I del 1 av bloggserien vår om hvordan du kan forbedre din e-postmarkedsføring, ga vi deg tips om avsenderadresse, hvordan du kan tenke på bruk av farger og skrifttyper, og litt designinspirasjon. I dette innlegget vil du få flere tips fra oss angående små steg som kan gjøre en virkelig stor forskjell for å forbedre resultatene dine.
Ikke vær redd for mye "White space" i e-postmarkedsføringen din
Strukturen til en god e-post må inneholde mye såkalt mellomrom. Dette for at mottakerne raskt skal kunne skanne informasjonen og ta den inn på den raskeste og beste måten. Hold avsnitt veldig korte, bruk underoverskrifter for å forsterke de viktigste punktene, og bruk punktlister der det er nødvendig. Å gjøre innholdet mindre rotete forbedrer mottakerens opplevelse når de leser e-posten din.
Gjenta suksessoppskriften
Når du har opprettet en kampanje eller utsendelse som har vært vellykket, er sjansen ganske stor for at den vil føre til suksess med nye abonnenter. En smart ting her er å sende posten på nytt til de som ikke åpnet e-posten første gang og benytte denne muligheten til å forbedre oppskriften enda et hakk. Poenget er å få mest mulig ut av en kampanje eller utsendelse som allerede har smakt suksess.
Ikke ignorer ALT-feltet i e-postmarkedsføringen din
Noen ganger gjengis e-postbilder ikke riktig. Dette er spesielt tilfellet på smale skjermer som mobil og padde. Med en ALT-tekst som kort beskriver hvert bilde, kan du i det minste formidle ideen bak bildet til de som ikke kan se bildet. En annen positiv egenskap ved å bruke ALT-tekst på bilder er at det øker leveringsevnen, spesielt for Gmail. Det er helt klart verdt å bruke litt ekstra tid på å fylle ut dette feltet når du jobber med bilder i Rule .
Fortell en historie
Noen markedsførere hevder at hvis du ikke kan fortelle en god historie, vil du ikke kunne selge noe. I en e-postmarkedsføringssammenheng kan du bruke det ved for eksempel å vise produktet på slutten og først bygge opp et insentiv for å gjøre et bestemt kjøp. Å vekke mottakerens følelser ved å fortelle for eksempel hvorfor et bestemt kjøp er bra før man forteller om det aktuelle produktet er en effektiv måte å selge et produkt på uten å bli oppfattet som «selgende».
Unngå å havne i Gmails tilbud-fane
For noen år siden begynte Gmail å sortere meldinger i henholdsvis Primær- og Tilbud-kurven. Hvis en melding havner i denne kurven, er det lett å gå glipp av e-posten eller avvise den med en gang. Når Gmail filtrerer meldinger, ser de på antall lenker, bilder og om du for eksempel bruker «søppelpost» i e-posten din (Gratis! Vinner! Superviktig! osv.) De ser også på tidligere engasjement med e-postene dine. En handling du kan gjøre for å redusere sannsynligheten er å legge til en enkel setning i velkomst-e-posten din der du inviterer mottakere til å legge til avsenderen i adresseboken deres.
Vi håper du finner tipsene ovenfor og i del 1 av denne bloggserien verdifulle!
Vil du komme i gang med e- Rule ?
Prøv vår plattform gratis og oppdag hvor enkelt det er å komme i gang med smart kommunikasjon.