også e-post som sendes til abonnenter som aldri åpner e-postene dine. Dette kalles gråpost . Avmelding kan faktisk være bra fordi det reduserer sjansene dine for å sende spam og øker sjansene for at abonnentene dine faktisk leser e-postene dine.
Innhold
En annen måte å øke åpningsraten og redusere mengden gråpost du sender, er å sørge for at du sender gode e-poster som kundene ønsker å lese. Tenk på din ideelle kunde og hva de vil vite. Ønsker de tips og triks, personlige historier eller de siste tilbudene? Kanskje de vil ha alle disse tingene. Å kjenne og forstå kundene dine er nøkkelen. En god tommelfingerregel er å sende e-poster som gir kundene 80 % av tiden og reklame de andre 20 %.
Nesten 70 % av forbrukerne har gjort et nettkjøp som et resultat av en e-post eller en e-postmarkedsføringskampanje, så det er absolutt verdt å tenke på e-postmarkedsføringsstrategien din!
Kontakt oss på support@rule.se hvis du ønsker hjelp til å sette opp spennende e-postmarkedsføring for 2018!