BONNIER Nyheter Lokalt - Personlig kommunikasjon
Ingen to lesere er identiske, så hvorfor skulle deres erfaring være det?
Gjennom personlig tilpasset kommunikasjon kan du nå dine lesere med riktig informasjon basert på deres demonstrerte interesseområder og engasjement. Hver leser er unik og dette må gjenspeiles i den digitale kommunikasjonen og kundereisen . Utfordringen som Bonnier News Local ble møtt med å finne en digital kommunikasjonsløsning å jobbe med fremover, som genererer akkurat det innholdet deres kunder ønsker.
Setter du «gamle» tradisjonelle medier mot digital kommunikasjon , kan du raskt se hva som mangler i en uoppdatert kommunikasjonsplan. Via print og print kan du for eksempel ikke segmentere og målrette kommunikasjonen din like avansert og nøyaktig som via en digital kommunikasjonsplattform. Derfor er det viktig å gjennomgå kommunikasjonsplanen din og hele tiden optimalisere den, slik at leserne dine nås av relevante og personlig tilpassede meldinger.
Utfordring
De tradisjonelle mediene gjennomgår en omfattende endring – og står fortsatt overfor en fortsatt sterk transformasjon. Med de rette verktøyene prøver verdens mediehus å finne veien i et omveltningslandskap der «gamle» medier, ofte papirbaserte som print og print, må samhandle med digital kommunikasjon. Bonnier News Local har de siste årene hatt stort fokus på å finne en digital virksomhet å leve av fremover. Deres hovedbehov har vært å finne en løsning for å kunne levere personlig tilpasset og relevant innhold til sine kunder.
Innhold og målgruppe er avgjørende. Filtreringslogikken vi har bygget opp i Rule er i dag den mest avanserte vi har i Bonnier News Local. Vi kan hente enormt godt ut av dataene vi har.
Bonnier News Local
Løsning
Bonnier News Local tok en strategisk beslutning for noen år siden: å finne et brukervennlig og fleksibelt e-postsystem som skulle være grunnlaget for å jobbe med e-postkanalen deres. Med den ambisjonen som drivkraft var det nødvendig med en pålitelig partner for å nå de oppsatte målene. Linnéa Edwall – digital markedsføringsstrateg i markeds- og kommunikasjonsavdelingen, valgte Rule og resultatene begynte raskt å vise seg. Plattformens segmenterings- og personaliseringsverktøy var nøkkelen til utfordringen deres, og nådde leserne med riktig informasjon, basert på deres demonstrerte interesseområder og engasjement
Resultater
I dag har e-post blitt en hjørnestein i Bonnier News Lokal kommunikasjon, med høy kundelojalitet og høyt engasjement. Den er basert på gruppens nøye strukturerte kundedata og brukervennligheten som Rule tilbyr. Bonnier News Local jobber i dag mer vellykket enn noen gang med personlig digital kommunikasjon, takket være et pålitelig og strategisk partnerskap med Rule .