I stedet for å bombardere alle kundene dine med samme budskap, kan du i Rule tilpasse deler av nyhetsbrevet til en bestemt del av målgruppen din. Vi kaller det Customizing Blocks.
Tilpass Blocks in Rule
Ved å tilpasse blokkene i nyhetsbrevet betyr dette at du kan kontrollere hvilke deler av nyhetsbrevet som skal være synlig for utvalgte deler av din målgruppe, på denne måten kan du matche spesifikke tilbud etter kundenes handlinger og kommunisere mer relevant. Samtidig sparer du tid fordi du slipper å lage mange individuelle nyhetsbrev.
Det er tonnevis av eksempler på når funksjonen kan brukes, og nedenfor lister vi opp noen for å hjelpe deg i gang. Du gjør justeringen enkelt direkte i Rule samtidig som du oppretter kampanjen.
Se eksempelbildet nedenfor for hvor detaljert du kan velge å avgrense individuelle blokker, selv om det er en enkelt knapp eller en større del som inneholder tekst og et bilde.
Eksempler på når Customize Blocks kan være nyttige:
Invitasjoner. Den kan for eksempel brukes til VIP-kvelder, kundeklubbmøter o.l. Grunnoppsettet er at du fullfører et nyhetsbrev og deretter spesifiserer en individuell blokk som kun vises til de spesielt utvalgte. Du bestemmer selv om det skal gjelde en tag eller et filter.
Helgekampanje. Du kan velge å gjøre det på flere måter også her, avhengig av hvordan du ønsker å jobbe. Du kan for eksempel lag et filter for de som handlet dagene før lønnen nådde konto eller skille helgekundene og sende tilbud til de resterende kundene i etterkant. Da bruker du en såkalte negativ kode. Da risikerer du ikke å irritere noen som dagen før kampanjen handlet for ordinær pris. Se våre FAQ for detaljer.
Rabatttilbud for å belønne lojalitet. For eksempel vises blokker da kun til de kundene som samsvarer med kriteriene for å ha kjøpt produktet tidligere. Dette gjøres enkelt ved å angi et filter som er basert på ordre- og produktdata. Se her hvordan du lager filtre .
Ytterligere eksempler på segmentering kan være å filtrere ut de som klikket på en bestemt produktkobling i den siste kampanjen din. Via Kampanjer kan du i tilsendte kampanjer se hvem av kundene som åpnet, klikket osv. Les mer om re-targeting fra tidligere blogginnlegg.
Eksempelbilde under når du velger hvilken del av ens målgruppe som skal se en bestemt blokk. Her er kundene som er i taggen kalt «Nyhetsbrev»:
Hvis du ønsker å bestille en workshop om hvordan du kan jobbe med kunde- og markedskommunikasjon ved hjelp av Rule , kontakt oss via sales@rule.se