A Day's March – styrken i A/B-testing
Slik økte A Day's March sin CTR med 170 %.
Det er lettere sagt enn gjort å skille seg ut som nettbutikk. Du må forstå kundenes atferd og behov for å få dem til å interagere med varemerket ditt og kjøpe fra deg. Å fokusere på analyse og oppfølging for å optimalisere markedsføringen er en god start, mens A/B-testing av utsendelsene er neste steg. Det svenske klesmerket A Day’s March har spesialisert seg på å lage bærekraftig produserte klær av høy kvalitet for menn og kvinner. Med en stor og lojal kundebase har de virkelig lykkes med å identifisere kundenes atferd og få dem til å konvertere fra e-postkampanjene sine. Les om hvordan A Day’s March økte CTR med 170 % ved å A/B-teste utsendelsene sine i Rule.
Utfordring
I likhet med mange andre nettbutikker sto A Day’s March overfor utfordringen med å få kundene til å konvertere fra kampanje-e-postene sine. Ved produktlanseringen konverterte ikke kundene så godt som de ønsket. De ønsket å få en bedre oversikt over og forståelse av hvordan kundene interagerer med utsendelsene deres og se hvilken respons de får på hvilke produkter, og hva som driver trafikk og konverteringer fra utsendelsene til nettstedet – spesielt i forbindelse med nye produktlanseringer.
Løsning
A Day’s March begynte å bruke Rules funksjonen for A/B-testing for å se hvilke utsendelser som er mest relevante, og hvilket innhold som best konverterer kunder til nettsiden. De begynte å eksperimentere med innholdet i e-postene sine, og laget ulike versjoner av e-postene med forskjellige emnelinjer, tekstinnhold, bilder og CTA-knapper. På denne måten kan de enkelt analysere hva som interesserer og konverterer kundene.
Vi har brukt mye tid på å analysere nyhetsbrevene våre og forsøkt å finne måter å videreutvikle kanalen på. Med Rules egne A/B-testverktøy har vi enkelt kunnet teste tesene våre i mye større skala for raskt å få resultater og fortsette utviklingen.
Johan Patriksson, Head of E-com, A Day's March
Resultater
Resultatet av at A Day’s March begynte å A/B-teste utsendelsene sine i Rule var at CTR økte fra 2 % til 4,7 %, noe som tilsvarer en total økning på 170 %. Dette har resultert i at de sender svært relevante og presise e-poster med innhold som interesserer kundene og raskt konverterer dem til nettstedet deres. På tidspunktet for produktlanseringen kan A Day’s March nå se nøyaktig hvilke produkter som er interessante for hvilke mottakere, og har bygget opp en sterk og lojal kundebase som gjerne kommer tilbake.