Send digital kommunikasjon gjennom Rule
En stor del av folks kommunikasjon foregår i dag over digitale medier. Å kunne tilpasse seg det er veldig viktig for de fleste bedrifter. Rule tilbyr digitale kommunikasjonsverktøy som hjelper deg med å forbedre dine kunderelasjoner og effektivisere din digitale markedsføring.
Hva er digital kommunikasjon?
Digital kommunikasjon er et vidt begrep som betegner alle typer kommunikasjon i digitale medier. Ulike virksomheter kan derfor svare på spørsmålet om hva digital kommunikasjon er for dem på ulike måter. Her er noen eksempler på digital kommunikasjon:
- Din tilstedeværelse på sosiale plattformer
- Din digitale annonsering
- Funksjoner og adresser på nettstedet ditt
- Hvordan du svarer på e-poster
- Nyhetsbrevet ditt
All informasjon du ønsker å komme ut med og alle utvekslinger du har med kunder og andre interesserte bør være basert på hva som er effektiv digital kommunikasjon. I mange bransjer er digital kommunikasjon den eneste måten bedrifter når alle sine kunder og ofte også leverandører og samarbeidspartnere på. Kvaliteten på den digitale kommunikasjonen er med andre ord helt avgjørende for bedriftens resultater. Men nettopp når kommunikasjonen foregår over flere ulike plattformer og for ulike målgrupper, er det nærmest nødvendig å bruke digitale kommunikasjonsverktøy for at det skal fylle sin funksjon fullt ut. Nettverksbasert kommunikasjon hvor mennesker kommuniserer med hverandre via et nettverk, for eksempel en bedrifts interne kommunikasjon, er et annet eksempel på digital kommunikasjon.
Slik kan Rule hjelpe deg med en digital kommunikasjonsplan
Vi kan hjelpe deg med å utvikle en digital kommunikasjonsplan slik at du kan skreddersy kommunikasjonen til dine kundekontakter og oppnå ønsket resultat. Rule er en digital kommunikasjonsplattform som gir deg alle muligheter til å lykkes med digital kommunikasjon og markedsføring. Plattformen er utviklet slik at du kan bruke den uten å være spesialist.
Takket være det visuelle grensesnittet er det raskt å komme i gang og du kan bruke våre digitale kommunikasjonsverktøy til blant annet:
- Automatisert kommunikasjon basert på kundedata
- Forbedrede kundeopplevelser
- Økt kundelojalitet med lojalitetsprogrammer
Riktig melding for rett målgruppe
En digital kommunikasjonsplan bør tilpasses målgruppen. En av styrkene til vår digitale kommunikasjonsplattform er at den hjelper deg å oppnå nettopp det. Du kan for eksempel produsere nyhetsbrev der innholdsdelene er relevante for en bestemt gruppe mottakere. Du får også hjelp til å lage visuelt tiltalende nyhetsbrev som når kundens innboks.
Digital kommunikasjon med opplevelsen i fokus
Mange bedrifter fokuserer på tekst og bilder. Digital kommunikasjon handler imidlertid ofte om en helhetsopplevelse hvor det er viktig at rett budskap presenteres til rett tid. Alle kunder er forskjellige og det er viktig at kundeopplevelsen er basert på kundedata og på digitale kommunikasjonsverktøy som gir en personlig tilpasset opplevelse. Gjennom Rule kan du samle inn kundedata og la informasjonen danne grunnlaget for personlig tilpasset digital kommunikasjon.
Bruk avansert digitale kommunikasjonsverktøy på en enkel måte
For mange bedrifter er den tekniske terskelen høy når det gjelder innhenting av kundedata. Det gjør det vanskeligere å konkurrere fordi de ikke vet hvordan de skal bruke data til skreddersydd digital kommunikasjon. Med Rule får du hjelp til å integrere for eksempel Google Analytics og andre verktøy for datadrevet markedsføring . Du kan samle alle kundedata på ett sted og virkelig dra nytte av det.
Digital kommunikasjon kan automatiseres
At kommunikasjon foregår over digitale medier gjør at manuelle prosesser ofte kan erstattes med Marketing Automation. Når dine digitale kommunikasjonsverktøy fungerer som de skal i virksomheten, vil de spare ressurser samtidig som du kan kommunisere digitalt med større presisjon.