Statistikk viser at vi svensker bruker stadig mer penger i forbindelse med Valentinsdagen. Svenskenes forbruk i forbindelse med Valentinsdagen har økt med 48 % de siste årene. Litt over fire av ti svensker ( 41 %) planlegger å ta hensyn til denne høytiden, og den yngre generasjonen planlegger å ta mer hensyn til høytiden enn den eldre generasjonen. Til tross for at Valentinsdagen er den åttende viktigste salgsperioden for detaljhandel, overser mange bedrifter denne kjærlige høytiden. I dette innlegget gir vi deg Valentinsdag e-postinspirasjon og tips som får mottakerne til å falle for det.
Noen viktige statistikker angående Valentinsdagen
- I gjennomsnitt bruker de som tar hensyn til ferien rundt 500 SEK . For handel tilsvarer dette cirka 750 millioner SEK.
- Det vanligste er at du planlegger å kjøpe en gave til partneren din ( 45 % ).
- Flere menn enn kvinner kjøper en gave til partneren sin på Valentinsdagen.
- Høytiden blir mest lagt merke til av folk i alderen 18-25 år.
- Forbruket øker mest fra restaurantbesøk ( 67 % de siste tre årene).
- Europa leder an når det gjelder netthandel sammenlignet med andre regioner. 19 % av Valentinsdag-handelen i Europa skjer på nett.
Når man reflekterer over denne statistikken, kan man konkludere med at amordagen er fylt med muligheter for markedsførere. E-post, som er kommunikasjonskanalen som gir høyest ROI, er intet unntak. Ved å sende kreative og attraktive Valentinsdag-e-poster som oppmuntrer til salg, kan e-postmarkedsførere øke konverteringene.
Segmentering har alltid vært og vil alltid være en kraftig strategi som fungerer effektivt. For å lykkes med Valentinsdag-kampanjene dine, er det avgjørende at du sender tilpassede utsendelser til de riktige segmentene. Hva en 50-åring foretrekker for Valentinsdag-kommunikasjon kan avvike fra hva en 20-åring foretrekker. Ta derfor hensyn til for eksempel demografi som alder når det kommer til produktanbefalinger. En riktig segmentert kundebase vil ta Valentinsdag-kampanjene dine til et høyere nivå.
Send mer enn én kampanje
Det er alltid lurt at kommunikasjonen rundt en høytid og dens kampanjer starter i god tid. Dette åpner for muligheten for å sende en rekke e-poster i stedet for bare én e-post. Ved å sende flere e-poster med litt forskjellige vinkler, maksimerer du sjansen for konvertering. E-posten kan for eksempel se slik ut: 1. «Selg» den perfekte Valentinsdag-gaven. 2. Eksempler på litt forskjellige muligheter for gaver. 3. En e-post som viser at du er jordnær og at det er helt greit å være anti-valentinsdag også.
Valentinsdagen er ikke bare for par
Ikke alle feirer denne høytiden og noen feirer høytiden, men på sin egen måte. Noen unner seg selv en gave eller ønsker å vise kjærlighet på en ikke-romantisk måte. Det er noe som markedsførere må ta hensyn til i sin Valentinsdag-markedsføring. En god strategi for denne høytiden er å være ressurssterk med markedsføringen og prøve å nå et bredt spekter av mottakerne, sende kommunikasjon og tilbud som kan settes pris på av alle og ikke bare superkjære Valentine-entusiaster.
Litt inspirasjon til dine Valentinsdag-kampanjer
Nedenfor er eksempler på Valentinsdag e-postmarkedsføring som skiller seg ut i innboksen.
Vil du bestille en Valentinsdag-mal eller krydre din eksisterende mal med litt kjærlighetspulver? kontakt oss !
Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.