Ønsker du å heve din digitale markedsføring og ta kundeopplevelsen til neste nivå? Gjør det med SMS i Journey Builder! Visste du at SMS er den kanalen du når kunden raskest? Ja det er korrekt. Ved å inkludere SMS i kommunikasjonen din kan du nå flere kunder, øke konverteringene dine og oppmuntre til flere kjøp!
Bygg tilpassede kommunikasjonsflyter
Nå er det enklere enn noen gang å komme i gang med SMS i markedsføringen din. Med SMS i Journey Builder kan du bygge smarte kommunikasjonsflyter med unikt tilpasset innhold for mottakeren. Gjennom et brukervennlig grensesnitt og en innebygd logikk i plattformen kan du enkelt skreddersy dine kundereiser og levere nøyaktige meldinger.
Slik fungerer SMS i Journey Builder
Når du kommuniserer via SMS er spesielt viktig for å tilpasse meldingene dine, fordi du når mottakeren direkte på mobilen. Jo mer nøyaktig og personlig du er i meldingen din, jo større er sjansen for at mottakeren åpner tekstmeldingen og handler ut fra den.
Nå kan du enkelt forbedre SMS kommunikasjonen med funksjonen: SMS i Journey builder. Sett opp løkker i Journey Builder hvor du kobler forskjellige segmenter til den valgte mottakeren. Når et medlem matcher segmentet, sendes det automatisk en SMS til det medlemmet.
Noen eksempler på sett koblet til reisen din er:
- Vinn tilbake SMS – Her kan du for eksempel inkludere rabattkoder til kunder som tidligere har gjort et kjøp sammen med en personlig melding, for å få lyst til å handle igjen.
- Forlatt vogn – Her kan du sende en påminnelse om at kunden har lagt igjen varer i handlekurven men ikke har gjennomført kjøpet. Du kan med fordel sende en rabattkode her også.
- Gratulerer med dagen – Hvorfor ikke sende en gratulasjonshilsen på kundens bursdag med en liten gave i form av en bonussjekk eller lignende?
Huske! Dette er SMS som sendes automatisk avhengig av hvilke triggere du setter opp for reisen din. Det blir ikke enklere enn det!
Hva er Journey builder?
Journey Builder er et verktøy i Rule som gir deg mulighet til å gjøre mer med kundedataene dine og ta personlig tilpasning til neste nivå. Teknologien bak funksjonen lar deg sende dynamiske utsendelser, som er basert på dataene du har samlet inn om dine kunder. Med mer granularitet segmentering du kan tilpasse innholdet i kommunikasjonen din og skreddersy meldingene dine til hver enkelt kunde – samtidig som du sender færre e-poster. Ved å redusere rotet i kundenes innboks og kun levere relevante meldinger, forbedrer du kundenes opplevelse av merkevaren din.
Les mer om Journey Builder .
Hvorfor skal du sende en SMS?
Svaret er enkelt. Å sende SMS er blant de mest effektive måtene å kommunisere med kunder i , siden de fleste av oss har mobilen i hånden eller ved siden av oss hele tiden. Dette betyr at du kan kommunisere med kundene dine i sanntid, og på den måten kan du få frem budskapet ditt på en gang. Bra, ikke sant? I tillegg gjør SMS det også gjør underverker når det gjelder å drive salg, da det skaper en følelse av at det haster.
Selvfølgelig slutter ikke fordelene med SMS markedsføring der. Visste du at:
- 85 % av alle SMS meldinger åpnes innen 90 sekunder
- 64 % av alle forbrukere mener at bedrifter bør SMS oftere
- 75 % av forbrukerne ønsker å motta SMS med målrettede tilbud
Ta personlig tilpasning til neste nivå
I dag forventer kunder personlig kommunikasjon, med meldinger skreddersydd etter deres preferanser. Derfor er det viktig å personalisere innholdet i utsendelsene dine, for å skape sterke kunderelasjoner. Kunder ønsker å føle seg sett, spesielle og verdsatt, og du får dem til å gjøre det med skreddersydde meldinger basert på deres interesser. Så hvis du vil ha lojale og tilbakevendende kunder, sørg for å bruke personalisering i markedsføringen.
Tilpassede budskap gjennom hele kundereisen
Det kan føles som en stor utfordring og litt overveldende, å forvente å levere et spesialtilpasset innhold for hver enkelt. Men det trenger ikke være det, vi har løsningen her! I Journey builder kan du kombinere eksisterende data med grundig segmentering som baner vei for hyper-personalisering , og hjelper deg med å lage tilpassede meldinger for hver kunde, gjennom hele kundereisen .
Hva blir ditt sommertilbud i år?
La kundene overraske med en SMS som inneholder et godt tilbud eller et godt tilbud? Kom i gang med SMS markedsføring i dag og få kundene dine nærmere enn noen gang! Her kan du lese mer om hvordan du setter opp en SMS flyt i Journey Builder.