Hvis du trenger litt inspirasjon til Halloween og kommende e-postmarkedsføringskampanjer, har du kommet til rett sted. I denne guiden gir vi deg tips, triks og inspirasjon for å hjelpe deg med å klare Halloween-kampanjene dine.
Ikke vær redd for å bruke for mye på emnelinjen
Forbrukere mottar ekstra e-poster under høytider som Halloween. Så bruk denne muligheten til å være kreativ med emnelinjene dine, slik at du skiller deg ut fra mengden. Halloween er den perfekte tiden for å virkelig la deg selv være kreativ og bruke emnelinjer utenom det vanlige. Bruk relevante emojier, smart ordlek og lokkende insentiver for å få verdifullt engasjement på utsendelsene dine.
Bruk av Emojis i emnefeltet:
Alle vet at det er populært å bruke emojis i e-postmarkedsføringen og spesielt i ferien. Prøv derfor å bruke emojier som skiller seg ut fra mengden, dvs. ikke bruk den første emojien som dukker opp i hodet når du tenker på Halloween, men prøv heller å tenke utenfor boksen.
Tenk på følgende når du vurderer hvordan du kan optimalisere emnelinjen din under Halloween:
- Vær leken og vågal
- Legg til et element av mystikk og intriger for å tiltrekke mottakere
- Tilby verdifulle insentiver
- A/B-test emnelinjene dine og bruk kundeinnsikt for å forbedre og optimalisere
Kreativ e-postdesign
Små designtilføyelser som edderkopper og spindelvev i hjørnene av e-postene dine er effektive subtile justeringer. Prøv å finne den rette balansen mellom å være tro mot merkevaren og å legge til kreative Halloween-e-postdesignelementer. Vurder å lage «levende» e-poster, med festlige farger, sesongbasert markedsføring og engasjerende bilder/GIF-er.
Her har du litt inspirasjon:
Lokk med godteri eller en annen liten gave
Halloween er en perfekt mulighet til å oppmuntre til kjøp ved å bruke «Freebies». En smart og enkel måte er å gi bort noe merkegodteri sammen med en bestilling eller en annen liten gave som symboliserer Halloween og setter et smil på ansiktet til kundene dine.
E-postmarkedsføring og sosiale medier går hånd i hånd
Halloween er en god mulighet til å skape muligheter for å involvere kundene dine gjennom morsomme konkurranser. Det er her e-postmarkedsføring, nettside og sosiale medier jobber sammen og bruker konkurranseinnhold for å vise frem en bedrifts personlighet og skape et dypere bånd med kundene deres.
Halloween er en perfekt mulighet til å vise kundene dine at du ikke bare har produktene de trenger, men også at selskapet har en personlig og morsom side. Neste gang de diskuterer hvor de skal dra, vil de huske de små detaljene – dekorasjonene, godteriet, moroa – som skiller deg fra konkurrentene dine.
Trenger du hjelp til å komme i gang med Halloween-markedsføringen din? Kontakt oss så hjelper vi deg! Har du ikke en Rule konto ennå? Utforsk Rule gratis i 30 dager.