fbpx

Gap 2: Engasjer kunder i flere kanaler med Google Ads-målgrupper

Ønsker du å kommunisere med kundene dine i flere kanaler og nå ut til nye potensielle kunder? Med Rules nye integrasjon til Google Ads Audience kan du opprette målgrupper i Google Ads basert på eksisterende kundedata i Rule med et enkelt trykk på en knapp

Hva er Google Ads-målgruppe?

Google Ads-målgruppe er et kraftig verktøy som du kan bruke til å segmentere målgrupper og plassere dem i annonsegrupper basert på deres interesser, atferd, vaner og om de har integrert med virksomheten din tidligere. Med Google Customer Matching kan du bruke online og offline data for å nå og engasjere kundene dine gjennom Googles kanaler.

Det vil si via :

  • Google søk
  • Gmail
  • Google Shopping
  • Youtube
  • Google Display

    Ved å bruke dataene som kundene dine deler med deg, kan Google målrette annonser mot kunder som samsvarer med målgruppene dine og til personer som ligner på dine eksisterende kunder .

google ads

Hva er fordelene med Google Ads Audience?

Google Ads-integrering kommer med mange fordeler og måter du kan øke merkevarebevisstheten og konverteringsfrekvensen. Nedenfor viser vi noen av fordelene du kan dra nytte av med den nye integrasjonen:

  • Optimaliser kampanjene dine i Google Søk og Google Shopping ved å justere budene dine på Google basert på kundenes tidligere aktiviteter.
  • Nå ut til nye potensielle kunder med lignende interesser som dine eksisterende kunder ved å bruke personlig tilpassede annonser i Google Displaynettverk.
  • Engasjer publikum via flere kanaler enn e-post og SMS.

Hvordan det fungerer på plattformen

Med Rules nye integrasjon med Google Ads-målgrupper kan du enkelt engasjere kundene dine, målrette meldinger og spore aktivitetene deres gjennom flere kanaler enn SMS og E-post. Alt du trenger å gjøre er å trykke på «Last opp»-knappen på filteret du valgte i Rule , og de aktive medlemmene dine i filteret vil umiddelbart bli en ny tilpasset målgruppe i Google Audiences.

Et eksempel på en segmentering fra Rule til Googles kundematching kan være «medlemmer som ikke har handlet på 150 dager». Ved å opprette en målgruppe av disse medlemmene kan du kommunisere med dem i flere kanaler enn e-post og SMS .

Kom i gang med Google Ads Audience

Husk: Overføringen mellom Rule og Google er hash-kryptert, noe som betyr at den er fullstendig GDPR-sikker. Hvis du vil vite mer om hva det betyr, kan du lese Googles beskrivelse her

Du finner en veiledning til hvordan du kommer i gang med Google Ads Audience i kunnskapsbanken. Har du spørsmål om integrasjonene er du hjertelig velkommen til kontakt oss så forteller vi deg mer.

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
kundundersökning

Hvordan lager man en nøyaktig kundeundersøkelse?

Å forstå kundenes behov, meninger og erfaringer er avgjørende for å utvikle virksomheten. Effektive kundeundersøkelser gir verdifull innsikt og bygger sterkere relasjoner med kundene. I ...
Read More
B2B - epostmarknadsföring

B2B-markedsføring via e-post

B2B-markedsføring via e-post handler om å bygge langsiktige relasjoner og skape forretningsresultater gjennom strategisk tilpassede kampanjer. Rule For å lykkes må du nå ut til ...
Read More
bekräftelsemail

Opprett og skriv bekreftelses-e-poster for nyhetsbrevene dine

En bekreftelses-e-post er en viktig del av kommunikasjonsstrategien din som styrker forholdet til kundene dine. Her ser vi på hva bekreftelses-e-poster er, hvorfor de er ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .