Du har analysert statistikk fra nylige utsendelser og lagt merke til at antallet avmeldinger har økt de siste månedene. Hva kan du gjøre for å snu det?
Ikke overse situasjonen
En ting du ikke kan gjøre er å ignorere det. Et høyt antall avmeldinger kan skade omdømmet ditt som avsender og kan også påvirke din evne til å nå mottakerens innboks. Hvis det fortsetter lenge nok, kan det påvirke e-postkonverteringen din og til og med påvirke den totale inntekten. Hvis kjøperne/mottakerne dine er lei av å høre fra deg via e-post eller ikke er interessert i markedsføringstiltakene dine, kan du gjøre spesifikke endringer for å forbedre engasjementet.
I dette blogginnlegget viser vi deg hvordan du implementerer en ny taktikk for å forbedre e-postmarkedsføringen din og bremse ned avmeldinger.
Noen få segmenter er ikke nok
Hvis avmeldingene dine fortsetter å øke, kan det være fordi du ikke leverer relevante eller betimelige meldinger til publikum. Studier har vist at 50 % av forbrukerne melder seg av en e-postliste på grunn av irrelevante e-poster. Forbrukere vil ofte avslutte abonnementet når en bestemt e-post skyver dem over kanten til irritasjon. Det kan være at et budskap er upassende eller er langt fra merkeånden. Det er opp til deg å sørge for at all kommunikasjon er gjennomtenkt og representerer merkevaren.
Livssyklusmarkedsføring
Det er ingen måte å garantere at mottakerne forblir engasjerte, men du kan sørge for at du sender meldinger og kampanjer som er relevante for deres behov og ønsker ved å segmentere kommunikasjonen din.
Segmentering kan være mye mer enn bare å sende ut e-poster til en spesifikk demografi som alder og kjønn. Du kan drill ned enda lenger for å lage mer spesifikke segmenter basert på kundens livssyklus, noe som reduserer sjansen for at mottakerne og kundene dine velger å avslutte abonnementet. Du kan lese mer om Lifecycle Marketing og hvordan du enkelt kan bruke det i vårt blogginnlegg om kundereiser og muligheter .
Utnytt flere kanaler
Hvis trenden for avmelding fortsetter, kan det være fordi du sender ut for mange e-poster. Hvis publikummet ditt føler at du sender en flom av meldinger, kan de avslutte abonnementet bare for å rydde opp i innboksen. I slike tilfeller må du redusere antall e-poster du sender. Men hvordan gjør du det uten å miste engasjementet og gå glipp av viktig kundekommunikasjon?
I stedet for alltid å kommunisere via e-post, prøv alternative kanaler. For eksempel kan mobilkampanjer være en enkel måte å generere konverteringer utenfor e-postmarkedsføring. På den måten, i stedet for å sende 5 e-poster til en kunde i løpet av en uke, kan du sende 3 e-poster og 2 SMS i stedet. Dette vil føles mye mindre påtrengende for dine kjøpere/mottakere, samtidig som det lar deg kommunisere effektivt med mottakerne. Du kan lese mer om Rule SMS verktøy.
Test hva mottakerne liker
AB-testing er i hovedsak et eksperiment der to eller flere varianter av en side vises tilfeldig for brukere og statistisk analyse brukes til å bestemme hvilken variant som fungerer best mot et bestemt mål. I Rule kan du lage A/B-tester for å optimalisere innholdet ditt og få innsikt i hva slags innhold som ser ut til å appellere til mottakerne. Les mer om A/B-testing i Rule .
Smarte «Avslutt abonnement»-landingssider
«Hvordan overtaler jeg dem til å bli hvis de allerede har bestemt seg for å dra?»
En av de beste måtene å få kontakt med et publikum på er gjennom følelser – vanligvis humor. Noen av de beste avmeldingssidene som er laget der ute for å prøve å sjarmere mottakerne deres, er bygget på humor. Det kommer selvfølgelig an på hvilken type bedrift eller organisasjon du er.
Å oppsummere:
Gi dem en grunn til å bli. Minn dem på alt det fantastiske innholdet du har i vente. Legg til en engangsrabatt på et produkt eller en tjeneste, som de kan bruke (med litt begrenset tid). Les mer her om hvordan du legger til egendefinerte landingssider i Rule her.
E-post bør brukes forsiktig av alle merker. Selv om kjøperne/mottakerne dine har valgt å melde seg på, betyr det ikke at de ikke vil bestemme seg for å melde seg ut hvis du misbruker tilliten deres. Hvis du ser at antallet avmeldte stiger, kan det være på tide å gå gjennom hvordan merkevaren din bruker e-post. Ved å kombinere segmentering, tilpasning og alternative kanaler kan du forbedre e-postengasjementet og kontrollere avmeldingene dine.
Trenger du hjelp med din digitale strategi? Kontakt oss . Har du ennå ikke en Rule konto og ønsker å komme i gang med digital kommunikasjon? Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.