Nå åpner vi dørene til vår nye plattform Journey Builder. Tillegget representerer fremtidens digitale kommunikasjon: Enda mer personalisering og datadrevet innhold, med mindre rot i kundens innboks.
Gjennom en brukervennlig plattform og et intuitivt grensesnitt kan du enkelt bygge sammenkoblede kommunikasjonssløyfer med dynamisk innhold. Journey Builders teknologi velger automatisk innholdsseksjoner som er skreddersydd for mottakeren og slår dem sammen til en enkelt e-post. Med mer strategisk og nøyaktig innhold gjennom hele kundereisen øker du kundetilfredsheten og digital virksomhet.
Det har vært en lang reise, men nå er vi endelig der
Det hele startet med en enkel observasjon og konklusjon: Jeg har mottatt et titalls e-poster i løpet av en uke, hvor mer enn halvparten av innholdet fra selskapet er irrelevant for meg. Det gir meg ikke en god kundeopplevelse, da jeg føler meg spammet. Enkeltpersoner beskytter sin personlige integritet og bygger ikke bærekraftige relasjoner med selskaper som ikke viser at kundeopplevelsen er i fokus. For at bedrifter skal kunne levere kundeopplevelser i toppklasse, er det mye å holde styr på. Det krever at samspillet mellom kundedata og systemer er et selvspillende piano. Gjennom kundedialoger og inngående kjennskap til bransjen, samt hvordan teknologilandskapet rundt bygging kundereiser fungerer i dag, kan en konklusjon trekkes:
Det er ingen Customer Journey Platform i dag som kan håndtere komplekse flyter, hvor flere kundereiser kan samhandle sømløst. Det trengs en plattform som kan håndtere det mest avanserte Marketing Automation flyter og digitale kommunikasjonsbehov. Løsningen var ikke at bedriftene skulle redusere kommunikasjonen. Tross alt kan alle e-poster være høyst relevante. Løsningen ble å kommunisere på en mer direkte og lettfordøyelig måte. At du samler den relevante informasjonen du ønsker å formidle, i en og samme e-post. Samtidig som personaliseringen økes, ved å gi spesifikke mottakere kun innholdsseksjoner i e-posten, som er skreddersydd til akkurat det de ønsker – når de vil ha det.
«Vi stilte oss selv spørsmålet: Hva er fremtiden innen digital kommunikasjon? Ifølge oss handler det om å gi mottakerne det de ønsker, når de ønsker det. Så det handler ikke om å sende mest mulig til flest mulig. Vi skal utvikle en tjeneste som hjelper kundene våre å sende mer relevant innhold til en lavere frekvens.» -Filip Eriksson, Produkteier, Rule
Ideen til Journey Builder ble født, hvor målet var at brukere skulle kunne jobbe enda mer med dataene sine og kunne segmentere på et ubegrenset antall datapunkter. Som åpner for å kunne utdype sin personalisering og anvende hyperpersonalisering i sin digitale kommunikasjonsstrategi.
Når man kombinerer ideen om å kun motta deler av informasjon i e-posten, nøye utvalgt for den spesifikke mottakeren, med å motta informasjonen når han er mest mottakelig, føltes det naturlig å også utvikle teknologi i plattformen som tar hensyn til dette. Rules Journey Builder-plattformen har en innebygd teknologi der innholdet vises i relevansrekkefølge, og sendes på det tidspunktet mottakeren er mest mottakelig.
Les mer om historien bak Journey Builder .
Her er vi nå endelig her, etter en lang reise, med et banebrytende produkt vi er klare til å dele med dere!
Hvorfor bør jeg bruke Journey Builder?
Journey Builder lar deg gjøre mer med kundedataene dine. Plattformen er for deg som ønsker å øke personaliseringen gjennom mer presise meldinger til mottakerne dine. Med Journey Builder kan du dra nytte av mer dybde segmentering, basert på atferd og aktivitet og tilpasse innholdet i kommunikasjonen din ytterligere. Siden utsendelsene via Journey Builder er dynamiske og basert på dataene du har på kundene dine, vil du sende mer nøyaktige og relevante markedsføringsmeldinger. På denne måten øker sjansen for konvertering på utsendelsene dine via Rule og samlet ROI på din digitale kommunikasjon.
Du må bruke Rules Journey Builder hvis du vil:
- Øk kundetilfredsheten: Lever hypertilpassede kundeopplevelser
Så mye som 88 % av markedsførere har rapportert økt kundeengasjement siden de implementerte personalisering i kundekommunikasjonen. Gjennom Journey Builders avanserte teknologi kan du ta din personalisering til neste nivå og levere hyper-personlige kundeopplevelser. Mer personalisering betyr økt engasjement og økte inntekter.
- Spar tid: Automatiser enda mer med Journey Builders teknologi
Gjennom Journey Builders teknologi og integrasjoner med andre systemer og kanaler kan du automatisere og effektivisere arbeidet ditt ytterligere. I det lange løp lønner det seg for bedrifter å ha automatiserte, i stedet for manuelle, markedsføringsprosesser. Med plattformens innebygde funksjoner for økt automatisering sparer du tid samtidig som markedsføringen din blir mer slagkraftig.
- Mer kundeinnsikt gjennom detaljert statistikk: for bedre analyser og resultater
I Journey Builder har vi utviklet mer detaljert statistikk, for å forbedre målingen av resultatene av din digitale kommunikasjon. Med granulær analyse kan du benytte deg av mer detaljert kundeinnsikt og justere strategien deretter. Gjennom Journey builders dybdestatistikk kan du analysere kundeinnsikten dypere og optimere markedsføringen din.
- Øk kundeengasjement og digital virksomhet: Mer inntekter og vekst for selskapet
Journey Builder lar deg jobbe enda mer datadrevet med kommunikasjonen din. Plattformen er utviklet for å dekke de mest avanserte digitale behovene. Med teknologi som tar hensyn til komplekse dataparametere, kan du mer grundig tilpasse kundeopplevelsen med merkevaren din. På denne måten kan du øke kundeengasjement og digital vekst.
Les mer om Journey Builders funksjoner .
«Fra idé til utgivelse er dette en stor milepæl for oss. Vi ser frem til å hjelpe kundene våre å vokse gjennom plattformen vår. Med økt kundeengasjement og mer digital virksomhet ønsker vi høsten velkommen.» -Filip Eriksson, Produkteier, Rule
Vil du komme i gang med Journey Builder? Utforsk vår Kom i gang-seksjonen , eller kontakt oss !