Leveringssikkerhet i Rule
Unngå å havne i søppelkurven – se gjennom leveringssikkerheten din
For at Rule skal sende ut e-poster i organisasjonens (domenets) navn, kreves autentisering. For å sikre at kampanjene dine blir levert og mottatt på riktig måte av abonnentene dine, bør du nøye gjennomgå leveringssikkerhetsinnstillingene. SPF, DKIM og DMARC er autentiseringer som øker leveringssikkerheten til e-postene dine. Jo flere tiltak som gjøres for å maksimere at e-posten når ønsket mottakers innboks, jo større er sjansen for at e-posten din fører til konvertering og økt salg.
Hva er SPF?
SPF står for Sender Policy Frameworkk og er en type sikkerhetsmekanisme som er opprettet for å forhindre at feil personer sender e-post i ditt navn. Det mekanismen handler om er rett og slett kommunikasjon mellom din og mottakerens e-postserver. Hvis du ikke har satt SPF på DNS-serveren din, vil ikke mottakerens DNS-server vite at e-posten ble sendt fra deg. SPF definerer hvilke IP-adresser og e-postservere som kan brukes til å sende e-post fra ditt domene.
Hva er DKIM?
DKIM står for DomainKeys Identified Mail og er en e-postautentiseringsteknologi, som bekrefter at en melding ble sendt fra en legitim bruker av en e-postadresse Teknologien til DKIM er utviklet for å forhindre e-postforfalskning eller såkalt spoofing (kommunikasjon sendt fra en ukjent kilde som er forkledd som en kilde kjent for mottakeren). DKIM legger til mange «gode» SPAM-poengfordeler til e-posten din og vil dermed forbedre leveringssikkerheten betydelig.
Hva er DMARC?
DMARC står for Domain based message authentication, Reporting & Conformance og er en teknologi som kan bekrefte innkommende e-post ved å autentisere en brukers domene. DMARC gjør det enklere for esp (leverandører av e-posttjenester) som Gmail og Outlook å forhindre fiendtlig e-postpraksis som domene «forfalskning” for å prøve å få tilgang til mottakerens personopplysninger. Du kan beskytte merkevaren din ved å bruke DMARC ved å hindre uautoriserte kilder i å sende e-post fra domenet ditt. På denne måten hjelper du e-postøkosystemet med å etablere en konsistent policy for meldinger som ikke blir autentisert, og kommunikasjonen din blir sikrere og mer pålitelig.