fbpx

De vanligste feilene i e-postdesign og hvordan du unngår dem

E-postdesign kan være den største utfordringen når det kommer til e-postmarkedsføring . Med dette innlegget ønsker vi derfor å hjelpe deg med å mestre elementene som kan ødelegge e-posten: bilder, formatering og e-postklienter.

Det viktigste er å finne og fikse designfeil før du sender neste utsendelse. I dette innlegget vil du lære om de vanlige feilene i e-postdesign og hvordan du kan fikse dem.

Design innhold som ikke er tilpasset ulike skjermstørrelser

Følgende punkter vil gjøre e-postene dine enklere for mottakere å lese og administrere, uavhengig av om de leser e-posten på stasjonære eller mobile enheter.

  • Ikke bruk for liten skrift

Sikt etter lesbarhet, dvs. ikke tving folk til å zoome eller bla i e-postene dine fra side til side for å se innholdet ditt. Vi anbefaler en minimum skriftstørrelse på 14px for brødtekst og 22px for overskrifter.

  • Vurder CTA-knappen (call-to-action).

Erstatt klikkbare lenker med knapper. En god størrelse for knapper er minst 44px X 44px.

  • Strømlinjeform innholdet ditt

Trenger du virkelig alt innholdet i e-posten din for å få klikk eller konverteringer? Sikt etter kortere setninger og et sterkt heltebilde, i stedet for en klynge med mindre produktbilder. Husk at 5 linjer med tekst i et standard skrivebordsformat enkelt kan tredobles på mobil.

Bilder som blir helt gale

Bilder kan gå galt på så mange måter, men når du bruker dem riktig, gir de liv til e-postene dine. Så det er definitivt verdt å bruke tid på å få dem riktig.

  • Bruker feil bildeformat

Enten det er en JPEG, GIF eller PNG, er hvert format forskjellig når det kommer til filstørrelse, komprimering og kvalitet. Så det er ikke noe «riktig format å bruke». For en detaljert sammenligning av fordeler og ulemper ved de vanligste bildeformatene klikk her .

  • Bruk av CTA-knappen (call-to-action) i et bilde

Hvis du plasserer CTA-knappen i et bilde, vil den være usynlig når bildene er slått av. Noen e-postklienter blokkerer automatisk bilder fra visning til mottakeren tillater det. Hvis CTA-knappene dine skjuler seg i bilder, er det en god sjanse for at mange abonnenter går glipp av dette og deretter ikke samhandler med kampanjene dine.

  • Ignorerer tekstversjonen

Tekstversjonen spiller fortsatt en viktig rolle i e-poststrategien din, spesielt med veksten av smartklokker, skjermlesere og hjemmeassistenter, som ikke støtter HTML.

Tenk på følgende når du arbeider med tekstversjonen:

  • Skriv korte, men klare overskrifter og bruk minst én linje med mellomrom for å skille overskriften fra tekstblokken nedenfor.
  • Bryt opp blokker med lang tekst for å øke lesbarheten og for å gjøre det klart at de er forskjellige deler.
  • Definer CTA-knapper også i tekstversjonen. Hva gjorde folk før de hadde CTA-knapper? De brukte midler som piler (>> og <<).

Når du lager en nyhetsbrevmal er det også noen ting du bør ta hensyn til. Vi har samlet alle disse designtipsene for nyhetsbrevmaler slik at våre kunder enkelt kan bygge responsive nyhetsbrev med best mulig kvalitet.

Det finnes ikke noe som heter «en perfekt utsendelse», men hvis du unngår de største feilene og bruker tiden som trengs for å optimalisere innholdet og leveringsevnen, vil du raskt se positive resultater!

Kom i gang gratis i dag!

Share this article

Testa Rule kostnadsfritt!

Kom igång gratis och lär dig plattformen på nolltid. Bli en riktig Ruler redan idag! Vill du istället ha en genomgång av plattformen? Boka då en kostnadsfri demo!

nyhetsbrev, newsletter
B2B - epostmarknadsföring

B2B-markedsføring via e-post

B2B-markedsføring via e-post handler om å bygge langsiktige relasjoner og skape forretningsresultater gjennom strategisk tilpassede kampanjer. Rule For å lykkes må du nå ut til ...
Read More
bekräftelsemail

Opprett og skriv bekreftelses-e-poster for nyhetsbrevene dine

En bekreftelses-e-post er en viktig del av kommunikasjonsstrategien din som styrker forholdet til kundene dine. Her ser vi på hva bekreftelses-e-poster er, hvorfor de er ...
Read More
NKI undersökning

CSI – Kundetilfredshetsindeks

For å bygge opp en sterk og lojal kundebase må bedrifter forstå kundenes opplevelser og behov. Det er her kundetilfredshetsindeksen (CSI) er et uvurderlig verktøy. ...
Read More

Explore Rule Free, without even having to register a debit card.

Discover how you, with the help of Rule and smart communication, can drive growth through increased engagement. 

 

  • Pre-made templates and free emails
  • Try our features in your own pace
  • No lock-in period or hidden extra fees

Get a personal demo of Rule

Discover how you can increase digital engagement and growth in a personal demo of our platform.

Kom i gang og bruk Rule Free helt gratis, i ubegrenset tid.

Oppdag hvordan du, ved hjelp av Rule og smart kommunikasjon, kan drive vekst gjennom økt engasjement.

  • Ferdige maler og gratis utsendelser
  • Utforsk alle funksjonene våre i fred og ro
  • Ingen bindingstid eller skjulte ekstra gebyrer

Få en gratis demo av Rule

Oppdag hvordan du kan øke digitalt engasjement og vekst i en personlig gjennomgang av Rule .