Lettere å filtrere etter interesser
Vi har gjort medlemsfeltene mer fleksible. Spesielt for de tilfellene hvor medlemsfeltene kan bestå av flere parametere, er det nå mulighet for å importere flervalgsalternativer. Dette er veldig nyttig når det gjelder kundesegmentering, for eksempel filtrering på interesser. Se eksempelet nedenfor. Kundene dine har ikke nødvendigvis bare ett interesseområde. Tilbyr du reiser kan kunden like både solferier og vintereventyr og kan også være interessert i golfturer. For å opprettholde din relevans i kommunikasjonen til kunden er det derfor viktig å fange opp dette. For å gjøre det enklere kan du nå importere flere alternativer i medlemsfeltene før du segmenterer målgruppen din. Du skriver ganske enkelt inn f.eks. interessene som du ønsker å importere inn i medlemsfeltet og du ser nedenfor hvordan det ser ut.
Følg Jotuns eksempel
Et av mange vellykkede eksempler med flervalgsmuligheter er norske Jotun . I tillegg til å forsyne Eiffeltårnet med maling, velger de også å spørre kundene om deres bruksområder. Dette kan kundene selv legge inn direkte i et skjema på nettsiden og det letter da hele kommunikasjonskjeden og tilbud til sluttkunden.
I eksemplet er kundens bruksområder hytte, båt og eksteriør, og alle Kalles interesser vil samles i forbindelse med innførselen under medlemsfeltet Interesser .
fordeler
- Kundeklubbarbeidet blir smartere med enklere medlemsadministrasjon.
- Du kan lettere styre innholdet i henhold til mottakerne, for eksempel B2B- eller B2C-innhold.
For flere spørsmål om medlemsimport og medlemsfelt, søk etter spørsmålet ditt på docs.rule.se Ellers beskriv saken din til oss på support@rule.se så får du raskt hjelp.