Øk e-postkonvertering ved å bruke landingssider
Landingssider spiller en viktig rolle i din digitale markedsføringsstrategi. En landingsside er forskjellig fra en nettside og er en viktig komponent i e-postmarkedsføringen din. Før vi fordyper oss i interaksjonen mellom e-post og landingssider, er det viktig å vite hva en landingsside er, hva deres primære formål er, og hvorfor de er en viktig del av e-postmarkedsføringsstrategien din.
Hva er forskjellen mellom en landingsside og nettside?
Hva er en landingsside? Du kan definere en landingsside som en type nettside. Hensikten med denne typen nettsider er å drive spesifikk trafikk til nettsiden gjennom spesifikke salgs- og markedsføringsstrategier. Mens en typisk nettside vanligvis inneholder ulike lenker som driver trafikk til andre sider på nettsiden, er en landingsside ment som en uavhengig side med ETT klart fokus .
Både landingssider og nettsider er avgjørende komponenter i din digitale markedsføringsstrategi. Ved å ta inspirasjon fra virkelig gode landingssider og forstå interaksjonen mellom e-post og landingssider, kan du ta e-poststrategien din til større høyder og øke konverteringsfrekvensen for e-post. Sørg derfor for å lage en fin og god landingsside
Hvordan samhandler e-postmarkedsføring og landingssider?
- Hensikten bak e-postmarkedsføring er å få mottakere til å handle og ta en spesifikk handling. I følge en artikkel fra Brilliance er den gjennomsnittlige konverteringsfrekvensen for e-postmarkedsføring 1,32 % (2019) og CTR (hva er CTR? Vel, klikkfrekvens) er 2,35 % . Gjennomsnittlig konverteringsfrekvens på landingssider er 2,34 % . Ved å bruke en gjennomtenkt og optimalisert e-poststrategi, som sikrer en interaksjon mellom e-post og landingsside, maksimerer du konverteringen.
- E-postmarkedsføring har høyest avkastning over andre digitale markedsføringskanaler . En av de absolutt beste måtene å drive salg på er å rette oppmerksomheten mot en spesifikk destinasjonsside ved å bruke e-postmarkedsføring.
Slik øker du konverteringen på markedsføringen din
Hva er konvertering og hvordan kan du øke konverteringsraten på din e-handel? Vel, vi snakker om digital konvertering, det handler om å lykkes med å få en besøkende til å gjøre noe på din nettside eller nettbutikk. Når du oppretter en e-post som den nedenfor, er målet inkludert e-posten om at mottakeren skal lære mer om et bestemt produkt og at det da skal resultere i salg. Når mottakeren klikker på CTA-knappen, havner de på en brønn designet landingsside, som er en forlengelse av innholdet i e-posten, hvor selskapet fremhever den spesifikke samlingen. Disse typene landingssider er svært effektive og kan hjelpe deg med å øke konverteringen av e-postmarkedsføringen din. La oss dykke ned i hva som gjør tilpassede landingssider så effektive. Ikke alle landingssider konverterer godt. Så hvilke egenskaper er det hos de som har det?
Tips for effektive e-poster og landingssider
Fokusert oppmerksomhet:
- Når en mottaker klikker på den klare CTA-knappen i e-posten din og ender opp på den dedikerte landingssiden , bør fokuset som formidles kun være på én ting . Dette øker sjansen for at den besøkende tar ønsket handling . Hva om det ikke er noen landingsside og mottakeren havner på en nettside som krever egen navigering? Da er det stor sjanse for at den besøkende vandrer av gårde. Det som gjør en landingsside effektiv er når den har et tydelig fokus og den fjerner alle distraksjoner.
Matchende innhold og budskap:
- En effektiv landingsside gir kontinuitet . Både e-posten og landingssiden din bør ha samsvarende tekst og design . Ved synet av begge bør det ikke være usikkerhet om meldingen er knyttet til hverandre . Sømløse kundeopplevelser øker konverteringen og strategisk repetisjon er din beste venn. Ved å kombinere e-postkampanjen din med en effektiv landingsside, er det mer sannsynlig at du fanger potensielle kunder.
En klar og konsekvent handlingsfremmende oppfordring:
Du kan sikkert ha samme oppfordring til handling flere ganger på en landingsside, men det bør ikke være forskjellige typer CTA-knapper med forskjellige formål . En tommelfingerregel for effektive landingssider er: Én landingsside, ett formål . Det kan være fristende å prøve å drive trafikk, for eksempel til bloggen også eller til hjemmesiden for å selge andre produkter/tjenester, men når det kommer til landingssider er det ikke en «to fluer i en smekk»-mentalitet det gjelder. Husk at CTA-knappen skal skille seg ut, den skal ha en annen farge sammenlignet med det øvrige innholdet på siden og bør ikke gå glipp av . Dette skaper dermed effektive nettsider med enhetlige og tydelige budskap.
Oppsummert:
Det er ingen eksakt mal for markedsføringsstrategi å ta utgangspunkt i, men det finnes eksempler på markedsføringsstrategier og verdifulle tips å ta med i betraktningen for å lykkes med markedsføringen. E-postkampanjer og landingssider skaper det perfekte samspillet for effektiv digital markedsføring. Øk e-postkonverteringer og salg ved å ta hensyn til tipsene våre og optimalisere landingssidene dine . På denne måten vil du kunne øke konverteringsraten på hele din e-handel. Ikke alle landingssider har samme konverteringsfrekvens, så for å få de beste resultatene fra de forskjellige destinasjonssidene dine, er det greit å følge de beste fremgangsmåtene og huske å teste landingssidene dine . Det vil gi deg klare indikatorer på hva som går hjem hos mottakerne! Den jevne interaksjonen mellom e-post og landingssider åpner for sømløse kundeopplevelser og økte inntekter for selskapet.
Har du ennå ikke en Rule konto og ønsker å komme i gang med digital kommunikasjon? Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.