Tenk om du kunne unngå alle stegene du må ta når du oppretter tilpassede målgrupper i Facebook og bare få inn målgruppene dine med et knappetrykk. Nå kan du det! Med Rules nye integrasjon til Facebook Custom Audience, Facebook-målgrupper som det heter på svensk, kan du laste opp dine aktive medlemmer inne i Rule , direkte til Facebook, med et enkelt knappetrykk. Etter det er det bare å begynne å kommunisere med din tilpassede målgrupper .
Hva er Facebook-målgrupper?
Vi definerer vanligvis Facebook Custom Audience som en gruppe mennesker som allerede har samhandlet med bedriften din tidligere på en eller annen måte . Facebook beskriver selv « Custom Audience » som en tilpasset målgruppe, som er et alternativ til annonsemålgrupper som hjelper annonsører med å finne eksisterende målgrupper blant brukere på Facebook.
Du kan bruke kilder som kundelister (i dette tilfellet at du eksporterer fra Rule og laster opp til Facebook), nettsted- eller apptrafikk eller interaksjon på Facebook for å lage tilpassede målgrupper av folk som allerede kjenner virksomheten din.
Det er slik det fungerer i Rule
Med Rules nye integrasjon til Facebook Custom Audiences kan du enkelt kommunisere, målrette meldinger og følge opp kunder via flere kanaler enn SMS og e-post. Alt du trenger å gjøre er å trykke på «Last opp»-knappen inne i et filter i Rule og aktive medlemmer av filteret vil umiddelbart bli lagt til et nytt tilpasset publikum i Facebook Audiences.
Fordeler med Facebook Custom Audience
Det er mange fordeler som følger med Facebook Custom Audience-integrasjonen, og her er noen av dem:
- Du kan raskt og enkelt lage en målgruppe basert på kundeatferdsdata i Rule , f.eks. «har ikke handlet på 200 dager» og last deretter opp denne målgruppen direkte til facebook med et knappetrykk. På denne måten kan du finne likesinnede grupper av mennesker, vinne tilbake kunder gjennom målrettede meldinger og mer.
- Du kan engasjere publikum i flere kanaler enn e-post og SMS .
- Rule blir et samlingspunkt for relevant kundedata som du kan lage målgrupper på.
Facebook Custom Audience og GDPR
Hash-kryptering er en slags kryptografisk sikkerhetsmetode som anonymiserer informasjonen på kundelisten din til en tilfeldig kode. Dette betyr at dersom du laster opp kundelisten din i Ads Manager for å lage en tilpasset målgruppe, blir informasjonen på listen din hash-kryptert før den sendes til Facebook. Facebook bruker denne hash-informasjonen og sammenligner den med vår egen hashed-informasjon.
Facebook hjelper deretter med å bygge målgruppen din ved å slå opp Facebook-profilene som samsvarer og deretter opprette en tilpasset målgruppe for deg fra disse kampene. Når din egendefinerte målgruppe er opprettet, slettes den samsvarende og umatchede hash-informasjonen , noe som gjør Facebook Custom Audience «GDPR-sikker».
Ønsker du å komme i gang med Facebook Custom Audience finner du en guide i kunnskapsbanken vår her. Har du spørsmål angående integreringen er du velkommen til kontakt oss .