E-handel er i konstant endring og bedrifter må følge med på de siste trendene for å holde seg konkurransedyktige. Et av de siste moteordene i bransjen er Composable Commerce, som har blitt stadig mer populært blant e-handelseksperter og e-handlere. Men hva betyr egentlig dette buzzwordet? I dette innlegget vil vi utforske hva Composable Commerce er, hvorfor det er viktig, og hvordan det kan være til nytte for e-handelsvirksomheten din.
Hva er sammensatt handel?
Composable Commerce er en tilnærming til å bygge e-handelsplattformer som legger vekt på fleksibilitet og modularitet. Hvor man sikter til MACH, som står for Microservice, Api, Cloud Native og Headless. Det betyr at du har en åpen arkitektur i plattformen hvor alle komponenter er skalerbare og utskiftbare.
Så i stedet for å stole på en monolitisk alt-i-ett-løsning, bryter man i stedet ned en e-handelsplattform i mindre, uavhengige komponenter som kan kombineres etter behov. Dette gjør det mulig for bedrifter å lage en tilpasset e-handelsopplevelse som passer deres spesifikke behov, uten å være låst til en løsning som passer for alle. Du kan si at du velger det beste fra ulike verdener hvor du for eksempel kan velge å koble det beste CRM-systemet og det beste PIM-systemet til din e-handelsplattform.
Hvorfor er sammensatt handel viktig?
Det er flere grunner til at Composable Commerce blir stadig viktigere i e-handelsverdenen. For det første blir den tradisjonelle modellen med e-handelsplattformer, med én enkelt leverandør som plattform, stadig mer utdatert, og det blir stadig vanskeligere å møte kundenes behov og forventninger. I dag må bedrifter kunne tilpasse sin e-handelsopplevelse for å skille seg ut fra konkurrentene, og Composable Commerce gir den nødvendige fleksibiliteten til å gjøre nettopp det.
For det andre gjør Composable Commerce bedrifter i stand til å ta en mer smidig tilnærming til utviklingen av deres e-handel. Så i stedet for å være knyttet til en spesifikk leverandør eller plattform, kan du bygge og modifisere e-handelsopplevelsen din i henhold til dine spesifikke forretningsbehov, og dermed gjøre endringer raskt og enkelt. Dette gjør igjen at bedrifter kan dra nytte av de nyeste teknologiene og tjenestene, uten å være begrenset av funksjonaliteten til deres e-handelsplattform. Ved å velge og integrere de beste komponentene for deres behov, kan bedrifter holde seg i forkant av e-handelsinnovasjon og ligge ett skritt foran konkurrentene.
Hvordan kan komponerbar handel være til nytte for e-handelsbedriften din?
Composable Commerce kommer med flere fordeler for e-handelsbedrifter. Nedenfor kan du ta del i noen av dem:
- Det gir deg fleksibiliteten til å kunne lage en helt tilpasset e-handelsopplevelse som møter dine spesifikke e-handelsbehov. Dette betyr igjen at du kan tilpasse nettsiden din til din merkevare og målgruppe, og forbedre kundetilfredshet og lojalitet.
- Composable Commerce lar deg også raskt og enkelt endre e-handelen din etter hvert som virksomheten din vokser og/eller endres. Du kan da tilpasse deg nye trender og kundekrav, uten å bli holdt tilbake av plattformen din som ikke tilbyr denne typen funksjonalitet.
- Den lar deg dra nytte av de nyeste teknologiene og tjenestene, som kan forbedre nettstedets ytelse og funksjonalitet. Dette betyr at du kan tilby en bedre brukeropplevelse og bli mer konkurransedyktig i markedet.
Sammensatt markedsføring med Rule
Føler du at du nå har en bedre forståelse av hva buzz-ordet Composable Commerce er og hvordan det kan være til nytte for deg? For å bryte det ned ytterligere, er Composable Commerce ganske enkelt en fleksibel tilnærming til å drive e-handelsvirksomheten din. Hvor du bryter ned e-handelsplattformen i mindre, uavhengige mikrotjenester som gjør det de kan best. Så hvis du ønsker å forbedre e-handelsopplevelsen din, er det verdt å utforske Composable Commerce som en potensiell løsning.
Rule er bygget på den samme arkitekturen som er beskrevet i Composable Commerce, hvor du kan integrere andre systemer og plattformer med Rule . Dette betyr at du via API og webhooks, kan tillate forskjellige systemer og plattformer å kommunisere med hverandre ved å overføre viktige data mellom hverandre, og dermed skape sømløs Composable Marketing.
Vi tilbyr nå en komplett e-handelspakke for deg som er klar til å ta din e-handel og markedsføring til neste nivå! Bestill en gratis demo og kom i gang i dag.