Rule lanserer en funksjon som gir deg flere alternativer når det kommer til å lage nye filtre. Nå kan du filtrere ut medlemmenes aktiviteter; se hva de har klikket på og om de har åpnet e-posten. Hva er deres reaksjoner på utsendelsene dine de siste tre månedene – reaksjoner som kan føre til nye forretningsmuligheter?
Filtrer på klikk eller åpner
Ved å filtrere på medlemsaktivitet får du en ekstra grunn til å henvende deg til kunder som har vist ekstra interesse – eller de som ikke har vist interesse i det hele tatt.
Alle som har klikket to ganger på en bestemt artikkel eller produkt, eller som har valgt spesielle kombinasjoner av lenker å klikke på, er muligens din viktigste kunde. Med smarte filterfunksjoner kan du beregne formelen som passer best for din organisasjon. Hva er den gylne middelvei som viser nøyaktig hvilke medlemsaktiviteter som avslører atferden til kundene dine?
En medlemsaktivitet betyr at en kunde/medlem enten har åpnet en e-post eller trykket på en bestemt lenke i en kampanje eller alternativt trykket på «hvilken som helst lenke i det hele tatt» i en automatisering. Filteret strekker seg opptil 90 dager tilbake i tid.
- Start med å navngi filteret og hvilken(e) tag(er) filteret skal baseres på.
- Når du vil filtrere etter medlemsaktivitet, starter du med å klikke på knappen Ny aktivitetsregel. Da åpnes alternativene for spesialfeltet hvor du kan velge hvordan du vil filtrere.
- KAMPANJE : Velg Kampanje, velg deretter hvilken kampanje filteret skal gjelde for, dersom medlemmet har/ikke har åpnet e-posten/klikket på en bestemt lenke og deretter: velg for maksimalt antall dager tilbake filteret skal gjelde.
- AUTOMATISERING : Velg Automatisering, så hvilken automatisering filteret skal gjelde for, har/har ikke åpnet mailen/klikket på en lenke, maks hvor mange dager tilbake filteret skal gjelde.
Rule tror og håper at du vil få mye nytte av dine nye filtre. Kom gjerne tilbake med tilbakemeldinger og tanker til support@rule.se om den nye funksjonen.