Tips til hvordan du kan forbedre nyhetsbrevene dine
Siden 51 % av mottakerne melder seg av nyhetsbrev som ikke ser bra ut, har du ikke råd til å neglisjere nyhetsbrevdesignet ditt.
Mange bedrifter fokuserer på å få åpnet e-postene sine, men når e-posten din er åpnet, står du overfor en annen utfordring: å få abonnenter til å engasjere seg i innholdet ditt og klikke på koblingene til tilbudene dine. Nyhetsbrevdesign spiller en stor rolle i den prosessen.
Det som fungerer best ved bruk av maler er en kolonne med maksimal bredde på 600px. Den gode nyheten er at hvis du bruker en profesjonell e-postleverandør som Rule , er malene allerede kompatible med anbefalte designspesifikasjoner. Siden mer enn halvparten av alle e-poster åpnes på mobile enheter, er det viktig å bruke nyhetsbrevmaler som er responsive, dvs. endre størrelse på bilder og tekst i henhold til skjermen de vises på. Rule bygger alltid maler med dette i tankene.
Vis frem merkevaren din
Ideelt sett vil nyhetsbrevet ditt se ut som om det er en del av merkevaren din. Dette betyr at du vil inkludere logoen din og andre detaljer som du bruker på andre kanaler. Det hjelper mottakerne å gjenkjenne deg, noe som øker tilliten og dermed engasjementet. For abonnenter er konsistens nøkkelen, så det er viktig at maldesignen gjenspeiler det. Bruk for eksempel samme design for samme type e-post, slik at mottakeren vet hva han kan forvente.
Avsenderen betyr noe
Vi ser fortsatt mange selskaper som bruker en noreply-adresse. Å sende e-posten din fra en gjenkjennelig og personlig avsender vil hjelpe deg med å bygge tillit hos mottakerne. Vi vet med sikkerhet at det å signere e-poster fra en person tilknyttet selskapet, eller bruke en e-postadresse med et ekte firmanavn, forbedrer tilliten. Når du bruker en ekte e-postadresse i stedet for en noreply-adresse, kan abonnenter svare på e-posten din, noe som er bra for avsenderens omdømme og fremtidig e-postlevering.
Hold fontene under kontroll
Fontene du velger kan ha stor innvirkning på hvordan nyhetsbrevet ditt oppfattes. Fordi e-poster varierer mellom ulike e-postklienter og nettlesere, er det beste alternativet for et konsistent utseende å holde seg til nettsikre skrifter. Et annet poeng å vurdere er å ikke bruke for mange forskjellige fonter (less is more). Du trenger overskrift og tekstfonter, og eventuelt en ekstra font for sporadiske kontraster. Hvis du allerede bruker visse fonter som en del av merkevarebyggingen din, hold den konsistent og bruk de samme skriftene i nyhetsbrevet. Dette hjelper merkekjennskapen.
Farger er viktige
Farge er en viktig del av nyhetsbrevdesign. Selv om du ønsker å være tro mot merkevaren din, kan du bruke farger for å skape en viss stemning. Mens logoen din forblir den samme, kan du bruke sesongbilder og farger i nyhetsbrevet. Dette kan oppmuntre abonnentene dine til å foreta et kjøp basert på følelser knyttet til bestemte farger. Les mer om psykologien bak farge i e-postmarkedsføring .
Nedenfor finner du bilder av stilige nyhetsbrev for å gi deg ytterligere inspirasjon. I del 2 av tips for å forbedre din e-postmarkedsføring del 2, gir vi deg flere verdifulle tips for å forbedre nyhetsbrevene dine og øke engasjementet til mottakerne.
Kom i gang med Rule i dag, helt gratis i ubegrenset tid.