Gjennom Newsfeed-funksjonen automatiserer du innholdsflyten din i Rule . Med en Newsfeed-tilpasset mal integrerer du e-postkanalen din med andre digitale kanaler og kan dermed bruke samme innhold flere steder samtidig.
Gjenbruk innholdet ditt fra forskjellige kanaler
Tenk deg at organisasjonen din ønsker å sende ut et ukentlig nyhetsbrev med de beste blogginnleggene fra nettstedet ditt. Eller hvis du jobber med redaksjonelle artikler: kanskje du vil sende ut ukens ti mest leste artikler fra medlemssiden din på e-post til kunderegisteret ditt. Et annet alternativ kan være at hver ny person som melder seg på et nyhetsbrev fra deg mottar en automatisert utsendelse som inneholder en liste over de fem bestselgende produktene i nettbutikken din ved registrering. Da er Newsfeed en enkel løsning!
En flyt som letter innholdsskaping
Årsakene til å bruke Newsfeed er mange, men med fellestrekket at funksjonen legger til rette for dine repeterende utsendelser der du skal endre budskap og innhold.
Arbeidet med innholdet som skal distribueres må produseres et sted. Det skjer ofte på nettet og det er viktig å prøve å unngå unødvendig ekstraarbeid. Med Newsfeed trenger ikke organisasjonens innholdsforvaltere, markedsførere eller redaktører å lage innholdet to ganger. I tillegg trenger de ikke lære noe nytt, men kan administrere innholdsproduksjon i den konteksten og med de verktøyene de er vant til.
– Hvis de allerede har investert i å lage innhold på siden, kan de bruke Rules intelligens til å hente dette og resirkulere det i utsendelsen. Dette gjør at arbeidet med nyhetsbrev og utsendelser blir en naturlig forlengelse av den øvrige tilstedeværelsen på nett. Utsendelsene fra Rule er integrert med den vanlige nettkanalen, sier Rules CTO Daniel Wahlqvist.
Et av Sveriges største mediehus – MittMedia – har tatt i bruk Newsfeed-mulighetene og stoff fra konsernets aviser distribueres på denne måten hver uke. På denne måten skaper de en flyt der abonnenter får utvalgte artikler direkte i innboksen.
Tilpass flyten
For Mittmedia er hver leser unik, noe som må gjenspeiles i den digitale kommunikasjonen og kundereisen. Gjennom personlig tilpasset kommunikasjon kan de nå sine lesere med riktig informasjon basert på deres demonstrerte interesseområder og engasjement. Ved å ikke bare skape et automatisert samspill mellom ulike kanaler, men også sørge for at samhandlingen er tilpasset på individnivå, kan du som Mittmedia utvikle den digitale strategien og begynne å se raske resultater.
Inspirasjon og gjennomføring
FORDELER MED NEWSFEED:
- Bruk allerede eksisterende materiale
- Unngå dobbeltarbeid
- Den synkroniseres automatisk med nettkanalen din
- Eksempler på innhold: Redaksjonelt materiale (som nyhetsartikler, blogger). Dynamiske topplister (for eksempel toppselgere på siden).
FIRE TRINN FOR Å IMPLEMENTERE NEWSFEED:
- Sørg for at nettsidene dine er OG-vennlige
- Lag selve posten, som skal være OG-tilpasset. En oppføring per lenke.
- Sett opp en offentlig tilgjengelig side der Json-listen publiseres. (Det vil si en spesiell URL som er en liste over de forskjellige artiklene som Rule skal hente.)
- Bestill en maloppdatering fra Rule ( support@rule.se ) som setter inn en Newsfeed-blokk.
Nå er du ferdig! Send dine kampanjer og la feeden automatisk ordne seg i riktig rekkefølge i utsendelsene dine.