Visste du at emnelinjen er utgangspunktet for e-posten din og at den kan være helt avgjørende for hvor mange som velger å åpne e-posten din? Ja, det er sant! I emnefeltet har du sjansen til å tiltrekke abonnentenes oppmerksomhet og lokke dem til å åpne e-posten din – slik at du kan få frem budskapet ditt! Bra, ikke sant?
Så hva skal du skrive i emnefeltet?
Foruten brukernavnet, er det emnelinjen som vil vises i abonnentenes innbokser, og derfor fortjener emnelinjen både tid og ettertanke. Emnelinjen er der for å få abonnentene dine til å åpne e-posten din, og deretter ta del i meldingen knyttet til emnelinjen. Når det er sagt, er det viktig å sørge for at emnelinjen er så gjennomsiktig som mulig og at den gjenspeiler innholdet i e-posten.
Hvis overskriften er en såkalt «clickbait», det vil si kun er noe for å få mottakeren til å åpne e-posten og innholdet gjenspeiler noe annet, kan du nesten regne med at mottakerne vil slutte å åpne e-postene dine i fremtiden. Og hvis emnelinjen er alt for lang, eller avslører for mye, er sannsynligheten stor for at abonnenten kaster e-posten i søpla.
Huske! Mindre er mer. Vær kortfattet, gjennomtenkt og ærlig når du formulerer emnelinjen.
Konkrete emnelinjeeksempler for Black Friday
Nedenfor vil vi dele tips og triks om hvordan du kan tenke når du formulerer den perfekte emnelinjen :
- Det blir ikke bedre enn dette!
- Følg med – Black Friday-tilbudet ditt er klart!
- Kryss av takk! Black Friday-tilbudet er nesten over.
- Siste sjanse nå: Black Friday-rabatten din venter på deg
Med korte fraser vekker du interesse, samtidig som du oppfordrer abonnentene dine til å ta grep, det vil si å åpne e-posten din og ta del i tilbudet ditt. Tenk med deg selv, hva ville vekke interessen din best; “OPP til 30 % rabatt på alle våre vitaminer!!” eller «Slik holder du kulden unna hele vinteren»? Det siste vil nok vekke mer nysgjerrighet hos deg og vil mer sannsynlig bidra til at du åpner e-posten.
Ting å huske på når det kommer til emnelinjen
- I følge en studie gjort av Retention science er den optimale lengden på en emnelinje 6-10 ord. Lengre eller kortere enn det ga dårligere åpningsrate.
- Hvis humor er en del av merkevarens ånd, hvorfor ikke bruke den i emnefeltet? E-poster som inneholder et snev av humor blir ofte satt pris på. Men husk å holde det innenfor grensene og ikke ta det for langt.
- Emnelinjer som inneholder et spørsmål eller nummer har en tendens til å få høyt engasjement fra mottakerne.
- For kontinuerlig A/B-testing emnelinjen er en god måte å måle engasjement på. Så skriv noen emneeksempler og test deg selv!
- Husk at emnelinjen skal fungere minst like bra på mobil.
- Skap aktualitet, ved å sette en dato eller en deadline slik at e-posten din ikke blir glemt.
Det er ingen enkel løsning på suksess når det kommer til e-postmarkedsføring , men det handler om å kontinuerlig forbedre innholdet og utseendet på e-postene dine, samt å være villig til å bruke den lille ekstra tiden på detaljene som utgjør den virkelige forskjellen.
Begynn å bygge emnelinjen!
Vi håper at du nå har fått litt hjelp til hvordan du skal tenke for å skille deg ut i abonnentenes innbokser og at du nå er klar for årets største kjøpsfest som starter 25/11. Se også vår sjekkliste for Black Friday og Cyber Monday for å se hvordan du kan maksimere salget. Er du ikke allerede kunde hos Rule ? Bestill en demo her , så hjelper vi deg i gang!